Ljud i bästa Star Wars-stil
Nätverksspel
Bilder från spelet

Tack till Activision som bistod med recensionsexeplaret.

30/03-05 | Illuwatar | illuwatar [at] 64bits.se

Det börjar på Kamino...

Historien börjar med att du föds på planeten Kamino där Republiken "odlar" fram sin klonarmé. Det första du ser av världen (och i spelet) är en simmig bild inifrån en tank där dina små händer sträcker sig mot behållarens väggar och varelserna som är där utanför. Snabbt hoppar man vidare till utbildningen och träningen som till sist tar dig till stridens hetta. Denna introduktion till spelet körs direkt i spelets grafikmotor och håller en hög kvalitet. Allt visas ur förstapersons-perspektiv och du kan röra lite grann på huvudet. Introduktionen kunde dock varit lite längre, den hade inte mått dåligt av att visa lite mer.

Ditt första uppdrag utspelar sig på planeten Geonosis, en stenig och mörk värld där det stora slaget mellan klonerna och robotarna utspelar sig. Detta börjar med en snabb och skakig resa i ett stridsskepp där du befinner dig ensam. Uppdraget är i grunden ett träningsuppdrag där du guidas genom spelets funktioner. Trots detta får du möta lite fiender, så det är inte så tråkigt som det kan låta. Under uppdraget kommer du möta upp med dina kompanjoner, en efter en. Till sist är fyrmannalaget komplett (efter ett stort antal robotar och odjur har fått sätta livet till).

När väl gänget är samlat sätter uppdragen igång på allvar och dessa kommer ta dig genom tre olika miljöer. Den första delen fortsätter på Geonosis där man skall störa Separatisterna i sitt robot-krig. Fortsättningen tar dig sedan upp i rymden, ombord på ett övergivet slagskepp och till sist till Wookiernas hemplanet, Kashyyyk.