Ovanor jag stör mig på!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Stör mig på människor som halvt medvetet ser på livet och vänskap som en tävling, en av mina kompisar är sådan, han lägger stor tyngd i t.ex. fåniga meningar som " Jag köpte min kopia av bf2 innan dig, Joel, haha"

Även om det inte är helt seriöst börjar jag koka, dessutom har man levt med det i 9 år nu.
meh
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

ThomasB wrote:Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord.
De döda älskar ingenting.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

fisk wrote:
ThomasB wrote:Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord.
De döda älskar ingenting.
Det borde skrivas i bibeln :)
meh
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ThomasB wrote:Så fort jag såg att det var du som hade skrivit ett inlägg i den här tråden förstod jag att du skulle skriva något negativt om mig. Det är rätt kul att du hatar allt jag gör när jag faktiskt försöker skriva något bra som i det här fallet misstolkades p.g.a trångsynhet.
Du tar åt dig för mycket, ThomasB. Jag hatar inte dig, inte ett dugg. Det är väldigt få personer jag verkligen hatar och en uppfattning av dig har jag inte ens skapat än.
Chilla.
ThomasB wrote:Jag vet inte vad pratminu är eftersom jag inte hittade något om det på google. Påhittat ord?
Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord.
Det är slang för pratminus.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lither wrote:
ThomasB wrote:Jag vet inte vad pratminu är eftersom jag inte hittade något om det på google. Påhittat ord?
Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord.
Det är slang för pratminus.
Vad är pratminus slang för då?
ThomasB

Post by ThomasB »

- antar jag
User avatar
Biograf
Posts: 362
Joined: 2003-12-13 16:21:19

Post by Biograf »

ThomasB wrote:Jag stör mig otroligt mycket på vissa personer här på forumet pga deras bristande språkbegåvning.
Till alla er. Lär er vad som ska vara ihopskrivet och vad som inte ska vara det. Ni borde också veta vad ett kommatecken är, samt punkt. F.ö borde ni lära er de flesta skiljetecken som ska användas i det svenska språket.
Man ska ej ha två eller fler skiljetecken efter varandra. Undantag kan vara ... (punkt, punkt, punkt) Man ska absolut inte ha fyra skiljetecken efter varandra, dem som använder det betraktar jag som utvecklingsstörd.
Ni som inte vet vad ett skiljetecken är borde verkligen gå om årskurs 1 - 3 i grundskolan.

Sen stör jag mig också på ett antal medlemmar för deras extremt arroganta attityd.

Den användaren jag inte stör mig på är <skalman>, vet inte varför, men han verkar väldigt trevlig.
Jag stör mig på sånna som du helt enkelt, annars så försöker jag lägga ner så lite energi som möjligt på att bli irriterad över småsaker :)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:
lither wrote:
ThomasB wrote:Jag vet inte vad pratminu är eftersom jag inte hittade något om det på google. Påhittat ord?
Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord.
Det är slang för pratminus.
Vad är pratminus slang för då?
Tankestreck.

Eller minustecken om så önskas.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Får hålla med Dissident där.
Det är otroligt irriterande med människor som inte är medvetna om sina brister.
Jag själv t.ex. står för att jag kan vara en jävla surfitta.
Osäkra människor blir jag lätt arg på också.
Fast detta är väl iofs inga "ovanor".
Återigen får jag väl också klaga på evigt nysande och harklande människor.
Jag retar mig på människor som är förkylda hela tiden.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

bupp2 wrote:Folk som smaskar. Finns det något värre?
kan inte mer än hålla med det är det värsta som jag vet
nån som flottar i sig mat och smaskar
efter 2 min vill man bara gå dit och ge dom en armbåge mitt i ansiktet
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

lord_vasagos wrote:
bupp2 wrote:Folk som smaskar. Finns det något värre?
kan inte mer än hålla med det är det värsta som jag vet
nån som flottar i sig mat och smaskar
efter 2 min vill man bara gå dit och ge dom en armbåge mitt i ansiktet
Själv kan jag tycka att smaskande kan vara jättemysigt.
Jag blir så sugen på att äta när jag hör någon som smaskar högt och intensivt.
Kan iofs bero på att jag själv smaskar. :-*
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

.veronica. wrote:Själv kan jag tycka att smaskande kan vara jättemysigt.
Jag blir så sugen på att äta när jag hör någon som smaskar högt och intensivt.
Kan iofs bero på att jag själv smaskar. :-*
Gurgl blä argh. Smask hit och smask dit, det är det värsta som finns, finns inget mer avtändande.
meh
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

fisk wrote:Barn stör jag mig rejält på.
Jag håller med. Min syster är en såndär bortskämd unge (fast inte fet). Hon har ingen respekt, hon gör aldrig något bara för att vara snäll och hon stavar värre än en handikappad apa (och ändå är hon en av de som stavar bäst i hennes klass...). Otacksam är hon också, man måste typ säga till henne att hon ska säga tack.

