3DMark FAQ - Få bättre poäng?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

3DMark FAQ - Få bättre poäng?

Post by Jonas Axman »

Här kommer vi att samla olika frågor som har med 3DMark att göra, hur man får bättre poäng, hur man skall göra för att få det osv.

Vi ser gärna att man skriver in sina egna tips i tråden men det får INTE förekomma något som helst prat här. Det är tänkt att vara en ren FAQ med endast fakta.

Efterhand kommer vi att strukturera tråden så att man lättare hittar det man är ute efter.
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Q: Vart kan jag ladda ner 3dmark?
A: Här: http://www.64bits.se/filer/benchmark/3DMark2001SE.exe

Q: Vilken 3dmark-score kommer jag få med mitt system?
A: Scoren beror på mängder av faktorer som t ex drivrutiner, moderkortschipset, minnesinställningar etc.
För att se vad som är normalt för vissa typer av system så rekommenderar jag att du tittar på vårat 3dmark-race (http://www.64bits.se/tavlingar/3dm2001/3dm2001.php)

Q: Hur får jag mer FPS / 3DMarks?
A: Om vi bortser från att köpa ny hårdvara eller att överklocka mer så finns det många saker att göra för att förbättra 3d-prestandan.
1. Se till att du har de senaste drivrutinerna för ditt moderkort
2. Se till att du har de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort (notera att de senaste drivrutinerna inte behöver vara de snabbaste, men det är en bra tummregel.
Hur prestandan är med olika NVidia-drivutiner finner du här:
http://www.guru3d.com/detonator-dbase-xp/
http://www.tweakersasylum.com/tapages.p ... r28xx.html
3. Dra ner kvaliten (välj performance) i kontrollpanalen för direct3d (och även opengl om så önskas för extra prestanda i opengl-applikationer) så ökar du dina 3dmarks score. Visserligen dras kvaliten ner, men jagar du de där sista poängen kan det hjälpa.
4. Kontrollera dina minnesintällningar och BIOS-inställningar för övrigt. Hur detta går till vairerar mellan olika moderkort.
Information om tweakning av AGP-inställningar: http://www.pc-extreme.com/artikel/tuning/agp/
Information om tweakning av minnesinställningar: http://www.thetechzone.com/display.php?i=13&p=1
5. Stäng av v-sync. V-sync gör att fps:en begränsas till skärmen uppdateringsfrekvens. Dvs, kör du 85hz på skärmen får du inte mer än 85fps. Hur denna avsänging går till beror på dina drivrutiner men brukar inte vara särskilt svårt att hitta.
6. Avsluta alla "onödiga" program i bakgrunden
7. Tänk på att en nystartad burk oftast ger mest poäng (om du jagar de där sista poängen upp till 10k ;) )
8. Säkert något mer som jag glömt, det är tidigt på morgnen ;) fyll gärna på med mer..

Q: Jag har ett Asus A7V/A7Pro-moderkort. När jag kör 3dmark så stängs programmet helt plötsligt av när jag kör testet. Går detta att fixa?
A: Detta är ett känt problem. Börja med att uppdatera till det senaste BIOS:et till moderkortet (finns på ftp.asus.com.tw). Hjälper inte detta så ställ ner VI/O-spänningen från 3.5V (default) tilll 3.3V. Hur du gör detta står i moderkortsmanualen
Last edited by xX on 2002-07-14 23:50:15, edited 6 times in total.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Är eran version av 3Dmark2001SE build 330?

Jo sen kan jag tillägga om man har ett GeForce3/ti500/ti200 så är 23.12 den bästa drivern för 3Dmark2001SE. (enligt Guru3d.com).

Jo en sak till, när ni har startat 3Dmark så kan ni gå in på Taskmanager och välja 3Dmark --> sen "go to proc." --> "set prioty" på max, jag vet inte hur mkt det hjälper men då blir det nog bättre om man har lite små fula program igång.

