iTunes - Musikbiblioteket försvinner

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
cerx
Posts: 4
Joined: 2006-09-11 17:45:53
Location: Örnsköldsvik

iTunes - Musikbiblioteket försvinner

Post by cerx »

Nån gång varannan vecka eller så händer det för mig att alla musik som finns i biblioteket i iTunes plötsligt försvinner och jag måste lägga in all musik igen, och antal spelningar, betyg och sånt är borta Jag trodde det hade slutat då jag uppdaterat till senaste versionen men ikväll hände det igen och jag vet inte vad jag ska göra. Nån annan som kanske förstår sig på problemet?
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

Post by B-O Gavne, Västerås »

MED TANKE PÅ!

....att jag ...väl inte har fått nått ...större svar på min fråga om vad iPod är: på min debattråd på forumplatsen Musikspelare ( http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=61904 ).
Sannolikt att det som jag drar på tråden, är något åt det rätta. ::)

..kanske tillvaron handlar om att, ja rätta mig gärna om jag har fel! Det handlar om att vi kan ganska lite om iPod, iTune och iTune Store? 8)

Att du signaturen cerx får gärna berätta vad du kan berätta om iPod, iTune och iTune Store.
Berätta vad det är för bibliotek som Du nämner här ovan. Väl rimligen, som Du nämner om programmet iTune, att man i detta programmet, …på nått, sätt kan lagra uppgifter. Alltså väl rimligen lagra på hårddisken, men genom programmet iTune?
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

B-O Gavne, Västerås wrote:Du nämner om programmet iTune, att man i detta programmet, …på nått, sätt kan lagra uppgifter. Alltså väl rimligen lagra på hårddisken, men genom programmet iTune?
Det lagrar historia och... kunddata... i databas. När musiken spelas uppdateras historia och kunddata och därmed databas.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: iTunes - Musikbiblioteket försvinner

Post by egar »

cerx wrote:Nån gång varannan vecka eller så händer det för mig att alla musik som finns i biblioteket i iTunes plötsligt försvinner och jag måste lägga in all musik igen, och antal spelningar, betyg och sånt är borta Jag trodde det hade slutat då jag uppdaterat till senaste versionen men ikväll hände det igen och jag vet inte vad jag ska göra. Nån annan som kanske förstår sig på problemet?
iTunes (7) sparar ditt bibliotek i en fil någonstans i din installationsmapp och därifrån bör du kunna hämta in din informationshistoria. Har själv råkat ut för det några gånger, men det har inte varit något större problem att åtgärda det.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

om du sitter på en mac och det där verkar hända lite halv ofta.. bara testa att slägn dig prefs fil(gör en backup) och reparer skriv behörigheterna..

sen borde det inte hända igen.. om du itne låter det gå ett år eller liknande utan at treparer skrivbehörigheterna..

Om du är på en windows maskin så vet jag inte.. =)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

B-O Gavne, Västerås wrote:MED TANKE PÅ!

....att jag ...väl inte har fått nått ...större svar på min fråga om vad iPod är: på min debattråd på forumplatsen Musikspelare ( http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=61904 ).
Sannolikt att det som jag drar på tråden, är något åt det rätta. ::)

..kanske tillvaron handlar om att, ja rätta mig gärna om jag har fel! Det handlar om att vi kan ganska lite om iPod, iTune och iTune Store? 8)

Att du signaturen cerx får gärna berätta vad du kan berätta om iPod, iTune och iTune Store.
Berätta vad det är för bibliotek som Du nämner här ovan. Väl rimligen, som Du nämner om programmet iTune, att man i detta programmet, …på nått, sätt kan lagra uppgifter. Alltså väl rimligen lagra på hårddisken, men genom programmet iTune?
Satan vad du snackar i nattmössan hela tiden!

och för helvete, iTuneS
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

Post by B-O Gavne, Västerås »

MJAAAAA????

…inte väl hela tiden! Snackar jag i nattmössan. …nog att jag mellan ..många varv, lyckas reda ut, ..sånt som andra snackar i nattmössan om! Till …tror jag? mångas glädje; det blir ju ofta många besök på trådar där jag härjar.

