Det mest olagliga du gjort

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag har tjuvåkt på spårvagnarna ett par gånger. Jag har även stulit en Snickers en gång då jag var åtta år, men då blev jag hotad med stryk av en äldre kille. Om jag inte missminner mig så fuskade jag även en gång på ett SO-prov när jag gick i åttan.

Det verkar väl som att det bara är jag, fisk och Big_Bird som är någorlunda vettiga av de som svarat i den här tråden.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

egar wrote:Det verkar väl som att det bara är jag, fisk och Big_Bird som är någorlunda vettiga av de som svarat i den här tråden.
Så, du anser att jag inte är vettig utifrån de handlingar jag gjort? Trodde högre om dig.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

stealth wrote:
egar wrote:Det verkar väl som att det bara är jag, fisk och Big_Bird som är någorlunda vettiga av de som svarat i den här tråden.
Så, du anser att jag inte är vettig utifrån de handlingar jag gjort? Trodde högre om dig.
Nu ska jag iofs. inte värdera folk som jag inte känner men att begå en mängd olika brott finner jag ganska oförståndigt. Om man sedan knarkar (vilket verkar vara det du gjort, för något annat säger du inte) bryr jag mig inte om utan det får stå för dig, men jag ser det som ganska dumdristigt. Men det är ditt egna val och skadar (förhoppningsvis) ingen annan än dig själv.

Och med vettiga menade jag att det verkar som att vi var de enda som hade någon form av medmänsklig moral. Men visst kan det här vara en snoppmätartävling och samtliga hittar på saker för att vara tuffa.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

egar wrote:Och med vettiga menade jag att det verkar som att vi var de enda som hade någon form av medmänsklig moral. Men visst kan det här vara en snoppmätartävling och samtliga hittar på saker för att vara tuffa.
Ja, och ni 3 verkar ha en snoppmätartävling om hur duktiga ni är. Försök inte rättfärdiga saker med massa jävla dubbelmoral.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Om jag ska vara uppriktig (ok, jag har alldrig massmördat) så har jag alltid varit skötsam, har provkört någons något för snabba moppe nån gång osv, men det är allt, har även räddat en och annan bra-att-ha-sak ur nån container men det räknar jag knappt som brott, att släga fullt fungerande bra saker är en synd.

Har även varit i kyrkan, jag skäms.
DIM kalsonger As String
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

staretsen wrote:
nem wrote:Mysig inställning.
Han skrev faktiskt att det handlade om självförsvar, men det tycks du ha utelämnat i ditt citat. Om även lagboken går med på att det handlade om nödvärn, så var det inget brott mot lagen.
Jag är visserligen inte jurist, men jag tror inte att "slå någon på käften i självförsvar" kan räknas som nödvärn. Oavsett vem det var som började.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Min kriminella historik

Post by GuessWho »

Diverse trafikrelaterade brott
Kört olicenserad mjukvara.
Druckit på allmän plats.

Jag har blivit stoppad och tillsagd av polis att "Du får inte köra här" när jag körde moped på en väg där den enda motortrafiken som tillåts är busstrafiken (man får cyckla där).
Jag har även fått parkeringsböter.
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

egar wrote:Nu ska jag iofs. inte värdera folk som jag inte känner [...]
Mycket riktigt, så sluta upp med det.
User avatar
Denka
Posts: 201
Joined: 2002-03-08 15:44:59
Location: Skåne

