Ovanor jag stör mig på!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

lurvy wrote:Folk som graffar på kor. Det tycker jag är väldigt ohövligt. Jestanes.

Image
jag antar att du förväntar dig kommentarer som " Fan vad ball lol omg"
nu eller?
Eller så är du en värnare av djurriket och naturen?
meh
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Gjorde Banksy verkligen det?
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

Joel wrote:jag antar att du förväntar dig kommentarer som " Fan vad ball lol omg"
nu eller?
Eller så är du en värnare av djurriket och naturen?
Nu går du off topic, det är också en ful ovana.
Dissident wrote:Gjorde Banksy verkligen det?
Nej.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Joel wrote:
PilotPencil wrote:Ska bara säga en sak angående tvåan. Man skriver inte siffror som siffror innan de har överstigit tolv.
Nähä , det visste ju lilla jag tyvärr inte, är hemskt ledsen.
Jag ville inte att du skulle känna det här som ett påhopp. Det verkar som om du tycker om att lära dig något nytt varje dag. ;)
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

PilotPencil wrote:Jag ville inte att du skulle känna det här som ett påhopp. Det verkar som om du tycker om att lära dig något nytt varje dag. ;)
Ja du, det är ju sant :)
meh
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Joel wrote:
Andrej wrote:Jag stör mig otroligt mycket på alla ignoranta och underintelligenta som inte förstår att jag har rätt utan oftast menar att dom själva har det.
Det var lite arrogant tror jag, jag stör mig på dig, du borde ha uttryckt dig själv på ett annat sätt.
Jag måste erkänna att ditt envisa försök att dölja sanningen i en slöja av arrogans stör jag mig på. Vi vet bägge att jag utryckte mig precis så som jag menade och därtill hör det saken att jag har rätt. Som en konsekvens av att jag har rätt kan vi dra slutsatsen att du har fel.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

lurvy wrote:Folk som graffar på kor. Det tycker jag är väldigt ohövligt. Jestanes.
Inte minst sagt fult iaf :D

Något av det fulaste jag sett på ett djur.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

coin wrote:Är det bara jag som ser kossans leende. Den verkar glad, och det är ju det vitala hos allt levande.
Jag har då aldrig sett en kossa le i hela mitt liv och jag har bott på landet i 16/18 av det.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lither wrote:Jag har då aldrig sett en kossa le i hela mitt liv och jag har bott på landet i 16/18 av det.
Det beror på att det du gjort med dem under hela ditt liv ICKE uppskattats av kossorna.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

coin wrote:Är det bara jag som ser kossans leende. Den verkar glad, och det är ju det vitala hos allt levande.
Nej, den har dödsångest i sina ögon. Kan du inte se det?
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Andrej wrote:Jag måste erkänna att ditt envisa försök att dölja sanningen i en slöja av arrogans stör jag mig på. Vi vet bägge att jag utryckte mig precis så som jag menade och därtill hör det saken att jag har rätt. Som en konsekvens av att jag har rätt kan vi dra slutsatsen att du har fel.
Visst visst, du har rätt jag har fel, nu är det tyvärr så att jag inte kunde bry mig mindre om vem som har rätt, precis som en av mina kompisar så är det så enormt viktigt för honom att alltid vara bättre än andra, lite som du.
meh
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Joel wrote:
Andrej wrote:Jag måste erkänna att ditt envisa försök att dölja sanningen i en slöja av arrogans stör jag mig på. Vi vet bägge att jag utryckte mig precis så som jag menade och därtill hör det saken att jag har rätt. Som en konsekvens av att jag har rätt kan vi dra slutsatsen att du har fel.
Visst visst, du har rätt jag har fel, nu är det tyvärr så att jag inte kunde bry mig mindre om vem som har rätt, precis som en av mina kompisar så är det så enormt viktigt för honom att alltid vara bättre än andra, lite som du.
Ganska mycket som jag skulle jag säga, fast grejen är att det är inte viktigt för mig att ha rätt, men ändå så har jag alltid rätt och jag är bättre än dom flesta.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Andrej wrote:Ganska mycket som jag skulle jag säga, fast grejen är att det är inte viktigt för mig att ha rätt, men ändå så har jag alltid rätt och jag är bättre än dom flesta.
Det där kommer du få äta upp, det kan jag lova.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
ThomasB

Post by ThomasB »

Andrej wrote:Ganska mycket som jag skulle jag säga, fast grejen är att det är inte viktigt för mig att ha rätt, men ändå så har jag alltid rätt och jag är bättre än dom flesta.
Det här kommer bli kul.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Andrej wrote:Ganska mycket som jag skulle jag säga, fast grejen är att det är inte viktigt för mig att ha rätt, men ändå så har jag alltid rätt och jag är bättre än dom flesta.
I rest my case.
meh
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag stör mig också på folk som använder sig utav sarkasm och tror att dom är roliga.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Hatar trådar som denna tex.

