vilket fack ska jag gå med i

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

vilket fack ska jag gå med i

Post by Dreamblade »

jag börjar jobba som programmerare på ett programmerings/webbyrå företag. men undrar nu vilket fack jag hör hemma?
Allt är ok bara det är snyggt
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag är medlem i Grafiska fackförbundets A-kassa och jobbar som Webbutvecklare/orginalare.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Inte frågat din chef, eller arbetskamrater? Dessa borde ju garanterat veta! ;)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Anzy wrote:Inte frågat din chef, eller arbetskamrater? Dessa borde ju garanterat veta! ;)
Fråga inte chefen så länge du är provanställd, fråga en kollega som inte tycks vara benägen att tjalla till chefen.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Du behöver inte gå med i något om du inte vill.

För övrigt tror jag inte att det är några problem att prata fack med chefen. Sådana problem finns knappt i Sverige.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

Post by Dreamblade »

nem wrote:Du behöver inte gå med i något om du inte vill.

För övrigt tror jag inte att det är några problem att prata fack med chefen. Sådana problem finns knappt i Sverige.