Sen märkte jag att om datorn är kall så får man bättre 3Dmarks.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Gorf
Posts: 374
Joined: 2002-06-25 16:09:13

Madonion har svarat mig på en fråga.

Post by Gorf »

Jag skickade ett mail till Madonion och frågade varför en benchmark jag gjorde inte relaterade sig till hårdvaran jag hade, eftersom mitt GF2Pro var ung. 10% bättre än en annans, men han hade 3p bättre än mig.

Det svar som förbryllade mig var detta:
===========
Hi,

3DMark score is calculated from the first four gametests.
Theoretical tests do not affect to the score at all.

Regards,
MadOnion.com Support
===========

Visst är det löjligt. :[
Här kör man ALLA tester i hopp om att få en bättre prestanda, när det endast är de första FYRA testerna som är relevanta...
Det spar ju en del Test-tid om annat...
Synd att de inte har de fyra första som default...
User avatar
Rickard
Posts: 182
Joined: 2002-03-08 1:19:48
Location: El Stockholmo
Contact:

Post by Rickard »

Småsaker som kan ge extra poäng...

1. Dra ner skärmupplösning till 800x600 eller 640x480 och sätt uppdaterings frekvensen till 60Hz

2. Om du kör Windows 2K eller XP så kan det löna sig att skapa ett icke admin konto som du bara loggar in med när du kör 3D mark. Det gör att det inte laddar så mycket onödiga tjänster m.m.

3. Defragmentera din hårddisk. (Jag finner att speed disk i Norton Utilities är bra)

4. Om du inte ger dig och vill krama ur ytterligare några poäng så kommer du med säkerhet att få lite extra poäng om du har en helt ny fräsch installation av ditt OS. Symantec Ghost kan vara mycket bra att ha i detta fall då en ominstallation kan ta en del tid.

5. Kom ihåg att minnes bandbredd är allt i 3D Mark. Om du vill ha höga poäng så är det HÖGA poäng i te x Sisoft Sandra mem bench som gäller. Hög minnes bandbredd ger MYCKET bättre effekt än förhöjd CPU frekvens. Givetvis så är det bra att ha hög CPU frekvens oxå.
Shuttle SS51G Barebone Mini System
Intel P4 1.6A @ 2.1Ghz - 512MB Corsair DDR XMS3200 CAS2 - ASUS GF3 Ti500
BarraCuda IV 80GB - TDK VeloCD 48/24/48 - Teac silver USB floppy - Windows 2000 SP3
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rickard wrote:2. Om du kör Windows 2K eller XP så kan det löna sig att skapa ett icke admin konto som du bara loggar in med när du kör 3D mark. Det gör att det inte laddar så mycket onödiga tjänster m.m.
Det där tvivlar jag på. Tjänster (services) laddas innan och oberoende på vem som loggar in.

Möjligtvis skulle det hjälpa om man har program (antivirusprogram osv) som autostartas.
hej.
User avatar
Rickard
Posts: 182
Joined: 2002-03-08 1:19:48
Location: El Stockholmo
Contact:

Post by Rickard »

därav m.m.
Shuttle SS51G Barebone Mini System
Intel P4 1.6A @ 2.1Ghz - 512MB Corsair DDR XMS3200 CAS2 - ASUS GF3 Ti500
BarraCuda IV 80GB - TDK VeloCD 48/24/48 - Teac silver USB floppy - Windows 2000 SP3
User avatar
ranlord
Posts: 199
Joined: 2002-10-20 0:10:50

Post by ranlord »

Do the WPCREDIT tweaks

http://www.deviantpc.com/articles/stg/p10.shtml

Do you use rivatuner? A common way to boost score is to crap the quality by increasing the LOD.

http://www.simonspcs.com/Articles/Rivat ... atuner.htm

get cacheman and load the "server" profile

http://www.outertech.com/

Disable all unused devices in BIOS like USB, LPT1, com ports, ...


