Tack till Krinor som gjorde denna recension möjlig.

• En USB-kabel.
  • En USB-adapter.
  • En ljudkabel för att ansluta spelaren till en stereo.
  • En väska för att skydda spelaren.
  • En CD-skiva med program och drivrutiner.
  • En manual.
Den så kallade USB-jojo:n är en smart konstruktion. Man har helt enkelt virat upp USB-kabeln på ett hjul, så när man inte använder den rullas kabeln automatiskt ihop och man kan ta med kabeln överallt, utan att den tar upp speciellt mycket plats. Dock har man valt att skicka med en vanlig kabel också vilket gör att man alltid kan ha den ena i väskan och den andra ansluten till datorn. USB-adaptern som medföljer omvandlar mini-USB-kontakten som finns på spelaren till en vanlig USB-kontakt som man kan ansluta till spelaren. Denna är betydligt mindre än USB-kabeln, och även jojon för den delen, vilket gör den betydligt behändigare att ha med sig.

Väskan som medföljer är gjord i tyg och fungerar förvånansvärt bra, den skyddar alla delar av spelaren men man har trots det tillgång till alla knappar och reglage på ett smidigt sätt. Den enda nackdelen med själva väskan är att den är lite krånglig att få på. Man måste spänna den ganska ordentligen för att den skall räcka runt spelaren. Detta problem bör dock försvinna efter ett tag när väskan har tänjts ut och anpassat sig till spelaren storlek och form.

Hörsnäckorna som medföljer är av ”no-name”-typen och ingen tillverkare nämns på dem. Vad som är lite synd med dessa är att de inte har någon inbyggd halsrem som gör att man kan hänga spelaren runt halsen. Om man vill göra det måste man koppla in en halsrem, som naturligtvis medföljer. Men det hade varit betydligt smidigare om halsrem och hörsnäckor hade varit ett. Fördelen med två separata produkter är dock att man kan ha spelaren i fickan samtidig som man använder den, vilket inte är möjligt om hörsnäckorna varit inbyggda i halsremmen. Vilket man gillar är upp till var och en, men som ni kan se finns det både fördelar och nackdelar med det sätt tillverkaren valt att gå. JOS har till exempel valt den andra vägen och skickat med ett par hörsnäckor med inbyggd halsrem.

För en gångs skull har tillverkaren valt att skicka med en riktig tryckt manual. Vanligt är annars att man bara skickar med ett litet pappersark med den allra mest grundläggande informationen på och sedan har man lagt in den riktiga manualen på sin hemsida eller på CD-skiva. Den medföljande manualen är skriven på engelska, tyska och franska vilket gör att de allra flesta bör kunna läsa den. Men det hade varit trevligt med en svensk manual. Men till sitt försvar är manualen skrivet på ett bra sätt och även om man inte kan ett ord engelska, tyska eller franska är det ändå ganska troligt att man snabbt kommer igång med spelaren på grund av alla de bilder och illustrationer som återfinns i själva manualen.