Körkort för att skaffa ungar skulle nog inte funka så bra. Jag och mina brorsor är och har aldrig varit sånna idioter som ungarna idag är, men min syster är typ en sån och hon har ju samma föräldrar..
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

jallabert wrote:
fisk wrote:Barn stör jag mig rejält på.
*klipp klipp* hon stavar värre än en handikappad apa (och ändå är hon en av de som stavar bäst i hennes klass...).*klipp klipp*
Helt otroligt vad rätt du har, jag råkar fylla år idag och ser på msn vad min 14-åriga kusin skriver till mig, nämligen gratis, liksom vad fan grattis är väll ett ganska lätt ord? Men det är nog så att barn födda på 90-talet helt enkelt inte är lika hårt uppfostrade som oss födda på 80-talet. (Vi är säkerligen sämre uppfostrade än dom som är födda på 70-talet o.s.v.). Samma min bror som är född-94, fyfan vill köra en påle genom hjärtat på han ibland för han är så jävla nonschalant.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Stör mig på personer som inte har någon hänsyn till sina medmänniskor.
Vilket kan vara väldigt mkt =) ett annat ord kanske kan vara folkvett. Fast det är snarare individens moral det hänger på så kanske inte helt rätt.

Samt att jag håller med nästan allt som redan skrivits.
Last edited by Zezo on 2005-08-24 22:39:29, edited 2 times in total.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

P-NILZ: Gratz...

Jag stör mig på att ni stör er på saker och ting... ;)

Nej, men något jag verkligen stör mig på är fruntimmer på varuhus, speciellt trånga varuhus. De har inget vett alls, bara tränger sig fram med sina vagnar och drar sig inte ens för att plocka varor från andras vagnar! (tänker på GeKås i Ullared)
DIM kalsonger As String
Zhaozhou
Posts: 150
Joined: 2005-06-25 14:32:20
Contact:

Post by Zhaozhou »

Personer som tror att dom förstår sig på andra människor fast dom inte gör det.. Störande småfolk.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag stör mig på folks ovana att skaffa barn. Det är en hemsk ovana som orsakat mig timmar av ånget, huvudvärk och hjärtesorg.

Småbarns ovana att skrika för full hals i lokaltrafiken och föräldrarnas oförmåga att få dem tysta irriterar även mig jättemycket.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Dissident wrote:Jag irriterar mig på människor utan självinsikt. Jag har massor med ovanor och är oftast mycket otrevlig, men jag vet om det. Vissa är inte alls medvetna om vad deras brister är, det inger inget förtroende.
I'll fucking drink to that.

I concur with you wholeheartedly, my afro-american brother.
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Andrej wrote:Jag stör mig på folks ovana att skaffa barn. Det är en hemsk ovana som orsakat mig timmar av ånget, huvudvärk och hjärtesorg.
Småbarns ovana att skrika för full hals i lokaltrafiken och föräldrarnas oförmåga att få dem tysta irriterar även mig jättemycket.
Nånstans i de här "jag ogillar barn"-inläggen verkar det finnas en dold önskan om att man
kunde fixa fram barn och sedan låsa in dem tills de är 18 och automagiskt kan sköta sig på
bussen/restauranten utan att nånsin ha satt sin fot där.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

IcePic wrote:Nånstans i de här "jag ogillar barn"-inläggen verkar det finnas en dold önskan om att man
kunde fixa fram barn och sedan låsa in dem tills de är 18 och automagiskt kan sköta sig på
bussen/restauranten utan att nånsin ha satt sin fot där.
Precis... Men det är ju så med barn, att man måste ha egna innan man fattar grejen, t.ex. att man blir helt immun mot sina egna barns skrikande och andra saker som stör omgivningen. Detta sköter moder natur om, var så säker :P

Själv stör jag mig på folk som måste klämma ur sig saker som "Men såååg du Kajsa på tv igår? Vilket faaantastiskt hopp!" Eller ännu värre, "Såg du Svenssons Svensson igår, ja höll på att garva ihjäääl mig!" :P
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

IcePic wrote:Nånstans i de här "jag ogillar barn"-inläggen verkar det finnas en dold önskan om att man
kunde fixa fram barn och sedan låsa in dem tills de är 18 och automagiskt kan sköta sig på
bussen/restauranten utan att nånsin ha satt sin fot där.
Vad är det du vill ha sagt?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

P-NILZ wrote:
jallabert wrote:
fisk wrote:Barn stör jag mig rejält på.
*klipp klipp* hon stavar värre än en handikappad apa (och ändå är hon en av de som stavar bäst i hennes klass...).*klipp klipp*
Helt otroligt vad rätt du har, jag råkar fylla år idag och ser på msn vad min 14-åriga kusin skriver till mig, nämligen gratis, liksom vad fan grattis är väll ett ganska lätt ord? Men det är nog så att barn födda på 90-talet helt enkelt inte är lika hårt uppfostrade som oss födda på 80-talet. (Vi är säkerligen sämre uppfostrade än dom som är födda på 70-talet o.s.v.). Samma min bror som är född-94, fyfan vill köra en påle genom hjärtat på han ibland för han är så jävla nonschalant.
Det här är bara så otroligt roligt. Det blir liksom så pinsamt när folk klagar på folk som inte kan stava och sedan stavar fel själva.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Det beror på lillis, om man skiljer på stavfel och skrivfel. ;)

Men jag är också intresserad om IcePic hade nått att tillägga eller om han bara skulle påpeka det uppenbara.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Andrej wrote:Det beror på lillis, om man skiljer på stavfel och skrivfel. ;)
"Gratis" är väl lika mycket stavfel som "Nonschalant", no?
Post Reply