Lost - Season Finale (S02) (Spoilers)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Lost - Season Finale (S02) (Spoilers)

Post by Hein »

:o...
Såg nyss avsnittet och jag känner mig bara såhär.. wtf?!
Jag har massor med teorier, men just nu måste jag bearbeta avsnittet :)

Vad har ni för teorier om vad det är frågan om?
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Lost - Season Finale (S02) (Spoilers)

Post by Dissident »

Min teori är att serien börjar bli ganska tråkig.

Image
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Inga jävla spoilers på detta forum tack!!!!
Ser det på 4:an...
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Det roliga är att TV4 på slutet tangerade de avsnitt som fanns ute på nätet, ett tag tror jag att 4:an tom var före, men med uppehållet så lär det snabbt fixa till sig snart igen...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rensat. Dissident, du är inte moderator, använd anmälningsfunktionen istället för att skräpa ner trådarna och gå folk på nerverna.

Anzy: Det står spoilers i trådens ämnesrubrik, läs inte tråden om du inte vill ha några spoilers.



Såg avsnittet förut idag och jag undrar om Locke, Mr Eko och Desmond dog.. och var det Desmonds ex som de två killarna ringde i slutet?
hej.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Jag har inte sett det sista avsnittet, men jag har sett en sammanfattning som ínkluderar slutet.

Trailer
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

linc wrote:Såg avsnittet förut idag och jag undrar om Locke, Mr Eko och Desmond dog.. och var det Desmonds ex som de två killarna ringde i slutet?
Ja, det förstod du väl om du såg avsnittet? ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

egar wrote:Ja, det förstod du väl om du såg avsnittet? ;)
Nej det var ju det jag inte gjorde, annars hade jag väl inte frågat. :)
hej.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

linc wrote:Anzy: Det står spoilers i trådens ämnesrubrik, läs inte tråden om du inte vill ha några spoilers.
Idioti! Tidigare så har minsann sådana här trådar låsts asap..
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Anzy wrote:Idioti! Tidigare så har minsann sådana här trådar låsts asap..
Jasså det säger du. Upp till bevis.
hej.
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

linc wrote:Såg avsnittet förut idag och jag undrar om Locke, Mr Eko och Desmond dog.. och var det Desmonds ex som de två killarna ringde i slutet?
Tror inte någon av dom dog och japp det var desmonds ex.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Nej tror inte heller att de dog eftersom man inte fick reda på något. Deras kontrakt löpte kanske ut efter denna säsongen och de har inte förnyat det än bara.. ;]
hej.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

linc wrote:Jasså det säger du. Upp till bevis.
Orkar inte söka...
Bara barnsligt att ett seriöst forum tillåter snack och spoilers ang en series i sverige osända avsnitt som med 99.9% säkerhet är olagligt nedladdat..
Var går gränsen för sådant snack?
Eller det kanske bara är personligt?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Anzy wrote:
linc wrote:Jasså det säger du. Upp till bevis.
Orkar inte söka...
Bara barnsligt att ett seriöst forum tillåter snack och spoilers ang en series i sverige osända avsnitt som med 99.9% säkerhet är olagligt nedladdat..
Var går gränsen för sådant snack?
Eller det kanske bara är personligt?
Hade du sökt hade du inte hittat något.

Ta det i responsforumet istället så vi inte kladdar ner den här tråden.
hej.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Jag har några crackpot theorys.

En är att hela ön är under snön på antarktis, därav den starkna magnetiska dragningen samt att det förklarar varför inte ön hittas utifrån. Det skulle också förklara varför Desmond säger "Its like a gigant snowball".

Sedan så vet ingen av perosnerna på ön hur de kommit dit. Eller, de tror ju att de krashat. Men desmond tror ju även han kom dit med sin båt även fast han var medvetslös och bara låg på stranden en vacker dag. Ingen båt i närheten där inte, han kan lika gärna blivit ditagen av Dharma folket.

Sedan tror jag även den äkta Henry Gale är den personen som Penopole(Desmonds tjej, vet inte om namnet stavas så) ska gifta sig med. Eftersom Henry´s balong är sponsrad av Widmoore. Kanske han och Desmond skulle testas på ön för att se vem som passade bäst? Långsökt ja, men det är lost.

