besviken

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

besviken

Post by t3o »

slutat 9an, kul... nej jag känner ingen glädje, d e värsta festen i kväll men jag är ändå besviken..... altid detta med att alla får massor av presenter och åker häst ovagn etc. En del fick 10 buketter blommer och alla deras släktingar var där. Jag fick en bukett blommor av mina föräldrar och inga släktingar kunde komma.
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Med risk för att låta som en gammal kärring (iofs. är jag nog det)
men "på min tid" så firade man inte ens att man slutade 9:an.
Hade man tur fick man en dunk i ryggen eller en klapp på kinden för man lycktas att ev. kanske ta sig in på gymnasium (vilket man fick reda på under sommarlovet)

Enda jag minns av skolavslutningen var att alla 9:or fick ta snygga klassfoton när alla var uppklädda och att man gick omkring med en "minnesbok" som alla ens kompisar fick skriva nått om ens 9 år tillsammans.
I min bok skrev de flesta att jag skulle sköta mig, inte ha så mycket sex och strula runt med för många killar.

Hmmm....


/Rebbe
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: besviken

Post by Jonas Axman »

t3o wrote:slutat 9an, kul... nej jag känner ingen glädje, d e värsta festen i kväll men jag är ändå besviken..... altid detta med att alla får massor av presenter och åker häst ovagn etc. En del fick 10 buketter blommer och alla deras släktingar var där. Jag fick en bukett blommor av mina föräldrar och inga släktingar kunde komma.
Det var väldans, när jag slutade nian så var det inget speciellt direkt. En bukett blommor var att fira mycket nästan :)

Men det är klart att det är trist att se hur andra firas men man själv känner sig nästan lika bortglömd. Kan inte säga så mycket annat än att jag hade en likadan avslutning själv.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Vi sa bara hej då till lärarna. Gav ngn maskros_ bukett också, annars var det inget speciellt..
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Men bry? Du har ju bara gått ut nian förihelvete, hur många andra barn som helst gör det varje år. Orka bry? Kom tillbaka och gnäll när du tar studenten och inte ens får ett grattis... (förövrigt anser jag inte att studenten heller är något speciellt)
iDon't care about your problems.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

hmm...vad gjorde jag när jag slutade nian...?
Fick betyget, vart arg, knölade ihop det och slängde det, drog en knytnäve i ett intilliggande skåp. Insåg sen att man kanske ska behålla beyget, hämtade det igen. Åkte hem och åkte moped eller nåt. Inga blommor, inga släktingar eller nånting sånt, det får man ju när man tar studenten.. Fast det där var ju iofs 8år sen så det var ju ett tag sen..
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Blommor? Hehe, nädu, här uppe så är det homostämpel i pannan om man får blommor. Det var en handfull flickor som fick blommor.

Åk på festen och ha lite roligt. Det är värt mer än blommor/presenter. ;)
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

fick iofs 600spänn och ett armband i massiv silver nu men iaf... samt smörgos tårta mm.

Festen ska jag åka på, nästa alla jag känner ska dit. Kommer bli packat med packade människor. D re ju inte bara min skola som e där, nähe du d kommer folk från hela öland. Skotstor fest på stranden...
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Erdball: Har du några fler bilder på dig?, Undrar för att vi sitter här och tycker att du är lite lik mig IRL :-X
Aotearoa - tino rangatiratanga
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

Fick inget direkt vad jag kan minnas vid 9:ans avslutning... och jag *flämt* överlevde ::)
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

t3o wrote:fick iofs 600spänn och ett armband i massiv silver nu men iaf... samt smörgos tårta mm.

