hur länge har du varit i sverige???

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

det finns massor av dold text, markera all text på sidan.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

"You accept that 80 degrees C in a sauna is chilly, but 20 degrees C outside is freaking hot."
Va fan, svenskar kan fan inte bada bastu!
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: hur länge har du varit i sverige???

Post by Dissident »

Ganska rolig. Men jag vidhåller att det bara är sunt förnuft att hålla tyst på tåg och bussar.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: hur länge har du varit i sverige???

Post by egar »

Dissident wrote:Ganska rolig. Men jag vidhåller att det bara är sunt förnuft att hålla tyst på tåg och bussar.
Det beror helt och hållet på om man har en vettig person att prata med eller inte. Har man det så kan man prata med den men annars har jag hellre sällskap av min iPod.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: hur länge har du varit i sverige???

Post by Dissident »

egar wrote:
Dissident wrote:Ganska rolig. Men jag vidhåller att det bara är sunt förnuft att hålla tyst på tåg och bussar.
Det beror helt och hållet på om man har en vettig person att prata med eller inte. Har man det så kan man prata med den men annars har jag hellre sällskap av min iPod.
Javisst. Jag menar att det börjar bli tröttsamt med alla som säger att svenskar är så tysta och tråkiga. Jag vill helt enkelt inte prata med främlingar, det har inget med tråkighet att göra.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

# Your preferred pancake topping is lingonsylt.
Man kan ju inte ha lingonsylt på pannkakor, det har man till pannbiffar och köttbullar om det serveras med potatis.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Eruku wrote:Man kan ju inte ha lingonsylt på pannkakor, det har man till pannbiffar och köttbullar om det serveras med potatis.
Verkar som om personen som skrivit samman texten spenderat för mycket tid i norrland, finns fler referenser som tyder på det.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: hur länge har du varit i sverige???

Post by egar »

Dissident wrote:Javisst. Jag menar att det börjar bli tröttsamt med alla som säger att svenskar är så tysta och tråkiga. Jag vill helt enkelt inte prata med främlingar, det har inget med tråkighet att göra.
Nej det beror snarare på de samhälleliga normerna.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: hur länge har du varit i sverige???

Post by Dissident »

egar wrote:
Dissident wrote:Javisst. Jag menar att det börjar bli tröttsamt med alla som säger att svenskar är så tysta och tråkiga. Jag vill helt enkelt inte prata med främlingar, det har inget med tråkighet att göra.
Nej det beror snarare på de samhälleliga normerna.
Nej! Det beror på att folk i regel är dumma och ointressanta och att de inte har något att säga som kan intressera mig. Om någon på tåget rent hypotetiskt skulle vilja diskutera marxistisk teori med mig så gör jag gärna det, men det är ju snarare så att de vill prata om vädret.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Hur ser man på dig att du är en sådan människa som vill prata marxistisk teori med?
Förresten är det så att när man pratar om vädret så kan det inte bli några konflikter.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

PilotPencil wrote:Hur ser man på dig att du är en sådan människa som vill prata marxistisk teori med?
Förresten är det så att när man pratar om vädret så kan det inte bli några konflikter.
När du blir äldre så inser du att folk man kan ha en intressant diskussion med är sådana typer som ofta blir ens vänner. Eller det kanske beror på vilken typ av vänner man söker?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

PilotPencil wrote:Hur ser man på dig att du är en sådan människa som vill prata marxistisk teori med?
Förresten är det så att när man pratar om vädret så kan det inte bli några konflikter.
Problemet är att diskussioner utan konflikter är urtråkiga.
Life's a joke, yuk it up.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Måste det vara konflikter sinsemellan personerna för att det ska vara intressant?
Vädret är precis inget intressant ämne men dock så är det ett bra inledningsämne för att diskussionen ska utvecklas till något mer intressant.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

PilotPencil wrote:Måste det vara konflikter sinsemellan personerna för att det ska vara intressant?
Vädret är precis inget intressant ämne men dock så är det ett bra inledningsämne för att diskussionen ska utvecklas till något mer intressant.
Om båda tycker precis likadant, hur roligt är det att diskutera?
Life's a joke, yuk it up.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Man kan till exempel diskutera om något man har i gemensamt intresse för.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

PilotPencil wrote:Man kan till exempel diskutera om något man har i gemensamt intresse för.
Jo, i och för sig.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

egar wrote:"You accept that 80 degrees C in a sauna is chilly, but 20 degrees C outside is freaking hot."
Va fan, svenskar kan fan inte bada bastu!
Inte här nere i knapsubygden nä, men i Norrland, där kan man bada bastu. Det är ju helt fantastisk kulturskymning att hyreshus i Göteborg som regel inte har en bokningsbar bastu.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:
egar wrote:"You accept that 80 degrees C in a sauna is chilly, but 20 degrees C outside is freaking hot."
Va fan, svenskar kan fan inte bada bastu!
Inte här nere i knapsubygden nä, men i Norrland, där kan man bada bastu. Det är ju helt fantastisk kulturskymning att hyreshus i Göteborg som regel inte har en bokningsbar bastu.
Problemet är att de som badar bastu i norrland inte är svenska utan finlandssvenskar. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

egar wrote:Problemet är att de som badar bastu i norrland inte är svenska utan finlandssvenskar. ;)
Nehee du, det finns riktigt gott om bastubadande "helsvenskar" i norrland.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

håller med Ghlargh, nästan alla hus här där jag bor har en bastu :P Det är ju extremt vanligt att ha bastu här, mer ovantligt att inte ha nästan :P
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Styckeindelning, please!
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

egar wrote:
Big_Bird wrote:
egar wrote:"You accept that 80 degrees C in a sauna is chilly, but 20 degrees C outside is freaking hot."
Va fan, svenskar kan fan inte bada bastu!
Inte här nere i knapsubygden nä, men i Norrland, där kan man bada bastu. Det är ju helt fantastisk kulturskymning att hyreshus i Göteborg som regel inte har en bokningsbar bastu.
Problemet är att de som badar bastu i norrland inte är svenska utan finlandssvenskar. ;)
Pah! Jag säger bara Pah!
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

PilotPencil wrote:Man kan till exempel diskutera om något man har i gemensamt intresse för.
Då är det inte en diskussion utan ett samtal?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
omega
Posts: 22
Joined: 2005-05-16 0:48:17

Post by omega »

You actually pay an annual television fee without feeling infringed. - :D Kan förstå att en amerikanare tycker det är konstigt..
You no longer eat yoghurt, you drink it. Ja?
You eat pizza with a knife and fork. Ja?`
The idiots in all your jokes are Norwegian. Ja?
When talking about centuries the Swedes all seem to be a hundred years behind. -hehe
You get excited when you hear someone speaking English. -Hmm kanske stämmer :P
A “big strong one” is a beer. -Ja, vad annars?
You think there is no such thing as bad weather, only bad clothing. -Ja det vet väl alla.
# ICA is not I.C.A - it's Eeka. -Haha I.C.A ?:p

Verkar som personen verkar ha haft väldigt tät relation till svenskar och lagt märkte till mycket.
Mycket som stämmer faktiskt :P
Time you enjoy wasting, was not wasted.
Post Reply