Riktigt barnsligt tycker jag :(
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag irriterar mig väldigt mycket på människor som inte förstår sig på sarkasm.
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Folk som smaskar när dom äter. Lätt att tappa aptiten då.
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
ThomasB

Post by ThomasB »

defectio wrote:Folk som smaskar när dom äter. Lätt att tappa aptiten då.
Håller med dig där. Fast det beror vem som smaskar. Är det ett barn på 5 år eller en fullvuxen man på 25?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

.veronica. wrote:Jag irriterar mig väldigt mycket på människor som inte förstår sig på sarkasm.
Tack.
ThomasB wrote:
defectio wrote:Folk som smaskar när dom äter. Lätt att tappa aptiten då.
Håller med dig där. Fast det beror vem som smaskar. Är det ett barn på 5 år eller en fullvuxen man på 25?
Eller en mycket söt och vacker ung dam runt 20 som du är väldigt förtjust i?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

fisk wrote:Barn stör jag mig rejält på.

Det daltas så förbaskat med dessa snoriga, skrikiga, odisciplinerade varelser att jag blir less. Folk har en barnfetisch som inte är hälsosam, det leder till bortskämda ungar som blir feta, skriker om att de bara vill ha mat på McDonald's och saknar fullkomligen respekt och "folkvett".

Att de förvandlats till massmediahysteriska lättmanipulerade offer är likaväl föräldrarnas fel, som allt annat.

Det borde fan krävas körkort för att skaffa ungar... inför tvångsaborter till de som inte är lämpliga, så kanske uttrycket "den siste idioten är inte född än" raderas från folks medvetanden.

Sedan blir ungarna usla på att stava för att de inte orkar lära sig (eller dyslexi som många numer kallar det), och så har vi hela generationer av ungar som i framtiden skriver arbetsansökningar fulla av särskrivningar, stavfel och internet-lingo (jag är tveksam till att word kan kompensera för denna språkliga inkompetens).

Men nu har det ju blivit ett implicit faktum, deras retorik har hamnat överallt: "Äh! Så länge man förstår så är det ju skitsamma hur man skriver".
Jag måste nog säga att föräldrarna till dessa barn är nog det som jag stör mig mest på i sådana fall!
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Kanske skulle Editera mitt första inlägg men nu kom jag på en till sak som jag fick erfara igår. Folk som sitter på krogen och skrattar så exakt alla hör denne, usch vad drygt det är när man sitter och försöker lägga in en stöt på en brud också kommer det ett "HAHAHAHA *GAPFLABB* KLUCK-KLUCK!" flygande över en, då blir man förbannad.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Martyr.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

fisk wrote:
IcePic wrote:Nånstans i de här "jag ogillar barn"-inläggen verkar det finnas en dold önskan om att man
kunde fixa fram barn och sedan låsa in dem tills de är 18 och automagiskt kan sköta sig på
bussen/restauranten utan att nånsin ha satt sin fot där.
Vad är det du vill ha sagt?
Att folk utan barn verkar tro att barn går att kontrollera så att de aldrig märks
på nåt magiskt vis. Ska man ta dem på restaurant (så de lär sig) så tar man
dem till McD eftersom folk där inte har nåt emot att sopa upp spilld cola, vilket
inte riktigt är lika sant på Operahuskällaren. Det i sin tur betyder att om 40
barnfamiljer är på McD så kommer inte bakfulla 20-åringar utan uppfattning
om familjeliv, barnuppfostran och livet i allmänhet få en lugn och behaglig stund
där, eftersom garanterat (minst ) en av dessa barnfamiljers ungar just nu går igenom
nån fas där de behöver pröva om det går att driva föräldrarna till vansinne
genom att bete sig just precis så där som man inte ska bete sig.

Så länge det fortsätter anses förbjudet eller omoraliskt att slå sina barn medvetslösa
för att de ger ifrån sig ljud oväntat så kommer man alltid riskera att bli
störd av dem om man befinner sig på en plats där många barn är. Hur välmenande
än deras föräldrar är.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
Post Reply