Det mest olagliga du gjort

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Om det är olagligt för minderåriga att dricka alkohol har jag även gjort mig skyldig till det.
Last edited by GästenVLHA on 2005-12-12 23:57:14, edited 1 time in total.
Arbete ger frihet
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Jag har cyklat med trasigt baklyse, det är olagligt.
Kan inget om mycket
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

föredettamixbox wrote: Dricka alkohol på allmän plats.
Är sånt verkligen förbjudet?
Arbete ger frihet
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

GästenVLHA wrote:Är sånt verkligen förbjudet?
Jag har hört att det är olika i olika kommuner, men det är förbjuden nästan överallt.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

jallabert wrote:Jag har hört att det är olika i olika kommuner, men det är förbjuden nästan överallt.
Har inte vi en enhetsstat?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Det enda olagliga jag har gjort riktigt små grejer. Åka bil utan bälte, wärsch och cyklat för fort, tror jag. Jag har än så länge inte hunnit bli straffad.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

TinyTeeth wrote:
jallabert wrote:Jag har hört att det är olika i olika kommuner, men det är förbjuden nästan överallt.
Har inte vi en enhetsstat?
Det finns inget lagstadgat förbud mot att dricka alkohol på offentlig plats. Istället har regeringen genom en förordning gett kommunerna rätten att själva besluta hur man vill ha det med alkoholdrickandet.
http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=116
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Jag har:
Åkt en lätt modifierad moped
Åkt bil utan bälte
Plankat på spårvagnen
Förtärt alkohol på allmän plats, och som minderårig
Tankat hem vissa saker

Samt så har jag varit med när kompisar har:
Skjutit sönder en fönsterruta på en traktor med en slangbella
Snott bensin

Kan lägga till att jag fått betala för båda sakerna! Traktorrutor är inte billiga :P :-*
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

jallabert wrote:
TinyTeeth wrote:
jallabert wrote:Jag har hört att det är olika i olika kommuner, men det är förbjuden nästan överallt.
Har inte vi en enhetsstat?
Det finns inget lagstadgat förbud mot att dricka alkohol på offentlig plats. Istället har regeringen genom en förordning gett kommunerna rätten att själva besluta hur man vill ha det med alkoholdrickandet.
http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=116
Här i Gävleborgs Kommun är det olagilgt i alla fall. Civilpolisen snodde mitt vin och min whiskey två år i rad på skolavslutningen, exakt samma person var det också. Biatch :[
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

_JesteR_ wrote:
jallabert wrote:
TinyTeeth wrote:
jallabert wrote:Jag har hört att det är olika i olika kommuner, men det är förbjuden nästan överallt.
Har inte vi en enhetsstat?
Det finns inget lagstadgat förbud mot att dricka alkohol på offentlig plats. Istället har regeringen genom en förordning gett kommunerna rätten att själva besluta hur man vill ha det med alkoholdrickandet.
http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=116
Här i Gävleborgs Kommun är det olagilgt i alla fall. Civilpolisen snodde mitt vin och min whiskey två år i rad på skolavslutningen, exakt samma person var det också. Biatch :[
Var du minderårig? :P
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

föredettamixbox wrote:Inte åkt fast för:
Pedofili ("pedofili")
Vad i helvette!?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Hattmakaren
Posts: 186
Joined: 2004-12-28 2:33:29

Post by Hattmakaren »

_JesteR_ wrote:
jallabert wrote:
TinyTeeth wrote:
jallabert wrote:Jag har hört att det är olika i olika kommuner, men det är förbjuden nästan överallt.
Har inte vi en enhetsstat?
Det finns inget lagstadgat förbud mot att dricka alkohol på offentlig plats. Istället har regeringen genom en förordning gett kommunerna rätten att själva besluta hur man vill ha det med alkoholdrickandet.
http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=116
Här i Gävleborgs Kommun är det olagilgt i alla fall. Civilpolisen snodde mitt vin och min whiskey två år i rad på skolavslutningen, exakt samma person var det också. Biatch :[
Äh, de tyckte väl att du skulle hålla dig till det billiga importölet som alla andra små olydiga skolelever. Hur gick det till egentligen? Stod du viftade med en flaska när en arg gubbe i skinnjacka kom fram och tog den ifrån dig eller? :P
Min ofödde bror bor kvar i Iran, i den där staden som kallas Tehran. Åker runt, pratar strunt och bär sin turban.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