Här är några klippta sw teweaks för er som vill gå den extra milen

lycka till ...
Har stora problem med dyslexsi om detta eller andra svar inte faller inom den igenkänliga kategorin så svara inte . Rättingar sker inbart i retorik eller felaktiga satser inte staving mvh Ranlord/ ledingen
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

att ändra loden ger inte mej mer än 10~50 poäng...
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Kopierar Arne_Ankas 3dmark tips;
  • Eftersom det finns många diskutioner. Och många som frågar mej om 3Dmark inställningar här på forumet, så fixar jag en tråd om detta med lite tips. Säkert grejjer jag glömt Kommer ni på nått så lägger vi till de.
    Alla som tycker 3Dmark suger kan titta på nån annan tråd istället.

    INSTÄLLNINGAR FÖR BÄSTA 3DMARK POÄNG

    Installera om operativsystemet. Man får alltid bäst poäng med en nyinstallerad dator.
    Använd helst Win2000 då det ger lite bättre poäng än andra operativsystem.

    Installera så få program som möjligt bara dom du verkligen behöver typ servicepack/via/directx/drivrutiner /3Dmark 2001 osv.

    Avsluta alla onödiga program i bakgrunden automatiska
    uppdateringar/effekter/animeringar/systemåterställningar mm.

    Det kan va ganska vettigt att börja med en helt oklockad dator och försöka få så höga poäng som möjligt. Sen är det bara att klocka på så mycket som det bara går.

    Poängen i 3Dmark grundas på dom 4 första gametesterna. Så för att spara tid kör endast dom. Poängen blir densamma som om man kör allihopa.



    Nvidia 40.72 ger bäst poäng http://www.guru3d.com/files/ där hittas även bra klockningsprogram till grafikkortet typ Powerstrip Rivatuner Coolbits även Diskeeper light mm.

    Bort med vertikalsynk i både openGL och Direct3D.

    Bästa prestanda istället för bästa bildkvalite Visst bildkvaliten blir sämre men men.

    Kantutjämning av.

    Defragmentera hårddisken innan helst med Diskeeper.

    Man får oftast lite bättre poäng med nystartad dator.

    Nu under vinter är det ju utmärkta tider att förbättra 3Dmarkpoängen tack vare kylan. Ett bra tips är att ta bort sidostycket och ställa datorn vid en öppen ballkongsdörr. Oftast går det att klocka både processorn och grafikkortet en hel del mer.

    Lod inställningar
    Ladda ner Riva tuner från http://www.guru3d.com/
    1.Power user - Denator\Global\LOD BiasRange / 5
    2.Main Denator XP detected\Directx\Mipmap / 3.6
    3.Vsynk / off
    4.Pretender limit / 5



    MINNESINSTÄLLNINGAR
    Det är inte alla minnen som fixar dom här inställningarna
    Det är alltså cas2-2-2-5 så här ser det ut i mitt bios (Epoxkort)

    System Performance - Turbo
    Sdram cycle length - 2
    Bank interleave - 4bank
    Precharge to active(trp) - 2T
    Active to precharge (tras) - 5T
    Active to cmd (trcd) - 2T
    Dram burst length - 4
    Dram queue depth - 4level
    Dram drive strength - auto
    Dram command rate - 1T command

    AGP Apterture size - 128 (kan va värt att prova lite olika 128 funkar bäst i min dator med 256MB minne).
    AGP mode - 4X
    AGP Fast write - disable Dom flesta säger att den ska stå på enable men jag får bättre poäng när jag ställt den på disable skiljer runt 160p Så här kan ni prova vad som ger er mest.
    AGP Master 1 WS Write - disable
    AGP Master 1WS Read - disable
    Video bios shadow - enable
    System bios cacheable - disable
    Videoram cacheable - disable
    Init display first - AGP
Ngn annan på Swec, vet ej vem.
  • 3dmark tweaking guide
    3Dmark 2001 Guide by Mackanz

