De där gamla papperstidningarna...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
fisk

De där gamla papperstidningarna...

Post by fisk »

Hur många har varit med sedan:

* SHN
* Datormagazin (DMZ)
* Attack

Vilka missar jag? =)

Jag var med i nintendoklubben en gång i tiden också, då fick man en liten 3-4sidors pappersblaska med tips.

Jag saknar faktiskt Torsten från SHN, eller Christer Rindeblad från DMZ... alla nummer som man sträckläste från flik till flik... nu när jag tänker på det så väller nostalgin över mig, jag vill åka tillbaka i det förflutna, till min Amiga 500, med 2000 disketter... till Data Becker's demomaker, till Kefrens "Desert Dreams", eller NComm 1.0, eller 2.0... eller... ja.. . till 2400bauds modem... känslan av att höra en 2400-connect igen... *knäsvag*... DET är ett näst intill erotiskt ljud :D
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Amigatidningarna har jag som förebild för 64bits ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Klart man blir lite nostalgisk när man kikar i t.ex gamla DMZ-blaskor.. ;) Dock så gillade jag inte Christer Rindeblad. Han var en hycklare imo, t.ex när det gällde piratkopiering, men även hans krönikor när han spydde galla över pc för att efter några år medge att han lirade på just en pc, för att där kom de bästa spelen och att pc:n faktiskt var.. snabbare!

Men det var ju spännande att läsa om värstingturbokort från GVP och dylikt :)

Tidningarna idag, är imo rätt trista för det mesta. Man hittar bättre info på nätet och dessutom mkt snabbare.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Svenska HemdatorNytt är den enda av de tre jag läste regelbundet, och Torsten rockade, helt klart. :)
hej.
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Axman wrote:Amigatidningarna har jag som förebild för 64bits ;)
Det är så man blir alldeles varm när man hör sånt. =)
Hur ska 64bits kunna misslyckas med en sån policy?
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

DMZ var fan bäst... ;(
User avatar
HoFFa
Posts: 201
Joined: 2002-03-08 23:08:30
Contact:

Post by HoFFa »

Kommer ni ihåg 4-färgsbladen som Nintendo hade för att göra reklam för sina 8-bits spel då?

Det finns inte en dator/tv-spels tidning som kan mäta sig med de som fanns under det tidiga 90-talet.. Det är synd att dagens tidningar är så j**la snustråkiga. Those were the days..
User avatar
harehare
Posts: 153
Joined: 2002-04-22 19:09:25
Location: Umeå
Contact:

Post by harehare »

Brads hörna i dmz, det var grejjer det. Undrar om någon av de nuvarande tidningarna skulle få för sig att ha nått liknande ::)
"Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Jean-Jacques Rosseau
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Läste inte så mycke sån't....men kommer ihåg dom...vafan hette dendär tidningen som typ blev porrtidning? typ HiScore eller nå't sånt....
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Maqe2 wrote:Läste inte så mycke sån't....men kommer ihåg dom...vafan hette dendär tidningen som typ blev porrtidning? typ HiScore eller nå't sånt....
Ja precis så! Var det inte Rindeblad som var med och fixade den?
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Re: De där gamla papperstidningarna...

Post by IcePic »

fisk wrote:Hur många har varit med sedan:
nu när jag tänker på det så väller nostalgin över mig, jag vill åka tillbaka i det förflutna, till min Amiga 500, med 2000 disketter... till Data Becker's demomaker, till Kefrens "Desert Dreams", eller NComm 1.0, eller 2.0... eller... ja.. . till 2400bauds modem..
Bah, om man inte suttit med Diga! och försökt fatta hur man ska connecta med 300/300-
modem utan manual så är man ju ny i game:t. ;-)
Ncomm+Hayeskompatibla modem var ju rena lyxen efter det.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
HoFFa
Posts: 201
Joined: 2002-03-08 23:08:30
Contact:

Post by HoFFa »

Undrar hur många här som vet vad vi snackar om. Snorvaplar ;)
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

HoFFa wrote:Undrar hur många här som vet vad vi snackar om. Snorvaplar ;)
Hehe, ja tror det är rätt få faktiskt. Minns första gången jag koppla upp mig med 64:an mot en bbs.. "Cyberspace, here I come".. :)

Eller då jag köpte mitt första 14.4 modem, USRobotics Courier HST, 7500kr! Men hastigheten var bländande ;)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

SegaForce (okey det va konsol men ändå) var grymt bra, en värdig uppföljare vad ju klart HiScore innan det blev herrblaska av det, när dom började dra in lättklädd damer och filmer. USCH! PC Gamer VAR bra en gång i tiden också, synd att tidnignar chanserar så kraftigt efter ett tag :-/
live beyond, expand.
User avatar
Rixa
Posts: 126
Joined: 2002-03-17 15:35:06
Location: Norrlands skogar

Post by Rixa »

Självklart läste man nintendoklubbens tidning.. men jag satt mest på mitt flickrum och läste Min Häst, Penny och mitt livs novell.. ;D
"Endast de som gått för långt vet hur långt man kan gå" /Andrej Tjikatilo, dömd för 53 mord. Han ska ätit upp dem alla.. När han greps låg det människokött i stekpannan...
User avatar
MadMan
Posts: 272
Joined: 2002-03-08 16:57:57
Location: Stora Gällivare
Contact:

Post by MadMan »

Blev lite nostalgisk, åkte hem till mor & far för att söka efter lite gamla datortidningar från förr. Dessvärre hittade jag inga, men mitt gamla Luxor tvspel från förr trillade fram.

Nu kan jag äntligen spela bowling med fyrkantigt klot och trekantiga käglor igen :)
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

hmm...inspirerad av mannaen som nämnde SegaForce letade jag upp mitt Sega GameGear...rätt sjukt egentligen, det är ju som Gameboy Advance fast tio år tidigare....usch vad jag saknar SegaForce och Dmz....

Var det nån av er som läste den där amiga tidningen som fanns ett tag? Tror att den hette Amigainfo eller nått sånt..
Post Reply