TACK SUBPL8!, Du är vår räddare!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
fisk

TACK SUBPL8!, Du är vår räddare!

Post by fisk »

För närvarande sitter jag och min flickvän med 2800:- , med förväntade räkningar på c:a 2887:- med utgångsdatum den 28:e , med inga beräknade inkomster förrän tidigast den 2:a September. Det är för närvarande den 12:e Augusti, dvs. c:a 20 dygn kvar av månaden. Flickvännen är långtidssjukskriven, och jag kommer precis börja jobba som deltidsanställd lärare. Situationen skulle ha varit väldigt annorlunda om det inte kommit en del sjukvårdsrelaterade utgifter vilka var på gränsen till livsnödvändiga för bådas del. Nu sitter vi i den här ganska jobbiga sitsen, varvid vi funderat på hur vi skall göra.

Så som det ser ut just nu kan varken hon eller jag låna några pengar av föräldrar denna månaden. (det är en lång historia varför, det ultimata faktumet är att det inte går)...

Jag har visserligen tillgång till ett föreningskonto på SVEROK jag skulle kunna be en vän i Uppsala att skriva på en fullmakt på, och låna av, men det känns så jävla fel. Dessutom har jag ingen direkt garanti på att jag kommer kunna återbetala hela summan.

Omständigheterna pekar ganska mycket nedåt, och vi käkar för närvarande ris och vita bönor. Minimal kost vi klarar oss på i c:a 1 vecka. Sedan vet jag inte riktigt.

Jag vet att det kommer ordna upp sig under nästa månad, då jag bla. har ett jobb för bandet Meshuggah , men det är då. Just nu är det kris, och det känns som att vi inte har så många valmöjligheter.

Självklart finns soc, dock så baseras deras system på vad för inkomst man haft månaden innan (i vilken jag hade lön), och därmed fick min flickvän mindre pengar DENNA månad, i vilken jag inte har någon lön.

Vi är väl mer eller mindre mästare på att hushålla med pengar, men som situationen ser ut just nu så är det mörkt.


[ps. med "sjukvårdsrelaterade" syftar jag till mental hälsa, vi hade båda inte varit på semester på ~4år, och lider båda av stressrelaterade symptom. En semester var för oss livsnödvändig. ]



Jag förstår att man med logisk insyn skulle kunna definera en semester i denna situation som totalt onödig. Men tro mig... den VAR livsnödvändig för oss.
Last edited by fisk on 2002-08-13 2:16:34, edited 2 times in total.
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

Man kan nog låna pengar av sos tror ja..
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag vet hur det känns att inte ha ett öre kvar.. jag var tvungen att flytta hem igen för att få ordning på ekonomin efter jag blev av med jobbet...

som tur var så gick jag aldrig under 0, men det var inte kul att ha 1500.- kvar när bidraget kom om nästan en månad..
Last edited by Fenix on 2002-08-12 23:06:17, edited 1 time in total.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Icetoe
Posts: 295
Joined: 2002-03-08 13:18:21
Location: Stockholm

Post by Icetoe »

Pantsätt något och lös ut det nästa månad.

Icetoe
Open your eyes.....it's the intersection to the soul
fisk

Post by fisk »

Jag har inte den valmöjligheten. :P
User avatar
Icetoe
Posts: 295
Joined: 2002-03-08 13:18:21
Location: Stockholm

Post by Icetoe »

Ta kvälls promenader i skymningen och leta efter pantflaskor.(är pinsamt men ett snabbt sätt att få ihop lite pengar i alla fall)

Erghh... i skymningen eller natten ifall det är alldeles för pinsamt......

Lider med er, själv har jag börjat arbeta efter längre tids studier och har en bra ekonomi för första gången i mitt liv.

Icetoe
Open your eyes.....it's the intersection to the soul
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Sälj någon dyr datordel? :(

Edit: Iofs, då kan du köpa en bättre sen om ett tag, när allt har lugnat sig :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
fisk

Post by fisk »

Sälja datordel... hmm...

har iof mitt ti4200 och en relativt ny hp deskjet 3820... resten i burken är knappt värda nånting :P
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Du har inga vänner där du bor att vända dig till? Även om de kanske inte skulle kunna låna dig några större summor pengar kanske de kan hjälpa till med käk då och då?

Annars kanske du kan vara en smula fräck och skjuta upp några av de mindre viktigare räkningarna (dvs. om du har någon sådan), visst får man väl en påminnelse först?

