Got glint ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Got glint ?

Post by Mind »

jag är lite fundersam om det finns det någon betydelse bakom uttrycket "Got glint" som jag har fått från en låt av Chemical brothers, jag har googlat lite och hittar inte mkt vettigt förutom sidor som har nånting med Chemical brothers att göra.
bröderna kemikal borde ju ha fått det från nånting, eller ?

Har någon mer hört uttrycket Got glint ?
Betyder Glint nånting ? jag hittar en mening med ordet glint och det är "Glint to the past".
Kan en person ha "glint" ?

Vad är Glint ?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Got lint är ett skämt på en gammal reklam för mjölk riktad till amerikanska barn där sloganen var "Got milk"

Lint är en typ av ansamlat damm, bland annat den typ av damm man har i naveln eller som fastnar i filtret i torktumlaren.

"glint to the past" skulle jag säga är en felhörning av link to the past.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Den här menar Ghlargh: http://www.got-milk.com/
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

woah, jag har alltid undrat vad det engelska uttrycket för navelludd är, nu vet jag det =)

men det gällde Glint

G
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

ordet glint verkar vara direkt översättbart till det svenska ordet glimt
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
omega
Posts: 22
Joined: 2005-05-16 0:48:17

Post by omega »

Dissident wrote:Den här menar Ghlargh: http://www.got-milk.com/
Hehe.. satt lite och läste på den sidan.. Kunde inte hålla mig för skratt när detta dyker upp:
Growing Up Strong and Healthy
You are in charge of your body. You are the boss. To grow up strong and healthy, you need to eat nutritious foods every day.

How do you get better bones?
It's easy -- just follow these tips:

Feast on at least three servings of milk or milk group foods each day!
Try foods like chocolate milk, fruit yogurt, a taco with cheese, frozen yogurt, a slice of pizza and even a cheeseburger!

Ja det där var ju lysande exempel på nyttig mat som innehåller mjök.. ::)
Sorry for offtopic..
Time you enjoy wasting, was not wasted.
Post Reply