Post by Denka »

snott en legobit när jag var liten (ja, en bit bara)
gått mot röd gubbe
kanske haft lite för mkt medvind ibland när jag kört
förtärt alkohol på allmän plats
offentlig urinering

bara det förstnämda jag ångrat :P
Those who have wings,
fly your dreams.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

stealth wrote:Haha, om jag har problem? Huva mig.
Sluta larva dig nu stealth.
Ditt första inlägg hade en nedlåtande attityd
Hur kan: "Det är när jag läser trådar som denna, och ser hur häftiga alla är här på forumet som jag inser vad töntig jag är." ses som nedlåtande? Ja det är klart om du riktigt anstränger dig så. Jag känner mig uppriktigt talat lite töntig. Det gör förvisso inte att jag hade haft någon vilja att ändra på mig så att jag knarkade, misshandlade, och stal, men jag skulle gärna ha den häftighetsstämpel som man förknippar med dessa typer av handlingar.
...sen kom du med en till där du var tvungen att påpeka din underbara uppväxt.
Håller du på att skriva en bok om stealths larviga feltolkningar? Jag skrev att min uppväxt var moralisk, det har ingenting med att göra att den är underbar.
Har jag helt fel?
Ja.
Ja, okey. Jättekul att du och andra postar 2 inlägg då. Grattis till det med.
Tro mig stealth, du behöver inte vara avundsjuk. Det finns en häftighet i att knarka och vara emot oss som inte är som er, "Vi & Dom"-tänkandet gör sig påmint.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Jag får nog sluta mig till fisk-nem-storpippi-lägret. Det värsta jag gjort borde vara fortkörning. Inget snatteri, inget våld och inget fusk i skolan. Jäklar vad duktig jag är...
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag snattade en gång och blev tagen när jag gick i 4'an. Jag började stormgråta och var jätteledsen, sen dess har jag inte snattat eller begått någon brotslig handling som skadar någon eller dennes egendom. Mitt tidigare nämnda mordhot var till stor del på skämt, men togs som allvarligt och fick på sikt mig ur en jobbig situation där jag i stort sett var "mobbad".

Bägge var snedsteg, och bägge situationerna ledde till att jag lärde mig något positivt.

Jag tycker för det första att brott inte är häftigt, sen att "skryta" med dom brott man blivit haffad för är ju helt idiotiskt. Ska man vara stolt över att man dels gjorde något som troligen är skadligt för samhället och ev. privatpersoner och sedan var så puckad att man själv blev gripen? Kanske inte.

Fusk i skolan är idiotiskt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Andrej wrote: Fusk i skolan är idiotiskt.
Håller så fullständigt med dig. Att plagiera en uppsats från nätet är så dumt. Man blir nästan alltid upptäckt.
Arbete ger frihet
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

nem wrote:Jag är visserligen inte jurist, men jag tror inte att "slå någon på käften i självförsvar" kan räknas som nödvärn. Oavsett vem det var som började.
Och jag är naturligtvis inte jurist heller, så det är mycket möjligt att det är sant som du säger.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Oavsett ifall det är nödvärn eller inte anser jag det vara moraliskt försvarbart att slå en kille som hotar dig till livet och beter sig aggresivt. Även ifall det inte står så i lagtexten så måste man handla snabbt och föreslagsvist först ifall du ska ha någon chans mot folk i slagsmål. Tyvärr.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Bad_and_ugly wrote:Jag förstår inte varför folk knarkar så mycket o_O
Jag ska inte ljuga för dig. Det är skönt.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Phreaker
Posts: 386
Joined: 2002-03-08 15:35:50
Location: Kungsbacka
Contact:

Post by Phreaker »

dpinto wrote:
Bad_and_ugly wrote:Jag förstår inte varför folk knarkar så mycket o_O
Jag ska inte ljuga för dig. Det är skönt.
Benägen att hålla med. Har dock bara skett ett fåtal gånger. Man vill ju inte fastna i skiten!!! Men man måste ha lite diciplin. För det är väääldigt skönt. O roligt!
| AMD Athlon XP 3000+ | 1024MB DDR | ABIT NF7-S | Raptor 36 GB & WD 160GB | Plextor 708A | Saphire Radeon 9800XT |

| AMD Athlon XP 2000+ | 256MB | ASUS A7N | WD 80GB | GeForce2 GTS |
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Saker jag åkt fast för:
Olovlig körning.

