Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jag gillar den skarpt. Tycker ettan var lite löjlig, tvåan bra och denna helfet.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

jag såg den 19:e maj....den var en vacker torsdag, en torsdag i en galax lång LÅNG borta...FY FAN säger jag bara....bortsett från sagan om ringen filmerna så är det här den coolaste BIO filmen jag sett i hela mitt LIV :) bästa star wars filmen hittils :P
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

jag såg den igår. En mycket bra film men som med det två tidigare filmerna så finns den där riktigta StarWars känslan inte helt kvar.
Dock så är filmen den bästa av det tre nya filmerna.

Hur många här var det som Hittade Millenium Falcon då?
Jag såg den.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Efter att ha sett filmen började jag skruva på mig, det var lixom slut, fanns inget mer, inget att se fram emot. Bara ett par oroväckande faktum, Episod 1 och 2 var i princip värdelösa hollywoodactionrullar, episod 4, 5 & 6 är för gamla och lowtech för att kunna uppskattas som annat än kultfilm efter episod 3. Tragiskt men sant. Fram för nyinspelningar av 4-6!
iDon't care about your problems.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Gnuet wrote:Efter att ha sett filmen började jag skruva på mig, det var lixom slut, fanns inget mer, inget att se fram emot. Bara ett par oroväckande faktum, Episod 1 och 2 var i princip värdelösa hollywoodactionrullar, episod 4, 5 & 6 är för gamla och lowtech för att kunna uppskattas som annat än kultfilm efter episod 3. Tragiskt men sant. Fram för nyinspelningar av 4-6!
Som väl Lucas själv sa: Star Wars filmernas popularitet beror på ålder..
De som är under 25 diggar 1-3 och de som är över 25 diggar 4-6!

Tror gubben har sant dära...

Tur att man har några år på nacken, och fick uppleva den bästaStar Wars tiden! ;D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag "diggar" mer 4-6, det var därför jag såg fortsättningen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

Mephisto wrote:jag såg den igår. En mycket bra film men som med det två tidigare filmerna så finns den där riktigta StarWars känslan inte helt kvar.
Dock så är filmen den bästa av det tre nya filmerna.

Hur många här var det som Hittade Millenium Falcon då?
Jag såg den.
Millennium Falcon var enkel att hitta. :)

Själv tycker jag att Episode 3 är den bästa av de nya filmerna. Så skönt att se kaxiga Anakin få pisk. Det kändes gott :p

Var det bara jag som tyckte att striden mellan Mace Windu och Sidious var lite flummig i början? Fjösputtade lite på varandra bara innan dom började veva på ordentligt?
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
DJ_SEVEN_7_
Posts: 112
Joined: 2002-04-02 3:56:15
Location: Götet ! - ja utanför iaf :-)
Contact:

KASS - Besvikelse

Post by DJ_SEVEN_7_ »

******
*****
****

Dom nya filmerna kan måhända vara mer tekniskt avancerade, men dom är skit i jämförelse med dom tre första, helt klart

A New hope
Empire Strikes Back
Return Of the Jedi

*** Detta är kvalitet ***

Phantom Menace
Return Of The Clones
Revenge Of The Sith

*** Dynga ***

Jag har väl sett dom ett hundratalet gånger, iaf dom tre första för dom är ruskigt bra, fantomerna, clonerna och sitharna har jag väl sett ett par gånger, och det är ingenting i jämförelse.
-----------------* Superdator *---------------------
****************************************
**** http://www.musicv2.com/artist/djseven ****
****************************************
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag förstår egentligen inte varför folk envisas med att tycka att A new hope är bra, den är nästan lika tråkig som Phantom Menace.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Detta är inget direkt försvar till det som många säger gällande hur ofantligt mycket stridsfordon det finns med i episod 2 och 3, det är bara för att ge er lite inblick i hur det ligger till.
När George Lucas för cirka 30 år sedan skapade A New Hope var han fullt medveten om att han inte hade teknologin ännu att göra episod 1, 2 och 3 först. Detta ser man stora tecken på, och inte av den anledningen att man inte kunde ha en Jar-Jar Binks som gör en trippelsaltomortal ner till Otoh Gunga, eller att vi har en flygande Watto (dessa figurer var inte ens påhittade då). I stället handlade det just om klonkrigen, där det – precis som i Sagan om Ringen – är meningen att vara ett gigantiskt krig som pågår riktigt länge. Det är faktiskt en hel galax som lever i, mer eller mindre, symbios som vi snackar om. :)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Post by Oni »

Tycker det var en bra rulle.
Måste se den ett par gånger till innan jag kan avgöra hur den förhåller sig i förhållande till de andra fem dock..

