Ett stort tack till AID som gjorde denna recension möjlig.

• 1 st. USB-kabel

• 4 st. Alkaliska batterier (AA)

• 1 st. CD-skiva Minolta DiMAGE Z1 bruksanvisning

• 1 st. CD-skiva Minolta DiMAGE Viewer

• 1 st. CD-skiva ArcSoft Video Impression V.2

• 1 st. Garantikort
  • När man väl öppnat lådan fann man instruktionsbok, CD-skivor och garantibevis. Under detta fann man den inslagna kameran, 4 st batterier (AA), minneskort (16 MB Secure Digital), objektivlock, axelrem och kablar (USB och AV-kabel). Kameran var ganska väl förpackad i stöttåligt omslagspapper. Den medföljande bruksanvisning som följer med (i pappersform) är uppdelad i 10 olika språk. Språken i manualen är: engelska, tyska, franska, spanska, holländska, svenska, danska, finska, portugisiska och italienska. Det följer även med en CD-skiva med en användarmanual för kameran och en för Minolta DiMAGE Viewer (program) i PDF-format (Adobe Acrobat). Adobe Acrobat ligger även med på denna skiva. Manualerna finns i alla de 10 språk jag nämnde tidigare och PDF-manualen för kameran är mer avancerad än den i pappersform. Det är alltid positivt med svenska manualer, då det finns de som inte är så duktiga på engelska. Manualerna är inte likadana så jag rekommenderar er att läsa bägge om ni skulle köpa denna kamera. I manualerna finner man instruktioner för vad man ska börja med att göra med kameran, sätta i batterier, minneskort m.m. Det står även förklarat väldigt bra och ganska enkelt hur man ska använda kameran och alla de funktioner och inställningar som finns. Det finns även bra tips på hur man kan ta kort med kameran. Även säkerhetsåtgärder och vad man bör tänka på vid användning av kameran står med. En utmärkt användarmanual helt enkelt.

Som jag nämnde så följer det även med en manual till Minolta DiMAGE Viewer. Denna manual förklarar hur du installerar programvaran och hur du använder den. Även denna är alltså på svenska.

Förpackningen innehåller det jag tycker att en förpackning till en digitalkamera skall innehålla. Ett lite större minneskort och en väska för kameran hade de kunnat skicka med för de 4000 kr som kameran kostar. Det går att köpa Z1 kameran med större minneskort direkt, men då självklart till ett högre pris. Man kan använda både Secure Digital- och MultiMedia-kort, men tänk på att det sistnämnda minneskortet inte är lika snabbt som ett Secure Digital (svarstiden är längre på ett MultiMedia-kort).