Det mest olagliga du gjort

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Bad_and_ugly wrote:Jag är mest bara överraskad, inte trodde jag datanördar var så aktivt brottsliga.
Alla är väl inte stereotypa ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Mordhot är det mest olagliga jag gjort, åkte inte fast heller.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Halvarsson wrote:Jag har fått betalt för att ha samlag, i Sverige klassas det som ett brott.
Grabbaaaaar! Vi har en manlig hora på forumet. Hör jag någon insats? 1... 2... 3.... *Dunk!* ;D Bara skämt, så ingen tar illa upp
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

nem wrote:
fisk wrote:Det är när jag läser trådar som denna, och ser hur häftiga alla är här på forumet som jag inser vad töntig jag är.
Du är i gott sällskap, jag känner mig som en vattenkammad unge som hamnat på en gangsterskola i Botkyrka.
Jag har tjuvåkt på spårvagnen men det var för att jag var försenad till ett prov och jag hade glömt mitt bankomatkort hemma (så jag kunde inte köpa ett månadskort). Jag var jättenervös hela vägen. Sedan fick jag skjuts hem.
Och då räknar jag bara det här året. ;)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

Trampade en på tån en gång utan att be om ursäkt vet inte om det räknas som smitning!
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Aldrig något, jag har aldrig sett en anledning att begå brott. Vem fan snor sin fars bil? Väx upp snorunge.

Jag har väl druckit på allmän plats dock, men det ser jag inte som ett brott.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Bad_and_ugly wrote:Jag förstår inte varför folk knarkar så mycket o_O
Det kanske kan vara så att folk tycker om olika saker?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Phreaker
Posts: 386
Joined: 2002-03-08 15:35:50
Location: Kungsbacka
Contact:

Post by Phreaker »

Huh, inge bra de här. Nåra saker då..hehe
Inte åkt dit på något av detta!

230 på 50 väg, + de flesta trafikbrott man kan begå. Rödljus, hastighet, vårdslöshet mm.
Misshandel, på fyllan! Illa!
Narkotika ::)
Wärch
Finns lite mer småsaker men inget o bry sig om ;)
| AMD Athlon XP 3000+ | 1024MB DDR | ABIT NF7-S | Raptor 36 GB & WD 160GB | Plextor 708A | Saphire Radeon 9800XT |

| AMD Athlon XP 2000+ | 256MB | ASUS A7N | WD 80GB | GeForce2 GTS |
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Bad_and_ugly wrote:Jag förstår inte varför folk knarkar så mycket o_O
Jag tror inte särskilt många knarkar särskilt mycket. De finns de som provat, de finns de som tar något då och då, men jag tror att de som faktiskt väljer att fly från verkligheten med hjälp av narkotika är rätt få här på 64bits.

Personligen så tycker jag att det finns för mycket här i livet som jag bryr mig om för att ens riskera att bli beroende.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Jag har gjort rätt många, rätt grova saker, däremot är mina gamla (och nya) lagöverträdelser ingenting jag känner mig manad att berätta på ett öppet internetforum. Kan väl säga det enda jag har blivit dömd för då det ändå finns registrerat och det är snatteri. Like Woah!

Knark är bajs!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Barbaren
Posts: 21
Joined: 2005-06-21 22:31:52

Post by Barbaren »

Kastat ägg på folk, bilar och villor. Och skjutit stenar på skator med slangbella ;D
// Adde Barbaren
User avatar
KlosterKatten
Posts: 440
Joined: 2005-11-05 15:44:59
Location: Sthlm

Post by KlosterKatten »

Barbaren wrote:Kastat ägg på folk, bilar och villor. Och skjutit stenar på skator med slangbella ;D
Woooh, riktig tuffing ;D
Tjock, tjockare, TJOCKIS !
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Tossefar wrote:Jag har väl druckit på allmän plats dock, men det ser jag inte som ett brott.
Alla har vi olika synvinklar på saker. Jag ser inte att sitta hemma hos en polare och röka en joint är ett brott men ack och ve är det. Likaså att dricka på allmän plats.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »


Narkotikabrott.
Misshandel.
Bilstöld.
Moped stöld.
Inbrott --> stöld.
Försäljning av stöldgods.
Köpt sex.
Hjälpt rymmling.
Kört bil utan körkort.
Kört bil påverkad.
Trimmad moped.
Oförsäkrad moped.
It-relaterade brott.
Försäljning av droger,alkohol och tobak.. Till minderåriga.
Falsktförtal.
Sabotage, grovt sabotage.
Släppt på avtal, ej hållit.


