Cordless Desktop Comfort
Cordless Desktop Optical
Slutord

Ett stort tack till Logitech för att de bistod med produkterna för recension.

27/03/ - 03 | egar | egar@64bits.se

Cordless Desktop Navigator

Av de fyra desktoppaket vi fick testa är detta den näst billigaste och har ett cirkapris på 800 kronor. Detta paket drivs likt de övriga av fyra stycken AA-batterier, varav två för varje komponent. Det här tangentbordet är bombaderat av olika extra finesser som tycks vara relativt onödiga. Några av finesserna är snabbknappar till din e-postklient, favoritlänkar, din startsida i din web-browser och knappar för att kunna pausa, stoppa och byta låt i Mediaspelaren. De senare funktionerna fungerade bra utan några drivrutiner för tangentbordet installerade. Det här tangentbordets främsta egenskap är att det är ett tyst och bekvämt tangentbord. Knapparna låter knappt någonting, och mitt egna Internet Keyboard från Microsoft låter som ett sågverk i jämförelse. Det enda negativa jag har att säga om det här bordet är att det är aningen för lågt även när man ställt upp det på piggarna som skall ge bordet en lutning. Bortsett från den lilla detaljen så är tangentbordet alldeles utmärkt och fungerar till råga på bra i spel utan några fördröjningar. Trots det så är inte detta bord något för hardcore-gamers utan mer för sådana som mig som skriver rapporter mer än vad dem spelar.

Musen i paketet heter Cordless Optical Mouse här är mina uppfattningar bra mycket sämre. För det första är musen otroligt obekväm, och för det andra så hackar den när man klickar många gånger i en snabb följd samtidigt som man rör muspekaren över skärmen. Så den här musen är absolut inget för spelare eller inte ens vanliga användare som surfar någon timma per vecka. Därför måste jag tyvärr göra som så att inte rekommendera detta paket för någon, vilket är synd när ett så pass bra tangentbord medföljer.

Sändaren som medföljer varje paket är likadan i de olika paketen och den räcker ungefär fyra meter utan några som helst störningar. För att få optimal prestanda så rekommenderar Logitech att den skall vara minst 20 centimeter från närmsta elektroniska föremål. När jag provade att ha den alldeles intill min datorskärm och cirka 25 centimeter ifrån närmasta elektroniska föremål så märkte jag inte någon större skillnad.

Fördelar

Nackdelar

Snyggt Väldigt dålig mus