Innehåll

Star Wars Battlefront

I en galax långt, långt bort..
Introduktion
Faktioner och enheter
Grafik och ljud
Singleplayer
Multiplayer
Kartor
Fordon
Summering


Ett stort tack till Activision som gjort recensionen möjlig.

27/10 - 04 | Torbjörn "Fenix" Johansson | fenix(at)64bits.se

Utskriftsvänligare versionUtskriftsvänligare version


Kartor


Kartorna är ganska varierande och innefattar några av de kända slagen från filmerna. Hoth: Echo Base är min favoritbana. Detaljrikedomen är ok och ganska snygga, men det märks att det ligger en grund som är anpassad för konsoller. Trots att spelet är snyggt, animationer är välgjorda och omgivningarna är snygga så känns det inte riktigt i klass med exempelvis Battlefield 1942.



Fordon:

Fordonen är Star Wars troget. De beter sig precis som i filmerna. Vissa klagar på att fordonen är obalanserade, men även den tyngsta enheten som är en AT-AT-gångare kan fällas om man bara gör på rätt sätt. Speederbikes är fullständigt livsfarliga och man kör ihjäl sig fortare än kvickt om man är för glad på gasreglaget.
Något som är lite tråkigt är att banorna är för trånga för att kunna ha riktig användning av exempelvis speederbikes.

Jag undrar vad utvecklarna tänkte när de knödde in X-vingar, Y-vingar och Tie-fighters på vissa banor. Det känns helt meningslöst att ha med dem i spelet då banorna är på tok för små för att kunna njuta av dogfights. Till skillnad från Snowspeeders (från Episod V) så hör inte rymdskepp hemma i smått fåniga dogfights 20 meter över markytan.




« Föregående Nästa sida »


27/10 - 04 | Torbjörn "Fenix" Johansson | fenix(at)64bits.se

Utskriftsvänligare versionUtskriftsvänligare version

Diskutera denna recensionen i vårt forum!