Och med iPod, denna lilla apparaten som ju många har beröring till. -Å så! att dessa vet ruskigt lite om. ..ligger jag väl mycket nära rätt med, som jag skriver det på den berörda tråden på forumplatsen Musikspelare / ”Vad är iPod för något?”
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=61904

-Men jag vet fortfarande inte, …trots att jag har fortsatt med att överrumpla, helt okända människor på stan här i Västerås och frågat.
Om man också kan lagra filer på iPod genom andra mediaspelareprogram än iTune? T.ex. genom Window Media Player? Å andra sidan spelar detta ju ingen roll som ju mediasplareprogrammet iTune finns fritt på Nätet.

Och nu förstår jag, av diskussionen här ovan, som jag också har fått bekräftat av …en helt okänd grabb som jag frågade på stan, att man kan lagra filer på hårddisken genom iTune. Denna musiken som man lyssnar på. Som cerx skriver här ovan om ”biblioteket”.

..eller något sådant där? Som jag inte har lyckats få ett riktigt grepp över det här med, att lagra filer på datorns minnen. Jag vet ju mycket väl hur …ja, vad är det för något? mappen ”Mina dokument”? Hur jag använder denna. Men jag vet inte riktigt hur detta hänger ihop i datorn. Jag vet inte riktigt med Utforskaren; detta som också benämnes ”Filhanterare”.

Å så visst att man också kan skriva in texter till den, med iTune lagrade musikfilen.

====
-Nå väl! men sen då? Vad menar signaturen mohammedbilderna här ovan med skrivningen: iTuneS?

Och vad egar skriver här ovan: iTunes (7) sparar ditt bibliotek i en fil någonstans i din installationsmapp, och därifrån bör du kunna hämta in din informationshistoria. …förstår jag inte alls.
Å så då cerx:s problem!!!!!!!

…tackar på förhand.

PRESS STOPP! - PRESS STOPP! - PRESS STOPP!
...nu förstår jag signaturen mohammedbilderna, att det stavas "iTunes".
-Tack för påpekandet.
Last edited by B-O Gavne, Västerås on 2006-11-11 21:05:07, edited 1 time in total.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Jadu, Bengt-Olof.

Det är nog bäst att du ringer till apple och frågar.
Glossolalia coats my skin
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

Post by B-O Gavne, Västerås »

DET HANDLAR OM!

…om jag nu inte snackar i mössan? Att vi alltså lagrar rad-med-databitar, t.ex. det textdokument som vi skriver (per ett ordbehandlingsprogram), t.ex. den musik som vi matar in med CD-läsaren eller laddar ner från Nätet.
Att vi filformaterar raden-med-databitar med ett filformateringsprogram till en fil, och lagrar filen på ett minne, t.ex. hårddisken.

Sådana filformateringsprogram och program för att lagra –och också program för att ta fram filen på lagringsmediet och öppna den- finns t.ex. i Word-programmet och i Windows Media Player-programmet -Samt rimligen finns i iTunes-programmet.
Med att programmen beskrivs med dess filändelse. T.ex. ”word document”, t.ex. “mp3”. Men jag vet inte vad filändelsen är för iTunes.

Å så, tänker jag mig, att detta ”bibliotek” som signaturen cerx skriver om, är just –vanligt- filformaterings- och filöppningsprogram inklusive, kanske ett grafiskt? hanteringsfönster. Precis som med ”Mina dokument”. Samt tydligt något med att också kunna skriva text till de respektive filerna.

-Jag undrar vad som är, som signaturen egar skriver om, installationsmapp? Och inte rimligen ligger hela ”biblioteket” i en styck fil i minnet. Utan i en mapp i minnet. Som t.ex. mappen Mina dokument.

Å så cerx:s problem, att hela mappen biblioteket plötsligt inte finns i iTunes´ hanteringsfönster! Måste väl rimligen handlar om att programmet tar bort mappen.
Vilket ju handlar om en naturlig funktion i program, förutom att funktionen här tydligen agerar själv.

…skriver jag i nattmössan? –Och i så fall, på vad sätt?

Å så en fråga: cerx skriver att hon lägger in all musik igen i datorns minne/hårddisken, efter att de har försvunnit. –Detta avser väl att hon hämtar all musik igen från ….ja källan för musiken, CD-skivor, nerladdat från Nätet, eller vad nu källan är?

====
Till signaturen ulflaban: -Varför skall jag -behöva- ringa till tillverkaren Appel och störa, när vi alla, finns ju här. ::) :-*
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

B-O Gavne, Västerås wrote:DET HANDLAR OM!