Självklart stämmer inget av detta utan berättas enbart
för att göra tråden mer intressant, livlig fatasi med andra ord.
.... ::) ::)
• ο β ε ο •
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Inget som det finns levande vittnen till.

Allvarligt dock, jag är rätt så mesig och skötsam. Har väl förutom att cykla mot rött ljus och tjuvåka spårvagn inte gjort mer än att snatta i min ungdom.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Och jag har inte ens snattat. Jag antar att jag fick en för moralisk uppfostran. Eller någonting. :P
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Och jag har inte ens snattat. Jag antar att jag fick en för moralisk uppfostran. Eller någonting. :P
Tillfället gör tjuven, jag har fått en ypperligt moralisk uppfostran. Antar att jag bara hängde med fel sorts kompisar.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

fisk wrote:Och jag har inte ens snattat. Jag antar att jag fick en för moralisk uppfostran. Eller någonting. :P
Känns som du försöker skapa uppmärksamhet för att du inte gjort något? Vad ska man säga? Grattis?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

stealth wrote:Känns som du försöker skapa uppmärksamhet för att du inte gjort något? Vad ska man säga? Grattis?
Har du problem?

Vi diskuterar brottslighet. Jag yrkar på att jag inte haft en lika "brokig" bakgrund som många här. Jag är därmed nyfiken på vad som skiljer mig från de andra, därmed "Jag antar att jag fick en för moralisk uppfostran. Eller någonting.".

Om sedan två inlägg på samma tema i en tråd konstituerar "att man vill ha uppmärksamhet", så är jag åtminstone inte ensam om det.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

fisk wrote:Har du problem?

Vi diskuterar brottslighet. Jag yrkar på att jag inte haft en lika "brokig" bakgrund som många här. Jag är därmed nyfiken på vad som skiljer mig från de andra, därmed "Jag antar att jag fick en för moralisk uppfostran. Eller någonting.".

Om sedan två inlägg på samma tema i en tråd konstituerar "att man vill ha uppmärksamhet", så är jag åtminstone inte ensam om det.
Haha, om jag har problem? Huva mig.

Nej, jag ställde en fråga eftersom jag fick det intrycket av dig i denna tråd. Ditt första inlägg hade en nedlåtande attityd sen kom du med en till där du var tvungen att påpeka din underbara uppväxt. Har jag helt fel?

Ja, okey. Jättekul att du och andra postar 2 inlägg då. Grattis till det med.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

markmc wrote:Därimot har jag slutat med stöld osv. för jag hade en j*vla tur när jag var med två kompisar i sthlm och vi hade snott en massa grejjer ifrån en butik och vi sto i kön till mcdonalds så kmr två securitas väktare fram och frågar om dom får kolla i min kompis påse och däri hade han grejjer för ca. 280kr och jag ahde grejjer för 350kr i mina fickoer men d vara bara han som åkte fast.. Hade en j*vla tur som sagt..
Haha, de minns jag. Men du fick ju panik och drog där ifrån och lämna mig och *censurerat namn*
User avatar
daggerr
Posts: 22
Joined: 2005-12-07 19:36:33
Contact:

Post by daggerr »

Fan vad obehagligt. sitter man här å läser att tänk vilka idioter all är som håller på med sånt, så funderar man lite och så kommer man på att man själv har gjort precis allt som alla andra skriver. Även om jag inte har körkort och inte har skadat någon annan människa med flit (ja, om det inte har varit på kul förståss). Har tillochmed haft polisen efter mig på skolan en gång när jag vart lite förnyfiken. Sen så är det vel mest pojkstreck. typ flytta bilar å bryta små trän i Alléer på fyllan å sånt. men det är ju mest kul =) fast nu är jag vuxen och mogen :P! Men bakom det mesta dumma jag gjort så har det antingen varit kul för att det är så jävla dumt, eller så har det varit nyfikenhet...
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

wille wrote:misshandel... Skulle personligen inte direkt se någon av dessa som direkta brott
Mysig inställning.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

nem wrote:Mysig inställning.
Han skrev faktiskt att det handlade om självförsvar, men det tycks du ha utelämnat i ditt citat. Om även lagboken går med på att det handlade om nödvärn, så var det inget brott mot lagen.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

det som listats av dom flesta har man råkat gjort :)
och blivit jagad av polisen för lite dittan och dattan när man var yngre
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Post Reply