Festen ska jag åka på, nästa alla jag känner ska dit. Kommer bli packat med packade människor. D re ju inte bara min skola som e där, nähe du d kommer folk från hela öland. Skotstor fest på stranden...
Fan man blir ju avundsjuk på dig, det slår ju min konfirmation till och med ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

När jag slutade 9an bjöd klassföreståndarna på lite fika. Kramade några klasskompisar och sedan stack jag =) fick kanske någon blomma och lite pengar av päronen. Jag var nöjd ;)

Sådana krav ungdomen har nuförtiden ;)
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

thimp wrote:Sådana krav ungdomen har nuförtiden ;)
Så sant som det är sagt. Giriga jävlar.
iDon't care about your problems.
User avatar
Tunis
Posts: 402
Joined: 2002-04-21 23:23:00
Location: Stockholm

Post by Tunis »

He he ;D. För att låta så jävla vuxen och viktig så säger jag: Fram till nu har du lekt, nu börjar allvaret. ;) Högstadiet är bara en period där man ska banka in så mycket fakta som möjligt tills man spyr och komma in på ett gymnasie som man tycker om.

I gymnasiet så har du större valmöjlighet, man behöver inte plugga. Men grejen är att efter gymnasiet, så måste man ändå plugga 5-7 år till. weee... Jag har gått ut gymnaiset. YES!... Nej...

Du ska vara glad att du inte blev firad som ett as, för det finns ingen anledning att fira. Gått ut 9:an, usch, allt är så överskattat så.

// Lev väl hälsningar // Tunna! :D
Similem habent labra lactuam.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Hammarkullsskolan hade en av de sämsta avslutningar jag någonsin varit med om på länge.

Ni har kanske sett på TV4 Göteborg eller Västnytt där det snackades om hur musikklasserna skulle fortsätta men med nya lärare. Detta p.g.a. att 13 lärare omplaceras, varav två musiklärare. Den 3:e pluggar i Ungern och den sista stannar endast kvar som mattelärare för att han inte vill fortsätta om han inte får jobba med sina f.d. kollegor.

Så skolavslutningen hade ingenting. Tråkiga rektortal, lärarkören som 'sjöng' "Nu grönskar det" sådär hyffsat i otakt/ovackert, lite bokutdelningar som man lätt tröttnade på, och allt detta utan mikrofoner för att det inte fanns några musiklärare. Ingen musik, ingenting. Några kramar, inga större tårar.

Längtar till studenten redan för att veta hur det känns att få klassa ut en skolavslutning riktigt rejält!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag gick hem och mirkkade.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Tunis wrote: ... man behöver inte plugga ...
HRMM... jotack...

om du vill komma in någonstans (på högskola/universitet) MÅSTE du se till att få bra betyg, särskilt om du vill ha någon valmöjlighet...

jag måste plugga röven av mig om jag t.ex. ska in på teknisk design (chalmers) här i gbg...

plugga bör man... annars dör man.. :P
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Tunis
Posts: 402
Joined: 2002-04-21 23:23:00
Location: Stockholm

Post by Tunis »

wille wrote:
Tunis wrote: ... man behöver inte plugga ...
HRMM... jotack...

om du vill komma in någonstans (på högskola/universitet) MÅSTE du se till att få bra betyg, särskilt om du vill ha någon valmöjlighet...

jag måste plugga röven av mig om jag t.ex. ska in på teknisk design (chalmers) här i gbg...

plugga bör man... annars dör man.. :P
Beror på.... Jag behöver t.ex. enbart G i alla ämnen för att komma in på vääääääääääldigt många utbildningar. Men visst måste man plugga, men inte på samma sätt tycker jag som i högstadiet där man bokstavligen bankade in allt.

Allt beror på vad man vill bli tror jag, men man klarar sig bra med G, annars skulle ju inte den nivån vara allmänt "accepterad"?
;) ;) :P
Similem habent labra lactuam.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Generellt sett tycker jag ni generaliserar alltför mycket. :p

Man måste oftast plugga oavsett vilken form av och nivå på utbildning det gäller..? Annars har man inte särskilt stora valmöjligheter.