(Nej det var inga överdrivet bra ideér, men det var det bästa jag kunde fundera ut)

(Meshuggah är riktigt bra förresten :) )
» the empire never ended
fisk

Post by fisk »

whiz wrote:Du har inga vänner där du bor att vända dig till? Även om de kanske inte skulle kunna låna dig några större summor pengar kanske de kan hjälpa till med käk då och då?

Annars kanske du kan vara en smula fräck och skjuta upp några av de mindre viktigare räkningarna (dvs. om du har någon sådan), visst får man väl en påminnelse först?

(Nej det var inga överdrivet bra ideér, men det var det bästa jag kunde fundera ut)

(Meshuggah är riktigt bra förresten :) )
Om du köper deras nästa platta "nothing", så är det jag som gjort multimedia-applikationen på plattan, samt en del grafik, o så.
User avatar
DreadX
Posts: 66
Joined: 2002-04-05 16:02:48

Post by DreadX »

Är det så här kul att flytt ut? :-/ Alla verkar ju ha problem...
[color=red:340445ab91]AMD Athlon XP +1800 | 256 mb ddram | 60gb 7200rpm |
GeForce 4 4200 | Sb Live! 4.1 digital | 19" 1280*1024 | ElleChrome | CyClone 32x/10x/40x[/color:340445ab91]
fisk

Post by fisk »

SUBPL8 bestämde sig för att låna ut 2500:- till oss =), och därmed räddade han oss från vårt deprimerade tillstånd. TACK!, Som fan SUBPL8!, Härmed är också ett intyg att jag skall göra allt för att återbetala dig SUBPL8, så fort jag har möjligheten så har du pengarna tillbaka!... För hela forumet att läsa :)

Vad vore livet utan 64bits.se ?!? ... =)

*kram o :-* SUBPL8*
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

ja jäklar, det var en fin schest (stava) SUPL8. tänkte samma sak, men jag känner inte ens fisk, känns ite skummt att låna ut stålar till nån man inte ens vet vem det är :)


kul att det ordnade sig fisk! :)
"when will now be then?"
".......soon"
fisk

Post by fisk »

siC wrote:ja jäklar, det var en fin schest (stava) SUPL8. tänkte samma sak, men jag känner inte ens fisk, känns ite skummt att låna ut stålar till nån man inte ens vet vem det är :)


kul att det ordnade sig fisk! :)
Grejen är den att SUBPL8 inte känner mig heller =), han är ju kungen... kan vi inte utnämna honom till årets 64-bittare?! =)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Bara en liten fråga fisk.
Vad är det du ska göra för Meshuggah? Skivomslag?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
chaos
Hedersbit
Posts: 287
Joined: 2002-02-19 21:12:56
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chaos »

fisk wrote:SUBPL8 bestämde sig för att låna ut 2500:- till oss =), och därmed räddade han oss från vårt deprimerade tillstånd. TACK!, Som fan SUBPL8!, Härmed är också ett intyg att jag skall göra allt för att återbetala dig SUBPL8, så fort jag har möjligheten så har du pengarna tillbaka!... För hela forumet att läsa :)

Vad vore livet utan 64bits.se ?!? ... =)

*kram o :-* SUBPL8*
Omg.. är killen tät lr?
fisk

Post by fisk »

egar wrote:Bara en liten fråga fisk.
Vad är det du ska göra för Meshuggah? Skivomslag?
Deras nya hemsida :)
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

Jävligt schysst gjort!! :D
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

That's what friends are for. Fast nu var han ju inte din vän, ännu schysstare! :D


/toPic
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

toPic wrote:That's what friends are for. Fast nu var han ju inte din vän, ännu schysstare! :D
Men han har nog blivit.. :)
weeei
User avatar
LiMpY
Posts: 192
Joined: 2002-05-07 16:15:04
Location: Eksjö
Contact:

Post by LiMpY »

Synd att inte fler människor är som honom.
Jag t.ex.
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Ja har man sett på maken. All heder till SUBLP8, väldigt imponerad!

Klar kandidat till årets bragd i 64bits forum. Utan tvekan.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

chrono wrote:Ja har man sett på maken. All heder till SUBLP8, väldigt imponerad!

Klar kandidat till årets bragd i 64bits forum. Utan tvekan.
Vi gav SUBPL8 en ny titel.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Axman wrote:Vi gav SUBPL8 en ny titel.
Helt rätt! Bra SUBPL8!
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

fredrik wrote:
Axman wrote:Vi gav SUBPL8 en ny titel.
Helt rätt! Bra SUBPL8!
...men SUBPL8 borde ju ta ut minst 10% i ränta för lånet ...eller vad säger du fredrik ::)
Post Reply