Mr Widmoore är nog också den personen som driver Dharma, men Dharma är nog bara en front end för Widmoore Labs. Som man sett med logotype på bland annat Sun´s graviditets test. Mr Widmoore liknar även personen som sägs vara Alvar Hanso i The Swans orientation film.

Aja, det är vad jag tror. Om någon nu förstår vad jag skrivit. :)
#mac.se @ EFnet
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

linc wrote:och var det Desmonds ex som de två killarna ringde i slutet?
Har för mig att man såg ett fotografi på hennes sängbord som såg ut att vara identiskt med det som Desmond fick tillbaks i början på avsnittet så ja.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Xmel wrote: Aja, det är vad jag tror. Om någon nu förstår vad jag skrivit. :)
Mycket intressanta terorier. Det är det som gör serien lite bättre än vad den borde vara. För det har blivit lite väl utdraget. Fast det två sista avsnitten har varit bra.


En terori som jag har är att alla är på ett psyksjukhus och de ingår i något sorts expriment.

En rolig sak är ju att posten som skickades iväg i den där luftslussen bara hamnade i en stor hög. Undra vem som har skrivit alla anteckningar...

##############

OT/OT ( Hoppas det går bra att låna tråden lite :) ):

Vem är eran favoritkaraktär/er? Mina är iaf Sawyer och Sayid...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Anzy wrote:Orkar inte söka...
Bara barnsligt att ett seriöst forum tillåter snack och spoilers ang en series i sverige osända avsnitt som med 99.9% säkerhet är olagligt nedladdat..
Var går gränsen för sådant snack?
Eller det kanske bara är personligt?
Du känner antagligen till att amerikanska kanaler går att se på i Sverige också?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Dessa två avslutande episoderna var helt klart de bästa avsnitten under hela säsong två. Äckligt spännande. Tur att man inte behöver vänta till 2007 för nästa säsong (som är fallet i 24). Det finns alldeles för många teorier för att jag ska kunna komma på en vettig sådan...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Anzy wrote:Bara barnsligt att ett seriöst forum tillåter snack och spoilers ang en series i sverige osända avsnitt som med 99.9% säkerhet är olagligt nedladdat..Var går gränsen för sådant snack?
Eller det kanske bara är personligt?
Tror snarare att majoriteten av befolkingen på detta forum, som nu följer Lost, gör det via nätet. Är det då rimligt att vänta till i höst med att diskutera avslutningen bara för att ett fåtal personer följer det på TV4? (Fyran tog säsongsuppehåll efter avsnitt 21/24...)
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

_JesteR_ wrote:Trailer
Jag älskar lyckliga slut!! Om serien är så där bra som i trailern så ska jag nog ta o börja slå på 3an =)
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

MooDHooDs wrote:Jag älskar lyckliga slut!! Om serien är så där bra som i trailern så ska jag nog ta o börja slå på 3an =)
Det är med Lost som med många andra serier. Det krävs att man kollar på ett par avsnitt innan gnistan tänds. Fördel är ju att ha varit med från starten också :P. Annars blir det lite som att börja läsa en roman från mitten.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

XitArS wrote:Det är med Lost som med många andra serier. Det krävs att man kollar på ett par avsnitt innan gnistan tänds. Fördel är ju att ha varit med från starten också :P. Annars blir det lite som att börja läsa en roman från mitten.
Tur att internet finns då ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 22:00:29, edited 1 time in total.
User avatar
zulan
Posts: 31
Joined: 2002-07-02 18:20:38
Location: Hässleholm
Contact:

Post by zulan »

XitArS wrote:Dessa två avslutande episoderna var helt klart de bästa avsnitten under hela säsong två. Äckligt spännande. Tur att man inte behöver vänta till 2007 för nästa säsong (som är fallet i 24). Det finns alldeles för många teorier för att jag ska kunna komma på en vettig sådan...
Tja, det kommer inte bli mycket bättre med säsong tre av Lost är jag rädd. De kommer visa tre avsnitt i november sen resterande under våren 2007 utan en massa uppehåll.

EDIT: Läste på flashbacks forum idag att säsong tre tydligen ska börja i slutet av september, visa sex avsnitt och sen ha uppehåll i tolv veckor och sen köra resterande under våren 2007.
Post Reply