30 000 döda.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Huvaligen! :-/
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
AnotherGuy
Posts: 228
Joined: 2004-07-29 2:23:01
Location: Örebro
Contact:

Post by AnotherGuy »

Fanns de som det inte gick lika bra för :-[
Någon som har en AMD64 s754 3700+ till salu?
User avatar
MisterBister
Posts: 223
Joined: 2004-12-25 12:30:17
Location: Göteborg

Post by MisterBister »

AnotherGuy:
Jag tycker det var mycket intressant att läsa din histora, av en och annan anledning tar jag alltid det som sägs på nyheterna med en nypa salt och därför känns det bättre att få höra från någon som verkligen var där.

Angående det där med att er rätt bissarra hemskickning så tycker jag det låter förjävligt, rikigt synd att sverige handlade på det sättet, men det fanns nog någon vrickad anledning till det.

Jag tror inte att sverige, eller den som hade huvudansvaret, gjorde så av ren ondo.
Ur mitt perspektiv så låter det ju helt fel men å andra sidan har jag ju knappast någon vidare helhetsbild över vad som hände och sveriges organisering samt åtgärder.
"Du är inte dum, du har bara lite otur när du tänker."
User avatar
AnotherGuy
Posts: 228
Joined: 2004-07-29 2:23:01
Location: Örebro
Contact:

Post by AnotherGuy »

Okej, vi uppfattade det iaf så, och det gjorde de andra som fick samma besked, mycket tragiskt :-/ Men om någon undrar något så är det bara att fråga, svarar på det som är seriöst :)
Någon som har en AMD64 s754 3700+ till salu?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote: Gratulerar! Du är 64bits duktigaste och mest empatiske medlem! Alla vi med stympade tankevärldar och vi med bristande inlevelseförmågor önskar verkligen att vi var lika bra (sic) som du är.
[tröttnade på bladdret och klippte]
Vaknat på fel sida?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Mecca wrote:
Xianze wrote:
Mecca wrote:Allvarligt så skiter jag i hur många som har dött, jag ska inte skänka några pengar och denna nyår ska jag skjuta upp fler raketer än tidigare.
Människan ska inte leka gud på jorden. Vi kan inte bestämma hur moder natur ska reagera och vi kan absolut inte göra nått åt det.
vad konstigt du är.
Kan du förklara varför?
Tycker att vi människor får skylla oss själva när vi bosätter oss på dom mest sämsta ställena. Folk vet att risken finns, men ändå slår dom sig till ro och tror inget kommer hända. Vulkan utbrott, tropiska oväder, tromber, tsunami, dåligt ozonlager, jordskred, mänger av vatten som regnar ner på oss, våran vackra polar is som smälter och skapar översvämmningar. Folk skriker på hjälp men gör vi något för att stoppa skiten?
Nog för att människan inte kan göra något för att stoppa en tsunami, fast varför bosätta sig där när man vet att risken finns. Det är därför jag inte ska skänka en krona.

//Mecca
Tja du lille vän, du är låt mig se 12 år och spelar cs?
Det finns ingen infrastruktur i t.e.x Sri Lanka, människor bosätter sig där dem kan överleva.. du vet mat och sådant är ganska viktigt ibland (om man gillar att överleva) folk i dessa länder lever till stor del av fiske, och turismverksamhet.
Vad är det turister lockas till? jo just det.. stränder och vackra hotell precis vid stranden.
Men säg t.e.x att ditt hus/lägenhet börjar glida pga att det ligger på hal lera, har inträffat flera gånger i Sverige tidigare. Du överlever och hela din familj dör, och hur tror du det skulle kännas om någon på sa "Ähh dom kan dra, dom får skylla sig själv som bodde där, det har ju inträffat förut liksom så BRY"

Men men... om du inte har något vettigt att säga så kan du dra
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
AnotherGuy
Posts: 228
Joined: 2004-07-29 2:23:01
Location: Örebro
Contact:

Post by AnotherGuy »

Xianze wrote:
Mecca wrote:
Xianze wrote:
Mecca wrote:Allvarligt så skiter jag i hur många som har dött, jag ska inte skänka några pengar och denna nyår ska jag skjuta upp fler raketer än tidigare.
Människan ska inte leka gud på jorden. Vi kan inte bestämma hur moder natur ska reagera och vi kan absolut inte göra nått åt det.
vad konstigt du är.
Kan du förklara varför?
Tycker att vi människor får skylla oss själva när vi bosätter oss på dom mest sämsta ställena. Folk vet att risken finns, men ändå slår dom sig till ro och tror inget kommer hända. Vulkan utbrott, tropiska oväder, tromber, tsunami, dåligt ozonlager, jordskred, mänger av vatten som regnar ner på oss, våran vackra polar is som smälter och skapar översvämmningar. Folk skriker på hjälp men gör vi något för att stoppa skiten?
Nog för att människan inte kan göra något för att stoppa en tsunami, fast varför bosätta sig där när man vet att risken finns. Det är därför jag inte ska skänka en krona.

