Ångest?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Ångest?

Post by benjamin »

Jag har en enkel fråga; vad har ni ångerst för? Vad lägger mest tyngd på era axlar? Vad kommer ni aldrig ifrån? Ni behöver inte lägga fram hur eländigt ert liv. Utan kort bara skriva vad ni har ångerst för.
Last edited by benjamin on 2005-05-24 23:17:51, edited 1 time in total.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Ångerst brukar jag inte ha men ångest har jag ibland.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

Att hitta den rätta. Tror de flesta söker efter något att dela sin gråa och trista vardag med ;)
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Marabou_Man wrote:Ångerst brukar jag inte ha men ångest har jag ibland.
Fyfaen vad du är pinsam, så jävla töntig så jag bara vill försvinna. Hade jag varit crap på att skriva/stava och det verkligen gjorde ont i din kropp så kunde du har skickat ett PM om det är så viktigt, men nu är inte så fallet. Kamma dig.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Ska vara själv också kanske!

Att kunna lägga hela gymnasiet bakom mig. Kämpar för fullt för att bli färdig och det tär på mig delux. Mitt liv är annars så himla bra, men skolan...grr.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Tentor ger mig lite prestationsångest.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

nem wrote:Tentor ger mig lite prestationsångest.
Lägg av, du är listig som en räv.

Själv oroar jag mig inte så mycket, det mesta löser sig. Det skulle väl vara den ekonomiska biten då, men jag jobbar ju heltid nu, så det löser sig.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Jag är expert på att börja med saker dock inte alltid slutföra dem.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Ångest?

Post by Dissident »

Alla som hänger på internetforum har ångestfyllda liv, min kommer nog främst från tentor.
User avatar
omega
Posts: 22
Joined: 2005-05-16 0:48:17

Post by omega »

Om jag orkar plugga 3 år till på Biomedicin för att att sedan börja med en doktorandutbildning på 4-5 år (i princip obligatoriskt om man vill forska), så totalt +7-8 år till på unversitet om jag fortsätter där jag är nu. Är inte alls säker på om detta är det jag vill satsa på i livet. Problemet är om jag inte skulle orka, eller klara mig igenom utbildningen så skulle det bli ett total failure för mitt liv => disaster.
__ELLER__
Om jag byta till civ. i datateknik (+4.5år) (datorer har varit mitt största intresse i livet hittils).
Innebär att jag måste byta studieort, förlorar vänner och bostad här i uppsala, och jag tvingas börja om på ny kula (slösar bort ett år unversitetsstudier).
Problemet är att jag inte vet om jag vill jobba med datorer i framtiden eller om jag bara vill ha det som hobby. Synd är bara jag har lärt mig så otroligt mycket om datorer/programmering (tvättäkta datornörd, har väldigt lätt för datorer och så(som många andra här)), Så det känns nästan som jag kastar all kunskap i sjön om jag inte jobbar med data framtiden.
*suck*
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

omega wrote:Om jag orkar plugga 3 år till på Biomedicin för att att sedan börja med en doktorandutbildning på 4-5 år (i princip obligatoriskt om man vill forska), så totalt +7-8 år till på unversitet om jag fortsätter där jag är nu. Är inte alls säker på om detta är det jag vill satsa på i livet. Problemet är om jag inte skulle orka, eller klara mig igenom utbildningen så skulle det bli ett total failure för mitt liv => disaster.
__ELLER__
Om jag byta till civ. i datateknik (+4.5år) (datorer har varit mitt största intresse i livet hittils).
Innebär att jag måste byta studieort, förlorar vänner och bostad här i uppsala, och jag tvingas börja om på ny kula (slösar bort ett år unversitetsstudier).
Problemet är att jag inte vet om jag vill jobba med datorer i framtiden eller om jag bara vill ha det som hobby. Synd är bara jag har lärt mig så otroligt mycket om datorer/programmering (tvättäkta datornörd, har väldigt lätt för datorer och så(som många andra här)), Så det känns nästan som jag kastar all kunskap i sjön om jag inte jobbar med data framtiden.
*suck*
Av bara läst det du har skrivit så tycker jag du ska läsa medicin. Tror det är ett socialt bättre liv och dessoutom känns det bättre än att sitta att sunka livet ut vid en beige dator. Lycka till!
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Jag lever för mig ett perfekt liv, jag har ingen direkt ångest för något... Jag är arbetslös, men ändå är jag nöjd och glad på något sätt och har ändå alltid något att göra, är det inte perfekt? :D
När det gäller jobb så tänker jag bara att livet är långt, och mitt har just börjat. Jag har hela livet framför mig, jag kan göra det jag vill, bara man orkar sätta spaden i jorden och göra något, iofs mycket skönare att ligga i hängmattan ;)