    I thought I could contribute with some experiences around the secrets of tweaking the system to the max for benchmarking.
    I know that memory bandwidth is a must with this benchmarking program, but with a bad tweaked system, it really doesn’t matter how many GHZ and flops you got.
    I am no guru when it comes to Microsoft program but I have tried all kinds of tweaks and combos now and I think I have found what works best for me and what I think will cover the basics for a 3dmark setup.
    I think it is better to say that I have a AMD rig and some parts of this guide does not include an Intel setup as that system uses another software. (4 in 1)
    First of all Win2K professional is a must, no other OS can provide speed and stability as Win2K.
    Whether you decide to change cluster size on the HD and partitions, I’ll leave that up to you but I always try to have 32 or 64, not standard 4 which I believe win2K installs as default.
    Oh and yes, NTFS is included in that as well.
    The best is if you have 2 hd:s as it is the best to put the swap file on the first partition on a 2:nd hd, preferably not on the same channel as the first hd.
    Install Win2K and SP2, you don’t have to install SP1 if you have the 2: nd.
    Install via 4 in 1 version 4.37 since that version is the fastest right now. Then install DirectX 8.1.
    Now proceed with the install of the important small programs such as Winzip or Winace and your internet setup.
    Wait with the graphics and the tweak programs such as Rivatuner or Tweak3D.
    Instead get a program called Drive Image 2002 and simply make an image of your now cleanly installed Win2K.
    I have done too many reinstallations in the last 9 months without finding an image program that worked successfully as Drive Image 2002 does.
    When the image is written and safely putted on another partition, proceed with the graphic drivers.
    In my and in many others cases, it’s the Detonators.
    I have noticed that mixing the 29.40´s with Via 4.37 gives me the best results by far and i have tested almost all other combos such as 4.39 and the newest detonators, but only to find that this combo is the best.
    Defrag the HD as often as you can, all systems like that.
    I find that the swap file is fastest if I set it to min 480 and max 480 with 256 of ram.
    Don’t touch anything in the detonator properties, let Rivatuner handle that.
    Uninstall all unnecessary programs in windows.
    Find a file called sysoc.inf and delete the “hide” section in the lines where programs that you want to uninstall is. Leave the commas (,,).
    Then go to install/uninstall windows programs and uninstall the stuff that you don’t need.
    Run regedit and go to: HKLM/system/currentcontrolset/control/session manager/memory management and set the disableexecutivepaging(This has caused bootproblems for some members, be aware) to =1, Largesystemcache=1(this has also caused problems for some members, be aware), IOpagelocklimit=16384 in decimal, Secondleveldatacache=256 or the same as your L2 cache size in decimal.
    Reboot and run regedit again and go to HKLM and turn off the fileprotection:
    Software/Microsoft/windowsNT/currentversion/winlogon and change the value of SFCDisable to REG_DWORD “ffffff9d”.
    Reboot windows and turn off OS2 and POSIX servers by finding and delete following files: OS2.exe, OS2SRV.exe, PSXSS.exe, OS2SS.exe and POSIX.exe.
    In system.ini , add the following line under 386enh: ConservativeSwapfileUsage=1
    Before hitting the start bench button in 3dmark, change the priority of the program to realtime in the task manager.

    This is just a few tweaks that I have found all over Internet and I have tried them all.
    There are probably a lot more to do but I shouldn’t write about things that I haven’t tried myself. I leave the Rivatuner guide up to MrIcee as I think he is far superior in that program than us other.
    Some warning stuff though: This guide is NOT for a normal daily use partition and i strongly recommend backups and such before doing this and off course..i will not be responsible for any damage, this is totally up to you. I would vever got a 3dmark such as my 13200k+ without doing all this and tweaking Rivatuner, and just to be sure, i reinstalled the image and did this all again and i got the same points.

