Öppna program utan CD

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Locked
Sykox
Posts: 45
Joined: 2005-11-30 22:36:54

Öppna program utan CD

Post by Sykox »

hej finns det något man kan göra för att öppna program som vanligtvis kräver CD skiva utan att man fixar crack fil ?

I mitt fall så är det TFT som ligger i DVD-rom för tillfället, med tanke på alla internet caffeer, de kör ju spel som vanligtvis krväer cd skiva för att spela och de har väl troligtvis inte crack i sina datorer ?
#Sykox
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Dom använder Daemon Tools. Då kan man montera ISO-filer och sådant. Men jag har märkt att vissa internet-caféer inte kör helt sjysst, utan med olagliga kopior, vilket är synd, för då kan man inte spela på nätet.
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

Hmz, kan jag göra min Wc3skiva till en ISO som går att mounta och spela med? ::)

Tar det mycket på datorn att ha flera "skivor" mountade?
Sykox
Posts: 45
Joined: 2005-11-30 22:36:54

Post by Sykox »

#2
Ja men nu är det så att jag har orginal skiva och det är inte en .iso fil så mounting är inget förslag, eller?
#Sykox
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Kommer inte TFT på CD? Min version är det iaf.
In cars several processors are connected by a bus
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

übermensch wrote:Kommer inte TFT på CD? Min version är det iaf.
Min med! ::)

EDIT: Han kanske menar att han har skivan ii dvd-läsarn.... ?!?
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

übermensch wrote:Kommer inte TFT på CD? Min version är det iaf.
Han vill montera skivan i Daemon tools för att slippa att använda CD/DVD-skiva när han spelar.
Sykox
Posts: 45
Joined: 2005-11-30 22:36:54

Post by Sykox »

jo CD-skivan medföljer, men som sagt vill slippa ha cd skivan i när jag ska spela.
#Sykox
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Sykox wrote:jo CD-skivan medföljer, men som sagt vill slippa ha cd skivan i när jag ska spela.
Har spelet kopieringskydd så är det per definition ett no-cd crack du använder, och det strider mot våra forumsregler
Forumsregler wrote: § 1.4 Alla typer av crack-filer till program eller spel som kan förenkla piratkopiering är förbjudet. Detta oberoende av användningsområde som var tilltänkt i frågan.
Låser tråden. Oklarheter tas via PM eller responsforumet.
In cars several processors are connected by a bus
Locked