//Mecca
Tja du lille vän, du är låt mig se 12 år och spelar cs?
Det finns ingen infrastruktur i t.e.x Sri Lanka, människor bosätter sig där dem kan överleva.. du vet mat och sådant är ganska viktigt ibland (om man gillar att överleva) folk i dessa länder lever till stor del av fiske, och turismverksamhet.
Vad är det turister lockas till? jo just det.. stränder och vackra hotell precis vid stranden.
Men säg t.e.x att ditt hus/lägenhet börjar glida pga att det ligger på hal lera, har inträffat flera gånger i Sverige tidigare. Du överlever och hela din familj dör, och hur tror du det skulle kännas om någon på sa "Ähh dom kan dra, dom får skylla sig själv som bodde där, det har ju inträffat förut liksom så BRY"

Men men... om du inte har något vettigt att säga så kan du dra

Citat på citat på citat men men, jag håller helt och hållet med Xianze.
Den 12 årige CS-spelaren kanske skulle behöva se lite semesterbilder?
Tror jag har någon på ett föredetta hotell fullt med svenskar.

Föresten så var det bara NÅGRA år sen det hände sist... Chansen att du dör när du åker bil någonstans är betydligt större än risken att en Tsunami ska döda dig, så varför ha bil/cykel/moped när man kan dö? Bäst att du inte lämnar huset alls...
Någon som har en AMD64 s754 3700+ till salu?
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Det är enligt Meccas resonemang idiotiskt att bo i en vanlig bostad, risken dö i någon bakterie/virussjukdom finns där. Jag föreslår att Mecca bosätter sig i en karantän, då slipper vi också hans idiotiska inlägg på det här forumet.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Vaknat på fel sida?
Tvärtom. Jag lessnade bara på det självrättfärdigt sentimentala moralpladder du försökte klämma fram.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
AnotherGuy
Posts: 228
Joined: 2004-07-29 2:23:01
Location: Örebro
Contact:

Post by AnotherGuy »

TinyTeeth wrote:Det är enligt Meccas resonemang idiotiskt att bo i en vanlig bostad, risken dö i någon bakterie/virussjukdom finns där. Jag föreslår att Mecca bosätter sig i en karantän, då slipper vi också hans idiotiska inlägg på det här forumet.

;D ;D ;D
Någon som har en AMD64 s754 3700+ till salu?
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Angående att du skickades hem var förmodligen för att man visste att det fanns många fler döda och man vill få med alla hit upp så snabbt som möjligt, och när starten för planet infann sig så var det lediga platser som skulle fyllas. Och se det såhär, det är väl skönare att komma hem i tid än att vara kvar där när det är 17 tomma platser på flyget?
Vad skulle aftonbladet säga om "17 tomma platser på första flyget, 367 stycken fick stanna i tailand inklusive 17 stycken friska som fanns på plats".
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
Big_Bird wrote:Vaknat på fel sida?
Tvärtom. Jag lessnade bara på det självrättfärdigt sentimentala moralpladder du försökte klämma fram.
Du är ju också en att snacka om självrättfärdigande moralpladder... ::)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Ramza wrote:
gummiboll wrote:mecca, det finns inte hur mycket plats som helst på jorden, och räknar man alla riskfyllda ställen så finns det knappt några alls kvar. lycka till med att knö ihop 6 miljarder på de ytorna
Där håller jag inte med dig alls..

