Bygge av chassi

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Bygge av chassi

Post by Slappyjoe »

Jag funderar på att bygga ett chassi helt själv från grunden, jag jobbar på en mekanisk verkstad som svetsare så det e ju inga problem.
Har funderat på en stomme som består av rör som kommer fungera som heatpipes.sen köra sidor och grejor i lasern, vill inte ha ett standard utseende på lådan så jag ska fundera ut nåt, typ kuber som ligger zikzak på varandra ca 40cm stora, typ en för bara nåa hd:n, då kan man ju koncentrera kylning rätt bra på dom.

men som sagt, ligger bara som skiss än så länge...
har inte bestämt mig för formen heller, va bara en ide som nyss poppa upp :)
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Flyttar till Moddnings-forumet.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det LÅTER bra men ser det bra ut då? Skulle du inte kunna fixa en skiss så man nästan kan ta på den liksom ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Till att börja med tycker jag du ska göra ett vanligt hederligt cahssi i aluminium. Sen kan du ha heatpipes som går emot aluminiumet med kylpasta emellan. Då använder du aluminiumet på chassit som kylare också.
Sen en anan viktigt grej jag tycker du ska satsa på är en SNYGG power-on knapp. Jag skulle nog kunna ge 100-200kr på en snygg sån. Den gör mer än vad man tror.
Den som forumets bästa cahssi-byggare (Illuwatar) har använt tycker jag är onödigt het.
Image
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
milohenke
Hedersbit
Posts: 1004
Joined: 2003-12-02 20:00:19

Post by milohenke »

Låter som ett roligt projekt. Om du dokumenterar det med text och bilder så skulle det kunna vara något intressant att publicera på 64bits. ;)
Post Reply