…om jag nu inte snackar i mössan? Att vi alltså lagrar rad-med-databitar, t.ex. det textdokument som vi skriver (per ett ordbehandlingsprogram), t.ex. den musik som vi matar in med CD-läsaren eller laddar ner från Nätet.
Att vi filformaterar raden-med-databitar med ett filformateringsprogram till en fil, och lagrar filen på ett minne, t.ex. hårddisken.

Sådana filformateringsprogram och program för att lagra –och också program för att ta fram filen på lagringsmediet och öppna den- finns t.ex. i Word-programmet och i Windows Media Player-programmet -Samt rimligen finns i iTunes-programmet.
Med att programmen beskrivs med dess filändelse. T.ex. ”word document”, t.ex. “mp3”. Men jag vet inte vad filändelsen är för iTunes.

Å så, tänker jag mig, att detta ”bibliotek” som signaturen cerx skriver om, är just –vanligt- filformaterings- och filöppningsprogram inklusive, kanske ett grafiskt? hanteringsfönster. Precis som med ”Mina dokument”. Samt tydligt något med att också kunna skriva text till de respektive filerna.

-Jag undrar vad som är, som signaturen egar skriver om, installationsmapp? Och inte rimligen ligger hela ”biblioteket” i en styck fil i minnet. Utan i en mapp i minnet. Som t.ex. mappen Mina dokument.

Å så cerx:s problem, att hela mappen biblioteket plötsligt inte finns i iTunes´ hanteringsfönster! Måste väl rimligen handlar om att programmet tar bort mappen.
Vilket ju handlar om en naturlig funktion i program, förutom att funktionen här tydligen agerar själv.

…skriver jag i nattmössan? –Och i så fall, på vad sätt?

Å så en fråga: cerx skriver att hon lägger in all musik igen i datorns minne/hårddisken, efter att de har försvunnit. –Detta avser väl att hon hämtar all musik igen från ….ja källan för musiken, CD-skivor, nerladdat från Nätet, eller vad nu källan är?

====
Till signaturen ulflaban: -Varför skall jag -behöva- ringa till tillverkaren Appel och störa, när vi alla, finns ju här. ::) :-*
Ladda hem och pröva själv? http://www.apple.com/se/itunes/download/
Du behöver inte ha en iPod för att använda iTunes.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Det är skönt att ha dig tillbaka.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Alla filer lagras på hårddisken men vissa filer kanske bara kan öppnas med t.ex. iTunes.

Angående filbibliotek som finnns i många mediaspelare så lagras filerna på hårddisken som vilken fil som helst men programmet håller reda på filerna och för statistik över dom - du kan fortfarande komma åt filerna genom utforskaren.
Glossolalia coats my skin
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

Post by B-O Gavne, Västerås »

-JAG ÄR OFÄRDIG!

Ja alltså jag är handikappad, som vi sa förr i tiden, ….jag klarar inte amerikanska datorspråket. –Men så konstaterar jag också! att inte skulle Bill Gate lägga ner …säkert stora pengar, på att översätta program till svenska språket om det bara var jag som hade amerikanskt språkproblem. ;D
Att alltså jag och mina medspråkare, bara inte kan, så där galant läsa av webbsidor som säkert berättar vad vi orerar om för att förstå förhållandena i datorsammanhangen.
-Men också! de svenskspråkiga datortexterna, som t.ex. datortillverkaren Appele:s Hemsida om Ipod …kan vara lite klurig att förstå. OBS! –Jag gamle gubben läste i tidningar, hörde i snack, om ”iPod”. Och jag frågade naturligtvis, först några geografiskt närstående. Sedan allt som kom i min väg. …å inte en jeeevel, inklusive hela högen av iPod-försäljarna här i Västerås, kunde ge, ett rakt upp och ned, helt svar. Å så nu i går, fick jag en grabb, i en hög med tjejer, i hörnan Storagatan-Vasagatan, på kroken som visste berätta om iTunes´ ”bibliotek”. ..ja alltså han visste ungefär bara att det fanns. 8)

-Men tilläggas skall också, att jag då, inte kände till Appel:s Hemsida om iPod och iTunes på svenska språket; -Tack för de´, signaturen mohammedbilderna här ovan.