Min avslutning kändes inte storslagen, man har redan hunnit få ett större perspektiv, så allt just då kändes inte så stort. Men visst, folk grät floder på sina håll..
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

t3o wrote:slutat 9an, kul... nej jag känner ingen glädje, d e värsta festen i kväll men jag är ändå besviken..... altid detta med att alla får massor av presenter och åker häst ovagn etc. En del fick 10 buketter blommer och alla deras släktingar var där. Jag fick en bukett blommor av mina föräldrar och inga släktingar kunde komma.
Äsh, det lät lite väl överdrivet, när jag slutade nian mirkkade jag som vanligt ;) , inge uppvaktning här inte (inte för att jag saknade det direkt, var mest skönt att börja göra något lite mer seriöst iaf)

kan inte förstå hur folk firar när de går ut gymnaiset, iaf inte om de (som de flesta gör) läser teoretisk linje eller annan linje som gör att de mer eller mindre "måste" plugga vidare senare.

Att man däremot firar efter en civilingenjörsexemen eller dylikt har jag iaf förståelse för ;)
Tunis wrote: Allt beror på vad man vill bli tror jag, men man klarar sig bra med G, annars skulle ju inte den nivån vara allmänt "accepterad"?
;) ;) :P
du kan ju intala dig själv det iaf ;)
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Erdball wrote:hmm...vad gjorde jag när jag slutade nian...?
Fick betyget, vart arg, knölade ihop det och slängde det, drog en knytnäve i ett intilliggande skåp. Insåg sen att man kanske ska behålla beyget, hämtade det igen. Åkte hem och åkte moped eller nåt. Inga blommor, inga släktingar eller nånting sånt, det får man ju när man tar studenten.. Fast det där var ju iofs 8år sen så det var ju ett tag sen..
På dagen var det väl inte så mycket speciellt...men mot kvällen var det väl nått på parken på sollerön va...med lite spexande lärare å lite mat så sånt...eller minns jag helt tokigt?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Jag har precis tagit studenten och det ska man fira. Men när jag gick ut 9:an så var det som vilken avslutningen som helst. Lite tårta när man kom hem men inget mer.

Allting skjuts bak i åldrarna hela tiden. Man skall börja röka, festa, skaffa pojk/flickvän, klä sig som om man vore äldre än man är. Balen som alltid endast funnits på studenten, finns även på vissa skolor nu även i 9:an. Så här är det med allting, och det är inget positivt enligt min mening.
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Najze wrote:Allting skjuts bak i åldrarna hela tiden. Man skall börja röka, festa, skaffa pojk/flickvän, klä sig som om man vore äldre än man är. Balen som alltid endast funnits på studenten, finns även på vissa skolor nu även i 9:an. Så här är det med allting, och det är inget positivt enligt min mening.
Verkligen inte positivt. När man tänker efter var dagis rätt skönt, bara ha roligt, inga krav. :D
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

Sluta nian är väl inget speciellt imho. Att ta studenten är väl däremot lite annat.

När vi slutade nia så gav vi vår klassföreståndare en kaktus... ellr hmm var det på studenten? Kommer inte ihågriktigt annat än vi gav bort en kaktus.
D0GG3
Posts: 312
Joined: 2002-03-10 12:29:13
Location: Kalmar
Contact:

Post by D0GG3 »

Hmmm jag tog studenten igår och det var jävligt kul, fick åka fin bil och så fick man presenter av folk, för att inte tala om festen på kvällen som var skit skoj!
Men tillbaka till ämnet, när jag gick ut 9:an så hade vi skitkul, ALLA 9:or man kände hängde grejer runt halsen på varandra, man tog fina kort, vi åkte traktor-släp, alla klasserna i olika vagnar. Sammtidigt som vi hade vattenballongskrig precis innan vi åkte runt (åkte nog en 3-4:a mil) :)
Sen var det hem och äta gott oxkött samt kolla betyg och sånt. Sen hade vi förfest på kvällen hos en tjejkompis där vi hade bål, musik och alla var allmänt på topp, sen hade vi hyrt en buss som vi åkte till festen i där vi festade fram till 2 :D

Så jag tror skolavslutningen i 9:an är rätt olika beroende på vart i landet man bor, hos oss var det nog lite större ;)
Last edited by D0GG3 on 2003-06-12 16:59:30, edited 2 times in total.
Gammal geek
Post Reply