Hmm just ja, kom på en ångest känsla jag kan få. Om jag ska köpa nån dyr grej och vet inte vilken modell jag ska välja för att få det bäst för pengarna. Men det brukar lösa sig :P kanske inte så seriöst..
User avatar
omega
Posts: 22
Joined: 2005-05-16 0:48:17

Post by omega »

benjamin wrote:Av bara läst det du har skrivit så tycker jag du ska läsa medicin. Tror det är ett socialt bättre liv och dessoutom känns det bättre än att sitta att sunka livet ut vid en beige dator. Lycka till!
Tack!
Så har jag också resonerat och så resonerade jag första gången jag valde medicin. Fattar inte varför jag ska komma in på sådana här tankar alls.. Usch det bara förstör, men jag rädd att jag ska tänka i framtiden: "jag skulle ha gjort si och så istället"
now playing: Linkin Park - In The End
Time you enjoy wasting, was not wasted.
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

Oftast när jag dricker sprit får jag ångest inte för att jag beter mig illa för det gör jag inte, vet faktiskt inte varför det blir så men ångest får jag.

Kanske därför jag inte dricker värst ofta typ ett par ggr om året kanske.

För övrigt har jag aldrig ångest gör man nåt man för ångest av så är det ju bara att sluta göra det (förutom tentor då kanske)
Last edited by schon on 2005-05-25 3:15:14, edited 1 time in total.
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

nizenco wrote:Att hitta den rätta. Tror de flesta söker efter något att dela sin gråa och trista vardag med ;)
den känner man igen ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

nizenco wrote:Att hitta den rätta. Tror de flesta söker efter något att dela sin gråa och trista vardag med ;)
Intressant, känns väldigt vagt. Hur vet man att man har hittat den rätta - finns det ens något som är den rätte? Jag har varit tillsammans med min flickvän i snart 2.5 år och är fortfarande tokkär - ska man "tolka" det som att man har hittat den rätta? Humm, svårt. Att hitta någon är egetligen bara en attitydsfråga anser jag.

However, lycka till Nizenco och Fenix - när ni väl finner så kommer er livskvalité gå i taket.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag får lite 'ångest' (djävla modeord förövrigt) när jag tänker på hur mycket tid jag sitter framför datorn utan att göra något. Kanske borde gå ut mer, träffa folk and stuff... det kommer antagligen ändras när jag börjar plugga på folkhögskola iofs, så just nu är väl mitt liv tråkigt men okej. Ingen ångest här inte, man är väl ingen djävla fjolla?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:Jag får lite 'ångest' (djävla modeord förövrigt) när jag tänker på hur mycket tid jag sitter framför datorn utan att göra något. Kanske borde gå ut mer, träffa folk and stuff... det kommer antagligen ändras när jag börjar plugga på folkhögskola iofs, så just nu är väl mitt liv tråkigt men okej. Ingen ångest här inte, man är väl ingen djävla fjolla?
Du är iallafall fortfarande ung.

:P
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Tentor och tanken på att jag måste göra något när studierna är slut.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Du är iallafall fortfarande ung.

:P
Det är du med Tobias, så sluta använda din intelligens för att hitta fel på världen och systemet vi lever i, börja istället använda den till att göra saker med ditt liv.
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

Har ångest för att jag ska vakna och mitt kaffe är slut. Klarar inte en dag utan mitt kära goa kaffe.
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

benjamin wrote:Tror det är ett socialt bättre liv och dessoutom känns det bättre än att sitta att sunka livet ut vid en beige dator. Lycka till!
Om jag berättar för dig att civilingenjörsstudenter är fullt förmögna att ha ett fungerande socialt liv, förstör jag då dina fördomar fullständigt?

Även jag har prestationsångest när det är tentadags.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Hmm, att jag aldrig ALDRIG lyckas sätta igång med skolarbetet i tid. Ligger efter nu med, gång efter gång. Lär mig aldrig.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Post by cac »

Jag tror att jag har ångest för att min motivation ska ta slut någon gång.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

schon wrote:Oftast när jag dricker sprit får jag ångest inte för att jag beter mig illa för det gör jag inte, vet faktiskt inte varför det blir så men ångest får jag.
Här infinner sig ångesten först dagen efter.
Parental Advisory - Explicit Content
Post Reply