    Happy benching!!
Detta tar även upp lite utav mina tips... Så jag vet inte riktigt om det finns något mer att tillägga!? 8)


Försök klå detta!!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5469259
fisk

Post by fisk »

Fick bara:

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5530532


Nyinstallerat och oklockat, på en 3år gammal installation av Windows XP Pro


update: http://service.futuremark.com/compare?2k1=5543782

Hehe!, Bara med en ny BIOS-version och Enhanced AGP-mode, så knaprade jag in ett gäng poäng =)


update2: http://service.futuremark.com/compare?2k1=5544027

9 poäng till genom att följa AGP/RAM-guiderna... 20 poäng kvar till det magiska 10 000 ... GAH! =)
Janne
Posts: 1
Joined: 2003-01-26 9:20:30

Post by Janne »

zinko wrote:Är eran version av 3Dmark2001SE build 330?

Jo sen kan jag tillägga om man har ett GeForce3/ti500/ti200 så är 23.12 den bästa drivern för 3Dmark2001SE. (enligt Guru3d.com).

Jo en sak till, när ni har startat 3Dmark så kan ni gå in på Taskmanager och välja 3Dmark --> sen "go to proc." --> "set prioty" på max, jag vet inte hur mkt det hjälper men då blir det nog bättre om man har lite små fula program igång.

Sen märkte jag att om datorn är kall så får man bättre 3Dmarks.
Hade ett ti500 förut och detonator 40.72 var mycket bättre än 23.12
Athlon xp 1600+@1575MHz - 512 mb pc2100@150MHz - Sapphire radeon 9700 - Soltek 75drv5(kt333) - Windows xp
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Hur mycket poäng i 3dmark 2001 får ni med erat nuvarande system?


Själv får jag drygt 12 000, se min sign nedan. Det enda som är klockat är grafikkortet (GF4ti4200p) som ligger på 285/685, resten är original ;).
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

10300 pts.

XP 1800+@2000MHz
2*256MB Winbond@200MHz
GF3ti200@225/500

Mibe, du borde få mer.

Janne, den drivern hade inte kommit då 3Dgurus test genomfördes.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

bim wrote: Mibe, du borde få mer.
Jasså..? Undrar vad som är fel då ;)
Är ganska fet nöjd med resultatet ändå, men som sagt speedar jag upp systemet lite så ska det upp.
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Chas wrote:
bim wrote: Mibe, du borde få mer.
Jasså..? Undrar vad som är fel då ;)
Är ganska fet nöjd med resultatet ändå, men som sagt speedar jag upp systemet lite så ska det upp.
Du får lätt upp cpun i 2200MHz om du inte riktigt taskig stepping :)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Har en jävligt taskig kylare, Spire falconrock... :)
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Chas wrote:Har en jävligt taskig kylare, Spire falconrock... :)
Du behöver inte höja vcore (volten till processorn) för att klocka den. Jag klockar tex. min 1800+ till 2000MHz (2400+) i orginal vcore :)

Tempen höjs knappt något om du bara klockar MHz.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
chefnr1
Posts: 48
Joined: 2003-11-10 7:02:47

Post by chefnr1 »

::) får 6171pts 02d03 --465/384

/chefnr1

p.s har flashat ner den till ett pro istället

har gytat till dna drivar ökade på pointsen.
6284 pts 465/398
E6850-FoxConn MARS - Crucial PC2 8500 2048mb D9GHM-2 x Sapphire HD3870@CF-Silverstone OP 1000W-120gb hdd bench disk.

REFERENSER http://rec.elmor.se/review.php?user=132
mojk
Posts: 1
Joined: 2004-01-22 20:12:44

Kan detta vara rimligt???

Post by mojk »

3699 pts 3D Mark 2001se

Jag vet att kortet inte är det bästa och att jag har lite minne...