Det jag först och främst störde mig på, var nog Anakins alldeles för huvudstupa fall från att överväga att fördjupa sig i den mörka läran (han "tjallar" ju till och med på Sidious) till att avrätta ynglingar i akademin.

Kändes som att det saknas några bitar där.

Om nån vill ha ett gott skratt:
1. Spana in valfri lightsaber-duell från II:an eller III:an.
2. Ta en titt på duellen mellan Obi-Wan och Vader på dödstjärnan i A new hope. Liiiiite skillnad.
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Oni wrote:Om nån vill ha ett gott skratt:
1. Spana in valfri lightsaber-duell från II:an eller III:an.
2. Ta en titt på duellen mellan Obi-Wan och Vader på dödstjärnan i A new hope. Liiiiite skillnad.
Kan det bero på att Obi-Wan åldrats ett par år samt inte kunnat effektivt träna under sin tid på Tatooine och att Vaders biologiska komponenter inte är mycket mer än huvudet och bålet?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Post by Oni »

Nicke wrote:Kan det bero på att Obi-Wan åldrats ett par år samt inte kunnat effektivt träna under sin tid på Tatooine och att Vaders biologiska komponenter inte är mycket mer än huvudet och bålet?
Ja, kanske det.. :P
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Nicke wrote:Kan det bero på att Obi-Wan åldrats ett par år samt inte kunnat effektivt träna under sin tid på Tatooine och att Vaders biologiska komponenter inte är mycket mer än huvudet och bålet?
Men det är ju ändå bara ursäkter. :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

Såg filmen idag och tyckte den va rätt dålig.
Anzy wrote:De som är under 25 diggar 1-3 och de som är över 25 diggar 4-6!
Jag är 18 och jag gillar 4-6 bäst. Tror nog de som älskar effekter är mera för 1-3 och inte ålder.
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Jag gillade sista tredjedelen av filmen bäst, det andra hade kändes mest onödigt...Men det bästa i filmen var helt klart sista scenen, så vacker! :D-.
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

varför hostar general Grevious?
Visserligen har han en organisk del
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Fenix wrote:varför hostar general Grevious?
Visserligen har han en organisk del
Det var visst Christopher Lee som använt någon sith-kraft på honom i någon av de tecknade episoderna som fått honom att hosta.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

fisk wrote:Det var visst Christopher Lee som använt någon sith-kraft på honom i någon av de tecknade episoderna som fått honom att hosta.
Jag tror inte att Christoher Lee kan använda The Force men Count Dooku kan göra det däremot.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Tänkte försöka se den ikväll eller imorgon, beroende på hur snabbt jag kan få med fickvännen ;)
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

egar wrote:Jag tror inte att Christoher Lee kan använda The Force men Count Dooku kan göra det däremot.
Är du verkligen säker?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Christopher Lee kan allt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Såg den igår och fällde en tår, nu är det slut :(
Men den var helt klart bra, lite synd att alla dog bara...

I mitt tycke så var den minst lika bra som I II IV V VI filmerna.

Jag förstår inte vad alla har emot Hayden och hans linser, tyckte att det funkade bra, och dessutom har ju Palpatine bearbetat Anakin i många år så det var inget konstigt att han föll till den mörka sidan så fort.

En äkta fan av SW hittar inget att klaga på i någon av filmerna!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:
Fenix wrote:varför hostar general Grevious?
Visserligen har han en organisk del
Det var visst Christopher Lee som använt någon sith-kraft på honom i någon av de tecknade episoderna som fått honom att hosta.
Nej, Samuel L Jackson (Mace Windu). En force push, typ.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Fenix wrote:varför hostar general Grevious?
Visserligen har han en organisk del
SPOILER:

När han kidnappar Palpatine är han på väg att bli stoppad av Mace Windu som i ett sista desperat försök gör en typ force crush eller nåt. G hinner på sin skyttel med bara förskräckelsen, dock redigt skadad.

Hur man vet det här? Man ser den tecknade serien "Clone Wars". Där får man även se hur Anakin får sitt ärr vid ögat.
iDon't care about your problems.
Post Reply