Eftervalsspekulationer...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Eftervalsspekulationer...

Post by Hipshot »

Jag vet att det är mycket med valet, men en tråd till kan vi nog med.

Hur tror ni att regeringen kommer se ut nu, vilka poster delas ut och till vem? Vem kommer ersätta GP och vad kommer ske med Leijonborg, kommer han avgå så småningom. Även om alliansen vann, så kändes det tråkigt för folkpartiet, det har gått ganska dåligt för dem på senare ju... tråkigt för Lars...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: Eftervalsspekulationer...

Post by lither »

Hipshot wrote:Vem kommer ersätta GP
Jag gissar på FR.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Re: Eftervalsspekulationer...

Post by Longstock »

Hipshot wrote: Vem kommer ersätta GP och vad kommer ske med Leijonborg
Per Nuder och Leijonborg kommer inte avgå.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag tror på Thomas Bodström som efterträdare för S.

Vad gäller ministerposter känns fältet ganska öppet. Det är svårt att se FP få mer inflytande än posten som utbildningsminister, och Lars är nog uträknad.

C får kanske posten som näringsminister, och det är nog ingen högoddsare att det kommer bli Maud. KD kanske försvarsminister och någon annan mindre betydelsefull ministerpost som få känner till. M bör nog kunna säkra såväl statsminister som finansminister och utrikesminister.

Det hade varit kul om några av de förslag som Centerns ungdomsförbund kommit med fått lite fotfäste. Rak skattesats 2009?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
cafer
Posts: 138
Joined: 2006-01-26 20:11:47
Location: Göteborg

Re: Eftervalsspekulationer...

Post by cafer »

Erik Blomqvist wrote:
Hipshot wrote:Vem kommer ersätta GP
Jag gissar på FR.
Jag tror Hipshot menade som partiledare för (s) ... ;D
Pessimisten: Nu kan det bara inte BLI värre!
Optimisten: Joo då!

Kakmonstret: Athlon 64 3200+ * Asus A8N-VM CSM * 2x1024 MB Twinmos * Maxtor DM10 250 GB SATA II * Sonata II * Syncmaster 913N
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Re: Eftervalsspekulationer...

Post by Hipshot »

cafer wrote:
Erik Blomqvist wrote:
Hipshot wrote:Vem kommer ersätta GP
Jag gissar på FR.
Jag tror Hipshot menade som partiledare för (s) ... ;D
Om EB tror att FR kommer ersätta GP som ledare för S så får han stå för det.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Kan inte ni skriva fulla namn istället för bara första bokstäven på personer, partin, etc.
Blir ganska svårt att hänga med annars om man inte är så jätte insatt.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag tror inte att vi ska räkna ut LL. Det vore väl inte mycket till allians om de lämnade en sårad kamrat i sticket.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Dissident wrote:Jag tror inte att vi ska räkna ut LL. Det vore väl inte mycket till allians om de lämnade en sårad kamrat i sticket.
Lars Leijonborg...

...tror inte heller att ha kommer få avgå.
Han gjorde väl inte något jättestort fel själv, eller?
Vem är det exakt som väljer om han får avgå?

Jag hoppas han får stanna :)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: Eftervalsspekulationer...

Post by lither »

cafer wrote:
Erik Blomqvist wrote:
Hipshot wrote:Vem kommer ersätta GP
Jag gissar på FR.
Jag tror Hipshot menade som partiledare för (s) ... ;D
Image

Expressens mening i frågan: http://www.expressen.se/index.jsp?a=687837
Vi ska komma ihåg att alliansen inte har något som helst krav att följa samma ministerupplägg som (s).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Sålänge KD inte får utbildnings- eller socialministerposterna bryr jag mig inte jättemycket om hur regeringen ser ut. Vad som är viktigast för mig nu är att regeringen kommer börja avregulera, sänka skatter och avskaffa div. överflödiga myndigheter. Att hoppas på annat än marginella skillnader känns dock naivt.