Borde jag få mera eller låter detta rimmligt med mina grejer, har noll kol!!
Xp 2600 Barton, 256Mb, 120 Gb, Radeon 9200se 128Mb
User avatar
chefnr1
Posts: 48
Joined: 2003-11-10 7:02:47

Re: Kan detta vara rimligt???

Post by chefnr1 »

mojk wrote:3699 pts 3D Mark 2001se

Jag vet att kortet inte är det bästa och att jag har lite minne...

Borde jag få mera eller låter detta rimmligt med mina grejer, har noll kol!!
de e nog rätt rimliga på de systemet o kortet men ta o lägg in sofmoddade drivar så kan du klocka upp de ännu mer...
E6850-FoxConn MARS - Crucial PC2 8500 2048mb D9GHM-2 x Sapphire HD3870@CF-Silverstone OP 1000W-120gb hdd bench disk.

REFERENSER http://rec.elmor.se/review.php?user=132
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Re: Kan detta vara rimligt???

Post by snigel »

mojk wrote:3699 pts 3D Mark 2001se

Jag vet att kortet inte är det bästa och att jag har lite minne...

Borde jag få mera eller låter detta rimmligt med mina grejer, har noll kol!!
Tycker det låter ganska lite, minns när jag satte 3800p med en Duron 1000@1200,160mb sdram pc100 och ett geforce2ti. Visserligen var sakerna klockade, men fortfarande.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
dekagon
Posts: 219
Joined: 2004-01-23 14:55:21
Location: Köping - Volvoland.
Contact:

Post by dekagon »

Chas wrote:Hur mycket poäng i 3dmark 2001 får ni med erat nuvarande system?


Själv får jag drygt 12 000, se min sign nedan. Det enda som är klockat är grafikkortet (GF4ti4200p) som ligger på 285/685, resten är original ;).
Jag får 12630 poäng, kör helt standard, inget överklockat, och windows har varit igång över 2 dygn nu, alla services körs som vanligt, jag har spelat och använt datorn innan, sen drog jag bara igång testet.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7557612
Morbid
Posts: 37
Joined: 2003-10-22 15:22:48
Location: Kramfors
Contact:

Post by Morbid »

Jag får 12630 poäng, kör helt standard, inget överklockat, och windows har varit igång över 2 dygn nu, alla services körs som vanligt, jag har spelat och använt datorn innan, sen drog jag bara igång testet.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7557612
det var inte mycket med tanke på att du kör 800*600 och bara 16bits z-buffer...


tog det här när burken var helt nyformaterad
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7557612

tog det med:
Athlon 2500+ @ 11*200 = 2200 mhz
2*256mb TwinMos 3200 @ 400 mhz
Point Of View Geforce 4 Ti4200 250/550 @ 315/621 mhz
känner dock att det finns en hel del kvar att kräma ur burken, så nästa gång jag formaterar datorn skall jag knäcka 15k iallafall
Vad skall man skriva här?
:)

Post by :) »

ser ut som mina resultat i stort sett ....eller? ;D
link: http://service.futuremark.com/compare?2k1=7581154
abit nf7-s v2.0 orginal bioset.
gainward 1100 (FX 5900 inte ultra) (kostar bara 1700kr på komplett.se)
BARTON 2800+ @ 2088 Mhz inte överklockat ännu.
senaste drivers från nvidia.
samt en registerfil till windowsXP (CoolBits) så man kan klocka kortet direkt i windows genom höger klicka på skrivbordet och gå in på kortet samt ställa om överklockningen där. (har inte gjort det denna gången men jag komm upp i 14.534poäng i det gamla 3dmark2001 dock tidigare)

edit glömmde visst minnet :P 2 stycken tvinmos pc3200 (400mhz) slut edit.

EDIT : komm just ihåg att man kan faktiskt ta bort desktop bilden (bak grunds bilden i windows) så putsar man upp siffrorna ytterligare några poäng ...inte så mycket men nåt kan det kanske ge ändå. slut EDIT. ;)
Post Reply