Inte åkt fast för:
Snatteri (en Banana Skid)
Fildelning
Kört trimmad moped
Pedofili ("pedofili")
Klottra
Stöld (några cyklar och arlavagnar)
Dricka alkohol på allmän plats.
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

Phreaker wrote:
dpinto wrote:
Bad_and_ugly wrote:Jag förstår inte varför folk knarkar så mycket o_O
Jag ska inte ljuga för dig. Det är skönt.
Benägen att hålla med. Har dock bara skett ett fåtal gånger. Man vill ju inte fastna i skiten!!! Men man måste ha lite diciplin. För det är väääldigt skönt. O roligt!
Aajjjt, vi begår olagligheter hela högen och är brottslingar! ;D ;D ;D
• ο β ε ο •
User avatar
Phreaker
Posts: 386
Joined: 2002-03-08 15:35:50
Location: Kungsbacka
Contact:

Post by Phreaker »

Snart gör väl snuten razzia mot alla medlemmarna på 64bits :) HeHe
| AMD Athlon XP 3000+ | 1024MB DDR | ABIT NF7-S | Raptor 36 GB & WD 160GB | Plextor 708A | Saphire Radeon 9800XT |

| AMD Athlon XP 2000+ | 256MB | ASUS A7N | WD 80GB | GeForce2 GTS |
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

Phreaker wrote:Snart gör väl snuten razzia mot alla medlemmarna på 64bits :) HeHe
Dude!, stackars Axman erhm eller vad hans namn nu var ::)....
100spänn på att denna tråden kommer sparas genom tiderna
och om ett tag finnas på flera ställen att se från nätet :D
• ο β ε ο •
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

delwing wrote:
Phreaker wrote:
dpinto wrote:
Bad_and_ugly wrote:Jag förstår inte varför folk knarkar så mycket o_O
Jag ska inte ljuga för dig. Det är skönt.
Benägen att hålla med. Har dock bara skett ett fåtal gånger. Man vill ju inte fastna i skiten!!! Men man måste ha lite diciplin. För det är väääldigt skönt. O roligt!
Aajjjt, vi begår olagligheter hela högen och är brottslingar! ;D ;D ;D
64bits användares mörka hemligheter börjar krypa fram ur d mörka.. scary.. :P
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

markmc wrote:
delwing wrote:
Phreaker wrote:
dpinto wrote:
Bad_and_ugly wrote:Jag förstår inte varför folk knarkar så mycket o_O
Jag ska inte ljuga för dig. Det är skönt.
Benägen att hålla med. Har dock bara skett ett fåtal gånger. Man vill ju inte fastna i skiten!!! Men man måste ha lite diciplin. För det är väääldigt skönt. O roligt!
Aajjjt, vi begår olagligheter hela högen och är brottslingar! ;D ;D ;D
64bits användares mörka hemligheter börjar krypa fram ur d mörka.. scary.. :P
Säger han med ett majjablad som Avatar hahahaha ;D
• ο β ε ο •
User avatar
Phreaker
Posts: 386
Joined: 2002-03-08 15:35:50
Location: Kungsbacka
Contact:

Post by Phreaker »

HeHeHe, egentligen e detta inget dataforum. Bara ett stort nätverk av stölder, narkotika, snatterier och tjuvåkning :) HeHeHe. Verkar faktiskt ganska illa! Trodde jag va en riktig bad boy men tydligen ingen ensam i alla fall!
Tur att man e Sith :)
| AMD Athlon XP 3000+ | 1024MB DDR | ABIT NF7-S | Raptor 36 GB & WD 160GB | Plextor 708A | Saphire Radeon 9800XT |

| AMD Athlon XP 2000+ | 256MB | ASUS A7N | WD 80GB | GeForce2 GTS |
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

kolla hur många som läst tråden och sen skrivit..
Dom skrattar nog bara åt oss eller snurar på huvvet!.. ;D
Men de är viss status att stå för de man gjort och sen
vilja visa en bättring.. ;)
• ο β ε ο •
Post Reply