Det finns mycket glesbyggd... ta bara sverige som exempel, vi har ju stort sett 80% glesbyggd ;)
jaaa. men knö in sååå många där. och fixa jobb åt alla, och blablabla.
User avatar
AnotherGuy
Posts: 228
Joined: 2004-07-29 2:23:01
Location: Örebro
Contact:

Post by AnotherGuy »

lyckegard wrote:Angående att du skickades hem var förmodligen för att man visste att det fanns många fler döda och man vill få med alla hit upp så snabbt som möjligt, och när starten för planet infann sig så var det lediga platser som skulle fyllas. Och se det såhär, det är väl skönare att komma hem i tid än att vara kvar där när det är 17 tomma platser på flyget?
Vad skulle aftonbladet säga om "17 tomma platser på första flyget, 367 stycken fick stanna i tailand inklusive 17 stycken friska som fanns på plats".
Mjo, men man prioriterar ju, kolla på tyskarna, de skiter till och med i nationalitet nu, de tar de som är svårast skadade och drar ::)
Någon som har en AMD64 s754 3700+ till salu?
User avatar
AnotherGuy
Posts: 228
Joined: 2004-07-29 2:23:01
Location: Örebro
Contact:

Post by AnotherGuy »

jocke000 wrote:Jag såg nyheterna och där snackades det om elefanterna som räddade liv på en del människor genom sin telepati med vågen :P ... menar genom att dom kunde höra vågen komma eller så. Dom larmade ganska frist och slet sig, tog upp turister med snabeln och vandrade åstad upp mot bergen. Sådana (elefanterna alltså) bör dom placera ut i fortsättningen så dom blir varnade innan tsunamin kommer.
Kom på det själv, tack tack. 8)
Jag har också hört om det, fast... Hur bra trivs 20 elefanter på vår blåsiga västkust en dag i januari? :-/
Någon som har en AMD64 s754 3700+ till salu?
User avatar
AnotherGuy
Posts: 228
Joined: 2004-07-29 2:23:01
Location: Örebro
Contact:

Post by AnotherGuy »

Jamen att jag inte tänkte på det, gud så dum jag är ;D

Fast jag kör nog Mecca's stil istället, sätter mig i en karantän för livet är farligt! Man kan faktiskt DÖ! :o :o :o
Någon som har en AMD64 s754 3700+ till salu?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Du är ju också en att snacka om självrättfärdigande moralpladder... ::)
Min herre har en talang för att hävda det uppenbara.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk: ta av dig den där löjliga hatten och buga i stället.

Är det inte bara så att elefanter har grymt bra känsel för vibrationer i marken?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lither wrote:fisk: ta av dig den där löjliga hatten och buga i stället.

Är det inte bara så att elefanter har grymt bra känsel för vibrationer i marken?
1. Buga för självrättfärdigt etikrytteri med livets ord-metodik? "I'm a take notice goody two shoe, you should be one too", I think not. Jag tycker att det är bra att folk skänker pengar, dock när de börjar predika om sin egen välvilja, samt ger moralpredikan i "hur man skall bete sig" blir det en sörja som jag behagar att sätta mig emot, lustig hatt eller inte.

2. Elefanterna ifråga var tränade elefanter såvitt jag vet, de plockade upp folk på deras tränares uppmaning. Vad gäller deras känsla för vibrationer så tror jag att djur är närmare sina instinkter och reagerar mer spontant på dessa än just någon enskild sinnesuppfattning.
Aotearoa - tino rangatiratanga
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Var det inte så att elefanterna kunde höra de infraljud som alstrades av vågorna?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Biosvirus
Posts: 195
Joined: 2004-12-29 13:05:41
Location: Kristianstad, Skåne
Contact:

Post by Biosvirus »

jo, det e ju asägigt!
AMD Athlon 64 3200+ 2,2Ghz Newcastle, MSI k8n neo, AOpen Geforce 6600 GT 128 MB DDR3 AGP, 2x512MB DDR , 1x333mhz, 1x400mhz. Aspire X-Dreamer II Blue. | Windows Xp Home

Webbserver/workstation:
Intel P2 350Mhz, 512Kb cache. 96Mb DDR Ram . Linux, Debian
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

TinyTeeth wrote:Var det inte så att elefanterna kunde höra de infraljud som alstrades av vågorna?
Då elefanter själva kommunicerar via infraljud så vore det inte helt otroligt utifall vågorna alstrade infraljud.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jo, och eftersom så stora vattenmassor rörde sig så snabbt så måste de ha alstrat en hel del infraljud, som sen kunde ha uppfattats av elefanterna.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

What do you do with a blue elephant?

Cheer him up!
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
UltraJo
Posts: 58
Joined: 2005-01-04 15:01:58

Post by UltraJo »

Jag tycker vissa här är jävligt okänsliga. Visa lite respekt tack.
Cocaine is a hell of a drug
Locked