Innehåll

MSI NX7800GTX

Inledning
I förpackningen
Specifikationer
Layout & funktioner
Kylning & ljudnivå
Överklockning
Testsystem
Prestandatester -1
Prestandatester -2
Prestandatester -3
Slutsats


Tack till MSI som gjort denna recension möjlig.

13/09-05 | Niclas Alfinson | niclas alfakrull 64bits punkt se

Utskriftsvänligare versionUtskriftsvänligare version


Prestandatester -3

I del tre av våra prestandatester har vi valt att återigen testa Doom 3, Half-Life 2, FarCry och UT2004 fast med AA och AF aktiverat. Vi gjorde dessa tester i två upplösningar, 1280x1024 samt 1024x768 med 8xS AA och 16xAA aktiverat direkt i drivrutinen.

I Doom 3 är skillnaden mellan 7800 och 6800 ganska stora, framförallt vid den högre upplösningen. Skillnaderna är helt klart så pass stora så att man skulle märka av dem vid vanligt spelande.

Samma sak gäller Half-Life 2 som för Doom 3, man märker av prestandaökningen vid normalt spelande vid de här inställningarna.

Även i Far Cry är skillnaderna stora, men till skillnad från Doom 3 och Half-Life 2 är de redan relativt stora vid den lägre upplösningen.

Här är skillnaderna inte lika stora som i de tre andra spelen. Vad det beror på är troligen att det demot vi använder för att testa grafikkorten helt enkelt är välldigt beroende av processorns hastighet.

Som man kan se blir skillnaderna mellan MSI NX7800GTX och POV 6800Ultra relativt stora, när man väl börjar pressa grafikkorten ordentligt genom kantutjämning i höga upplösningar. De utlovade 50 procent från NVIDIA ser vi dock inte röken av, i vissa lägen är dock skillnaderna upp mot 30-35 procent, vilket även det är en ganska stor prestandaökning.


« Föregående Nästa sida »


13/09-05 | Niclas Alfinson | niclas alfakrull 64bits punkt se

Utskriftsvänligare versionUtskriftsvänligare version

Diskutera denna recensionen i vårt forum!