Paket från DB

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
popeye
Posts: 26
Joined: 2004-08-21 9:59:11

Paket från DB

Post by popeye »

En kompis är sugen på detta paket från DB,...han vill ej skruva själv ::) . Delarna tycker jag väl verkar bra men en större hårddisk vore väl inte fel, räcker nätagg på 300w till? Den fick ju iallfall bäst i test av PC För Alla så den borde ju fungera iallfall ;)

Den ska väl andvändas till spel, surf och annat möjligt.. är det några andra komponeneter ni tycker man borde byta ut, chassi , minnen .....??

Tack på förhand


http://www.datorbutiken.com/se/default. ... 4E2WH19-SE
Prozac
Posts: 69
Joined: 2004-03-22 8:21:08
Location: Finspång
Contact:

Post by Prozac »

Jag köpte samma paket fast uppgradera en del saker samt tog bort skärm och annat onödigt ;D

Jag frågade samma sak här i forumet och till mina vänner angående om nätagget skulle räcka och fick svaret att det troligen skulle göra det. De menade att det var skillnad mellan nätagg och nätagg och att DB troligen hade tänkt på det. Och det lär de väl ha gjort kan man tycka! Annars skulle de inte sätta ihop det just så tycker jag.
Men det är ju inte heller hela världen om man får köpa till ett större sen heller.

Har inte fått paketet än men det kommer om nån dag. Om din kompis inte har allt för bråttom så kan jag ju testa om det klarar det och hör av mig?
Jag tycker inte om nån så förvänta dig inte att bli omtyckt
popeye
Posts: 26
Joined: 2004-08-21 9:59:11

Post by popeye »

Hoppas att det fungerar bra för dig, har själv börjat fundera på detta paket också. Större hårddisk, ev annat tangentbord, mus, ?? chassi har inte kollat så noga ännu.

Vilka komponenter bytte du ut? Hör gärna av dig hur det fungerar när du fått hem paketet.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Skummt att man inte kan byta ut CDromen mot en DVDrom, man kan köpa till en DVDrom, men inte byta till DVDrom..

Jag skulle ha tagit DVDbrännaren, kostar ju inte så mycket.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Prozac
Posts: 69
Joined: 2004-03-22 8:21:08
Location: Finspång
Contact:

Post by Prozac »

Jag uppgraderade till större HDD, DVD-brännare, Bättre proccesor, mer minne och så ett hyggligt ljudkort
Jag tycker inte om nån så förvänta dig inte att bli omtyckt
Post Reply