Som efterträdare för GP kan både Margot och Mona vara alternativ för att locka röster från jämställdshetsligan. Att sätta Bodström som partiledare för S vore dock högst underhållande.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Blir så till slut att en kvinna tar över (s)? Niklas nämnde Margot och Mona, men det snackas mycket om Wanja dessutom.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Jag ser gärna en kvinna som leder S, men jag vill inte att det blir mona eller vanja, anna lindh hade varit perfekt och margot passar bra med, fast hon käns väldigt distant just nu, hon är aldrig "hemma" liksom.
User avatar
sae
Posts: 61
Joined: 2005-03-24 15:13:00
Location: Lund
Contact:

Post by sae »

Det är nog nu man inser att Anna Lindhs bortgång var ett hårt slag mot S... De har inte hämtat sig än, men förhoppningsvis kan de göra det under de kommande åren...

Trotts att jag är generellt rödgrön kan jag erkänna att jag inte är helt missnöjd med valets utgång, om man ser till Sveriges bästa. Jag hoppas att Reinfeldt är så yrkeskunnig som han verkar...
Casio fx-3900P
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Hipshot wrote:Jag ser gärna en kvinna som leder S, men jag vill inte att det blir mona eller vanja, anna lindh hade varit perfekt och margot passar bra med, fast hon käns väldigt distant just nu, hon är aldrig "hemma" liksom.
Du måste ju tänka på vem som skadar s mest. Jag tror att Mona Sahlin hade blivit perfekt, det kan inte finnas många som gillar den galningen.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Järnspikar, ville se Miljöpartiet ensamt på tronen... kanske nästa val då...

Görans efterträdare bör iaf INTE bli Bodström, han är en fjant.
Kanske Margot, hon verkar lämplig.

En lustig och ganska oviktig detalj är att på Ams så fanns det (iaf i skåne)
färre nya jobb (91) just idag än vanligt (ca 110).
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Erik Blomqvist wrote:Blir så till slut att en kvinna tar över (s)? Niklas nämnde Margot och Mona, men det snackas mycket om Wanja dessutom.
Margot vill fortsätta sitt uppdrag till -09. Mona är en skandaldrottning och Wanja är ful och tråkig.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Longstock wrote:Margot vill fortsätta sitt uppdrag till -09. Mona är en skandaldrottning och Wanja är ful och tråkig.
Sums it up. Jag hoppas på Pär Nuder.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

staretsen wrote:
Longstock wrote:Margot vill fortsätta sitt uppdrag till -09. Mona är en skandaldrottning och Wanja är ful och tråkig.
Sums it up. Jag hoppas på Pär Nuder.
... han är ju fulast och tråkigast?
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

mACIATO wrote:
staretsen wrote:
Longstock wrote:Margot vill fortsätta sitt uppdrag till -09. Mona är en skandaldrottning och Wanja är ful och tråkig.
Sums it up. Jag hoppas på Pär Nuder.
... han är ju fulast och tråkigast?
Jag blir förvirrad av frågetecknet.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Hipshot wrote:Jag ser gärna en kvinna som leder S, men jag vill inte att det blir mona eller vanja, anna lindh hade varit perfekt och margot passar bra med, fast hon käns väldigt distant just nu, hon är aldrig "hemma" liksom.
Eliasson, han slutade ju inte helt i FN när han blev utrikeminister, fast, partiledare är ju mer...
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Longstock wrote:
mACIATO wrote:
staretsen wrote:
Longstock wrote:Margot vill fortsätta sitt uppdrag till -09. Mona är en skandaldrottning och Wanja är ful och tråkig.
Sums it up. Jag hoppas på Pär Nuder.
... han är ju fulast och tråkigast?
Jag blir förvirrad av frågetecknet.
Syftade till hur han kunde se Pär som en kandidat när han är minst lika ful som Wanja...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

mACIATO wrote:
Longstock wrote:
mACIATO wrote:
staretsen wrote:
Longstock wrote:Margot vill fortsätta sitt uppdrag till -09. Mona är en skandaldrottning och Wanja är ful och tråkig.
Sums it up. Jag hoppas på Pär Nuder.
... han är ju fulast och tråkigast?
Jag blir förvirrad av frågetecknet.
Syftade till hur han kunde se Pär som en kandidat när han är minst lika ful som Wanja...
Vilka kriterier du ställer på partiledarna.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Erik Blomqvist wrote:Vilka kriterier du ställer på partiledarna.
http://expressen.se/index.jsp?a=660912
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag hade gärna sett Mona som ledare för S. Då kanske vi rent av får två mandatperioder av borgerligt styre.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Post Reply