====
Men nu har vi alltså ..nog? fått ett någorlunda grepp om iPod, iTunes och iTunes Store.
Att iTunes är …ett vanligt filhanteringsprogram. Som t.ex. Word:s fönsterprogram ”Spara” och ”Öppna”, RealPlayer, VLC media player, Windows Media Player.
Med deras filformaterings- filöppnings program, med respektives olika filformat och med ett register över lagrade filer.

-Och jag har gått hela dagen idag och funderat på, vad det egentligen är som jag talar om här ovan.
Ja alltså filformaterings-, filöppnings- och filborttagningsprogram, vet jag ju vad sådant är. T.ex. att man i Wordprogrammet kan klicka fram fönstret ”Spara som”, med sitt register över lagrade filer och filformateringsprogram med ett antal olika filformat. Och klicka fram fönstret ”Öppna” med samma register och filöppningsprogram med motsvarande filformat. Å så att man kan högerklicka på filerna och få upp filborttagningsprogram.
-Men sammanfattningsvis, är detta jädrans rörigt för mig. Att jag inte klarar av att veta vad ”biblioteket” i iTunesprogrammet är för något.

Och därmed alltså kan heller inte jag klura ut var felet för cerex, med att ..väl lagrade filer tas bort, ligger någonstans. :(

Signaturen ulflaban skriver här ovan utforskarprogrammet, att man däri kommer åt filerna. Ja visst, man kan med utforskarprogrammet visa, allt som finns lagrat på hårddisken. Och man kan ta bort de visade; med att bara högerklicka på det visade. …men hur får man fram ett filformateringsprogram, till t.ex. en fil som man laddar ner från Nätet, utan att behöva starta ett särskilt filhanteringsprogram. ..ja alltså det snurrar för mig. ::)
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

B-O Gavne, Västerås wrote:-JAG ÄR OFÄRDIG!

Ja alltså jag är handikappad, som vi sa förr i tiden, ….jag klarar inte amerikanska datorspråket. –Men så konstaterar jag också! att inte skulle Bill Gate lägga ner …säkert stora pengar, på att översätta program till svenska språket om det bara var jag som hade amerikanskt språkproblem. ;D
Att alltså jag och mina medspråkare, bara inte kan, så där galant läsa av webbsidor som säkert berättar vad vi orerar om för att förstå förhållandena i datorsammanhangen.
-Men också! de svenskspråkiga datortexterna, som t.ex. datortillverkaren Appele:s Hemsida om Ipod …kan vara lite klurig att förstå. OBS! –Jag gamle gubben läste i tidningar, hörde i snack, om ”iPod”. Och jag frågade naturligtvis, först några geografiskt närstående. Sedan allt som kom i min väg. …å inte en jeeevel, inklusive hela högen av iPod-försäljarna här i Västerås, kunde ge, ett rakt upp och ned, helt svar. Å så nu i går, fick jag en grabb, i en hög med tjejer, i hörnan Storagatan-Vasagatan, på kroken som visste berätta om iTunes´ ”bibliotek”. ..ja alltså han visste ungefär bara att det fanns. 8)

-Men tilläggas skall också, att jag då, inte kände till Appel:s Hemsida om iPod och iTunes på svenska språket; -Tack för de´, signaturen mohammedbilderna här ovan.

====
Men nu har vi alltså ..nog? fått ett någorlunda grepp om iPod, iTunes och iTunes Store.
Att iTunes är …ett vanligt filhanteringsprogram. Som t.ex. Word:s fönsterprogram ”Spara” och ”Öppna”, RealPlayer, VLC media player, Windows Media Player.
Med deras filformaterings- filöppnings program, med respektives olika filformat och med ett register över lagrade filer.

-Och jag har gått hela dagen idag och funderat på, vad det egentligen är som jag talar om här ovan.
Ja alltså filformaterings-, filöppnings- och filborttagningsprogram, vet jag ju vad sådant är. T.ex. att man i Wordprogrammet kan klicka fram fönstret ”Spara som”, med sitt register över lagrade filer och filformateringsprogram med ett antal olika filformat. Och klicka fram fönstret ”Öppna” med samma register och filöppningsprogram med motsvarande filformat. Å så att man kan högerklicka på filerna och få upp filborttagningsprogram.
-Men sammanfattningsvis, är detta jädrans rörigt för mig. Att jag inte klarar av att veta vad ”biblioteket” i iTunesprogrammet är för något.