@ marcmc & Hattmakaren - Jag var 17 (förra året) när dom tog en flaska vin från mig. Då sa dom "Man måste vara 21 för att dricka sprit ute". Andra gången (det här året) sa dom "Det är förbjudet att dricka starksprit på offentlig plats." Nu hade iofs en flaska whiskey hehe :P Men jag tror inte att jag viftade med flaskorna mer än någon annan, det råkar vara så att dom valde att terrorisera mig av de alla hundratals personer som sprang runt i parken :
Andrej wrote:ej"]
föredettamixbox wrote:Inte åkt fast för:
Pedofili ("pedofili")
Vad i helvette!?
Antagligen var han 18 och hon 16-17
Last edited by _JesteR_ on 2005-12-13 10:53:38, edited 1 time in total.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Ofan! Där lärde man sig något nytt.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

_JesteR_ wrote:Antagligen var han 18 och hon 16-17
Pedofili blir det väl när den ena inte är byxmyndig, att "spänna på" en 14-15 åring eller mindre är ju fruktansvärt äckligt. Det fördömmer jag.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Andrej wrote: Pedofili blir det väl när den ena inte är byxmyndig, att "spänna på" en 14-15 åring eller mindre är ju fruktansvärt äckligt. Det fördömmer jag.
Även om killen är 16-17?
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Andrej wrote:Pedofili blir det väl när den ena inte är byxmyndig, att "spänna på" en 14-15 åring eller mindre är ju fruktansvärt äckligt. Det fördömmer jag.
Jo, men sen beror det ju på vem som "spänner på" henne. Alltså hur gammal "på spännaren" är ;)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Är man 18 år och uppåt och trycker på någon som EJ är byxmyndig så räknas man som pedofil.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Kom bara ihåg att pedofili absolut inte är något brott, och att det är en enorm skillnad mellan pedofili och sexuellt utnyttjande av minderårig.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

En 15 åring som har sexuellt umgänge med en 14 åring skulle jag inte uppmuntra, men jag fördömmer det inte helt ut. (Detta utifall bägge åtminstonde har kommit igång med puberteten.)

En 16 åring gör detsamma med en 14 åring det fördömmer jag ganska duktigt.

TinyTeeth: Du menar att man kan "tända" på barn men så länge man inte utnytjar/våldför så är det lungt?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Jag kom på att i fyran försökte jag handla med en falsk hundralapp som jag hittat i skolans materialskåp, turken sa att han skulle ringa polisen så jag börja gråta och sprang därifrån.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

föredettamixbox wrote:Jag kom på att i fyran försökte jag handla med en falsk hundralapp som jag hittat i skolans materialskåp, turken sa att han skulle ringa polisen så jag börja gråta och sprang därifrån.
hahaha dom där leksakspengarna?? ;D

När du talar om det där kommer jag på något som jag och Jester gjorde. Vi scannade in en hundra lapp på båda sidorna. Sedan skrev vi ut båda sessa sidor och limma ihop dom. Visst den vart rätt så tjockt men när man hade knygglat den lite så den kändes mer utsliten och använd så såg den verklig ut. Vi satte även på en glitter remsa som jag hitta på Timari i form av en tejp rulle. Denna slängde vi då ut i korridoren då efter 5min slänger en sig en kille på den och är hur lycklig som helst. Vi fick sedan reda på att en lärare hade anmält honom till rektorn för innehav av falska pengar.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Andrej wrote:En 16 åring gör detsamma med en 14 åring det fördömmer jag ganska duktigt.
Illa!
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Andrej wrote:TinyTeeth: Du menar att man kan "tända" på barn men så länge man inte utnytjar/våldför så är det lungt?
Juridiskt: Ja

Moraliskt: Nja...
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Ptja begår väl trafikbrott nästan varje dag, det är tydligen olagligt att köra så som jag gör i svängarna.
Många däck har slitits ut och många kärringar blivit skrämda.

Torskade för vårdslöshet i trafik då jag sladdade runt på en grusparkering.

Har stulit en bil (med nycklarna i) och sladdade sönder den på parkeringen, var ganska berusad oxå.
Bilen skulle dock skrotas endå, förmodligen inte haft så skoj i hela mitt liv.

Jag ser inte Warez som brott.

Jag har smitit in på ett gym i över ett års tid utan att betala för mig, Det är nog inte många som lyckats med här.
Post Reply