Csn problem??

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Csn problem??

Post by Mitra »

Okej ska börja läsa utomlands i slutet av september. Så ska söka csn nu tänkte jag eftersom jag fått min plats. Men jag hörde att csn kan vara lite struligt under sommaren för att dom har typ "stängt" och liknande under juni/juli? stämmer detta eller kommer allting funka utan större problem. Jag hittar dock inget speciellt som indikerar att verksamheten läggs ner under perioden så är jag bara nervös i onödan?
alla får givetvis svara men helst hör jag från dom som ansök för csn under dessa månaderna förr..
thanks mvh /me
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Kphonic
Posts: 27
Joined: 2003-12-02 22:45:07
Location: hälsingland

Post by Kphonic »

om du lämnar in ansökan om studiemedel nu så är du tidigare än dom allra flesta, och bör därför inte få några problem alls. jag skulle gissa att de flesta lämnar in i slutet av juni när man får besked från högskolorna.

anledningen till att dom har lite sämre öppettider under sensommaren är väl för att dom ska ha tid att behandla alla ansökningar som kommer in.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Se till att sommarjobba och spara minst en månadslön.
Då klarar du dig medan CSN håller på och fumlar.
Första tre månaderna på terminen är det ingen idé att försöka ringa till dem heller. Och skulle du gå till ett kontor (vilket du ju slipper försöka med om du är utomlands) så ta med en god bok, eller två.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:Se till att sommarjobba och spara minst en månadslön.
Då klarar du dig medan CSN håller på och fumlar.
Första tre månaderna på terminen är det ingen idé att försöka ringa till dem heller. Och skulle du gå till ett kontor (vilket du ju slipper försöka med om du är utomlands) så ta med en god bok, eller två.
Jag har inte haft så mycket strul med CSN faktiskt. Jag tror att jag har stött på problem en eller två gånger och en av de gångerna var det pga. att jag missat något.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag har haft en hel del strul med CSN, både mitt och deras fel.
Men det värsta är att de är så extremt oflexibla och oförmögna att hjälpa en när det blir strul. Oavsett om det är ens eget fel eller inte så tycker man att saker som "vi måste skicka efter förtryckta blanketter från västervik som du måste skriva under och skicka in till Gällivare" inte hör hemma på 1900-talet.

(De kanske har anpassat sig till 2000-talet, vad vet jag. Det enda jag får från dem nu är på tok för höga månadsräkningar då de beräknar att jag ska betala varje månad som om jag hade lön, trots att detta bara är fallet ungefär sex av årets månader.)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
UltraJo
Posts: 58
Joined: 2005-01-04 15:01:58

Post by UltraJo »

Lite sent ute grabben.
Cocaine is a hell of a drug
Post Reply