Och därmed alltså kan heller inte jag klura ut var felet för cerex, med att ..väl lagrade filer tas bort, ligger någonstans. :(

Signaturen ulflaban skriver här ovan utforskarprogrammet, att man däri kommer åt filerna. Ja visst, man kan med utforskarprogrammet visa, allt som finns lagrat på hårddisken. Och man kan ta bort de visade; med att bara högerklicka på det visade. …men hur får man fram ett filformateringsprogram, till t.ex. en fil som man laddar ner från Nätet, utan att behöva starta ett särskilt filhanteringsprogram. ..ja alltså det snurrar för mig. ::)
Har du inte råd med s eller? Andra gången du glömmer ett s i ett namn.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

B-O Gavne, Västerås wrote:DET HANDLAR OM!

…om jag nu inte snackar i mössan? Att vi alltså lagrar rad-med-databitar, t.ex. det textdokument som vi skriver (per ett ordbehandlingsprogram), t.ex. den musik som vi matar in med CD-läsaren eller laddar ner från Nätet.
Att vi filformaterar raden-med-databitar med ett filformateringsprogram till en fil, och lagrar filen på ett minne, t.ex. hårddisken.

Sådana filformateringsprogram och program för att lagra –och också program för att ta fram filen på lagringsmediet och öppna den- finns t.ex. i Word-programmet och i Windows Media Player-programmet -Samt rimligen finns i iTunes-programmet.
Med att programmen beskrivs med dess filändelse. T.ex. ”word document”, t.ex. “mp3”. Men jag vet inte vad filändelsen är för iTunes.

Å så, tänker jag mig, att detta ”bibliotek” som signaturen

cerx skriver om, är just –vanligt- filformaterings- och filöppningsprogram inklusive, kanske ett grafiskt? hanteringsfönster. Precis som med ”Mina dokument”. Samt tydligt något med att också kunna skriva text till de respektive filerna.

-Jag undrar vad som är, som signaturen egar skriver om, installationsmapp? Och inte rimligen ligger hela ”biblioteket” i en styck fil i minnet. Utan i en mapp i minnet. Som t.ex. mappen Mina dokument.

Å så cerx:s problem, att hela mappen biblioteket plötsligt inte finns i iTunes´ hanteringsfönster! Måste väl rimligen handlar om att programmet tar bort mappen.
Vilket ju handlar om en naturlig funktion i program, förutom att funktionen här tydligen agerar själv.

…skriver jag i nattmössan? –Och i så fall, på vad sätt?

Å så en fråga: cerx skriver att hon lägger in all musik igen i datorns minne/hårddisken, efter att de har försvunnit. –Detta avser väl att hon hämtar all musik igen från ….ja källan för musiken, CD-skivor, nerladdat från Nätet, eller vad nu källan är?

====
Till signaturen ulflaban: -Varför skall jag -behöva- ringa till tillverkaren Appel och störa, när vi alla, finns ju här. ::) :-*
Vi kan ju inget så om du ringer till "Appel" och frågar kanske du får reda på något som du uppenbarligen inte får här, och så kanske de är kompetenta nog att förstå ditt kryptiska språk.
Glossolalia coats my skin
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

Post by B-O Gavne, Västerås »

JAG KRYPTISK!

-Jomenvisst, förstår jag vad ulflaban pådyvlar mig här ovan, som ”kryptisk”.
…som är lite jobbigt att få på sig, efter, många timmars jobb med mina texter, med inte minst syftet att läsarna skall förstå. –Men å andra sidan är det nog detta, som de många besökarna på mina trådar, gläds åt. Alltså inte att tvingas läsa kryptiskt, utan att få ut kunskap, av detta som först tycks vara kryptiskt. ::)

Å så att jag ju själv lär mig! När JAG! läser och reder ut andra skribenters, för mig kryptiska svar i trådarna. Och när jag sedan sätter samman mina svar. –Så alltså visst är vi alla här, som ulflaban uttrycker det, ”kompetenta nog”.
Jo så finns det förstås också skribenter som babblar. 8)

Och att ringa tillverkarna; blir att jag bara får tala med försäljarna …som inte kan! Dessutom att de som verkligen kan, ..kan ju inte tala svenska. ..som jag bara kan. Njaaa, jag har faktiskt några gånger satt samman engelska texter och sänt över dem till typ tillverkarna, bl.a. till där borta i USA. Å så fått svar, perfekta svar. Ja alltså efter ett svettig jobb att ha översatt datoramerikanskan.

PS. Nu väntar jag med spänning på kunskapen vad egentligen mediaspelareprogrammet iTunes´ funktion bibliotek är för något. Ja, eller om iTunes skall benämnas som ett filhanteringsprogram. Eller att kanske filhanteringsprogram är den helt rätta benämningen med att mediaspelareprogram är ett slangord. ;)
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

Post by B-O Gavne, Västerås »

MED KOPPLING TILL VAD JAG SKRIVER HÄR OVAN.

Jag skriver om filformaterings-, filöppnings- och filborttagningsprogram, har jag nu blivit upplyst om: Att, bland andra Words filformaterings-, filöppnings- och filbortagnings funktioner, INTE är Words egna. Utan finns i Windows, och alltså öppnas då man klickar i fönstren i Words.
-MEN! att iTunes filhanteringsprogram HAR! egna.

Och då, …kan jag tänka mig, att iTunes –eget- filborttagningsprogram –som väl rimligen ligger bakom att lagrade musiklåtar i iTunes, försvinner för cerx; finns han för övrigt kvar på tråden?- att detta programmet, på nått sätt inte harmoniserar med, något program som cerx har lagrat in på sin dator. Till att programmet bara helt plötsligt tar bort filerna i iTunes` bibliotek.

…å i så fall är det ju bara att börja leta. ::)
Eller att inte lagra musiklåtarna per iTunes, utan lagra dem per Windows, i en upprättad mapp, t.ex. lättplacerad på Skrivbordet.

-Är jag kryptisk????? ...fråga då!!!!! För visst kan jag också här ovan snacka i en nattmössan. ;)
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

B-O Gavne, Västerås wrote:i en nattmössan.
vad ska säga jag
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

Post by B-O Gavne, Västerås »

-JA VA´ SKA HON SÄGA?

Va´ ska denna …mordiskt hotfulla, och anonyme, vän här ovan mohammedbilderna säga, på mitt snackande om filformaterings-, filöppnings- och filborttagningsprogram?
-Ja va sägs om, till hit in tills inget motsägande, att jag är en kanongubbe som ordnar till vårt datorspråk så, att vi kan förstå varandra i diskussionerna om datoranvändartekniken.

…å så gott att mohammedbilderna lämnar in en flaska god likör i lånedisken på huvudbibblan i Västerås, med att personalen …förhoppningsvis lämnar flaskan vidare till mig. Som en liten erkänsla för, -skall ni veta! ett svettigt jobb –med att tänka, läsa, tänka igen, fråga, läsa igen- för att komma fram till, bland annat detta med filformaterings-, filöppnings- och filborttagningsprogram. Till att vi ..kanske kan förstå oss på cerx:s problem med iTunes.
–Med naturligtvis också, att jag själv lär mig; Tack för de´! ni alla. Å så inget slabb med småflaskor. ::)
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

B-O Gavne, Västerås wrote:-JA VA´ SKA HON SÄGA?

Va´ ska denna …mordiskt hotfulla, och anonyme, vän här ovan mohammedbilderna säga, på mitt snackande om filformaterings-, filöppnings- och filborttagningsprogram?
-Ja va sägs om, till hit in tills inget motsägande, att jag är en kanongubbe som ordnar till vårt datorspråk så, att vi kan förstå varandra i diskussionerna om datoranvändartekniken.

…å så gott att mohammedbilderna lämnar in en flaska god likör i lånedisken på huvudbibblan i Västerås, med att personalen …förhoppningsvis lämnar flaskan vidare till mig. Som en liten erkänsla för, -skall ni veta! ett svettigt jobb –med att tänka, läsa, tänka igen, fråga, läsa igen- för att komma fram till, bland annat detta med filformaterings-, filöppnings- och filborttagningsprogram. Till att vi ..kanske kan förstå oss på cerx:s problem med iTunes.
–Med naturligtvis också, att jag själv lär mig; Tack för de´! ni alla. Å så inget slabb med småflaskor. ::)
? tagit medecinen ? :-*
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

maciato wrote:? tagit medecinen ? :-*
Det är nog det som är felet. Att han tagit för mycket.
Post Reply