Måste bara få visa lite vad jag har byggt...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Ska städa resten av min lgh så kan ni få se lite mer. Eftersom mitt "kök" såg ut så här innan, så hade jag mitt provisoriska kök inne på muggen (ta de lugnt, laga ju ingen mat själv där då...bara diska besticken ;) ) och alla andra saker har varit utspridda överallt så är det rätt rörigt. Dessutom så är resten av lägenheten rätt alldaglig, det enda är väl en stor blå fondvägg i vardagsrummet.
Men jag ska slänga upp lite bilder på badrummet sen oxå, där har jag haft en liten läcker egen ide som blev väldigt lyckad.

Så här såg det ut för 2 veckor sen...köket alltså.

Image

Detaljstudie av takmålningen och förankringen. Gjorde samma sak i badrummet när jag renoverade det, och tyckte det skulle vara kul att göra det igen i köket istället för att bara måla det vitt "som alla andra". Grunda med vitt, och på med gråfärg med brokettlösning som sedan jobbas på med plastpåseroller. Lite knepigt i början att måla med en sån för man vill inte att det bara ska bli grått, och det blir olika mönster om man drar den mot sig eller skjuter ifrån. Det hjälper att hålla ett högt tryck på rollern för att få fram mönstret, och alltid ha lagom med färg på rollern...men hur man än försöker så får man mörkare och ljusare partier. Men effekten blir bra i slutändan ändå :)

Image

2mAz: Jodå, det vickar när man lutar sig mot hörnen...skulle inte sitta där iaf, tror jag sliter ur konsollen ur gipsväggen då. Det är även den som sköter det mesta av flexandet, skivan i sig är stabil. Men vid armbågsbruk vid matpositionerna så är flexet försumbart. Det går iofs att lösa genom att andvända ett rep i varje hörn, men eftersom bordet är så litet (köket är bara 14 kvm) så ville jag ha kvar den i mitten för att ha det brukarvänligt.
KTM + Akrapovic = [love]
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Vilket jobb! Från ingenting till "reklamkök" på 2 veckor, 64bits Timell?
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Vågar man fråga vad hela kalaset landade på?
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
Martinos98
Posts: 77
Joined: 2003-12-04 16:12:20
Location: Göteborg

Post by Martinos98 »

Fantastiskt snyggt! Var köper man sådant abk kakel? :)
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Allt som allt...

Kök med vitvaror: 50K
Färg väggar och tak, undertapeter: 3K
Golv: 4K
Belysning: 3K
Bord: 2K
Stolar: 3K
Kakel: 4K
Lister med bets, annat virke: 1K
Borrning av betong: 0.5K + en död Black & Decker slagborr

Fan vad dyrt det blev nu när jag räkna på det...jaja, det var det säkert värt :)
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

0,0705 GKr ::)

Edit: Det var en onödig post =(
Last edited by MooDHooDs on 2006-05-27 1:04:43, edited 1 time in total.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Det är väl ungefär vad det går på..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Martinos98 wrote:Fantastiskt snyggt! Var köper man sådant abk kakel? :)
Kakel & Natursten AB i Örebro. Finns säkert fler återförsäljare.
KTM + Akrapovic = [love]
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Tjusigt tjök :)

phastas wrote:Fan vad dyrt det blev nu när jag räkna på det...jaja, det var det säkert värt :)
Prova med förnekelse.
- Nej det var nog inte så dyrt. Var säkert inte dyrare än en ute kväll... ;)


Eller om du vill vara mer realist så kan du njuta av ditt fina kök och när du tänker på kostnaderna så kan du tänka att du antagligen får mer pengar än med risigt kök när du säljer lägenheten/huset.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Hoppas för din skull att du bor i ett attraktivt område, för jag antar att det är bostadsrätt? Vad jag tänker på är ju förståss den dag du ska sälja och gärna vill ha tillbaka pengarna du lagt ut.. :P
Har själv renoverat en tvåa nu i några månader, och man är väl uppe i ca 30-35K. Det drar fort iväg när man väl sätter igång. :)
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Om du inte är nöjd med det där, så behöver du gå till doktorn.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

-SE- wrote:Om du inte är nöjd med det där, så behöver du gå till doktorn.
... så han kan säga att det är snyggt!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Anzy wrote: Har själv renoverat en tvåa nu i några månader, och man är väl uppe i ca 30-35K. Det drar fort iväg när man väl sätter igång. :)
Image
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Bilder var det?!

Nix, nu säljer vi rasket!
När jag började med köksrenoveringen var det för att jag hade missat en budgivning som skjöt i höjden, och jag hade redan gjort en massa planer om hur jag skulle renovera den lgh, så jag satte igång med min egen lgh då jag hade en massa energi att göra det. Det känns lite vemodigt att flytta, trodde inte det skulle vara några problem, men nu har jag blivigt väldigt fäst vid mitt nya kök...men men, jag får glädjas över att dit jag flyttar så är det väldigt fint redan, och jag pyssla om saker och ting där istället. Men jag kommer sakna mitt mörka kök, det är säkert.

Iaf, så här blev köket nu när det är klart :)

Image

Så här blev är badrummet, som jag oxå är väldigt nöjd med. Barn, tänk efter innan ni börjar kakla erat eget badrum, det är ett satans pissjobb, jag lovar! (kanske därför att jag la upp träpanel...nädå, den iden hade jag sedan länge, ville skapa en västkustkänsla med de stora vita ytorna och en mörkblå laserad träpanel för en levande känsla). De blåa kakelrutorna på väggarna går oxå igen i klinkret med två 4-kants rutor och tröskeln, tyvärr syns det inte på den här bilden.

Image

Resten av lgh är rätt alldaglig, och nu lite för stylad, men det ska vi fixa...lite detaljer som det ska jobbas på....

Image

Image

Image

Och en annan vy på köket

Image

Så där...nog för mig den här gången, jag får tacka för alla vänliga ord, det har verkligen värmt och hjälpt mig :)

Nu får någon annan timell-wannabe kidnappa min tråd och lägga upp bilder på deras alster - ordet är fritt!
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Snyggt och stilrent som fan.

*avis*
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Nice :) När jag flyttar,skaffar ett riktigt jobb osv vill jag ha något i den stilen.
The town where i was born...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:Snyggt och stilrent som fan.

*avis*
Jag vet att man inte bara får skicka ett citat, så jag skriver lite.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

fisk wrote:Snyggt och stilrent som fan.

*avis*
Nu vet jag också att man inte bara få ha med ett citat. Så jag skriver också lite...annars hade det räckt :)

Den långa korridoren är grym...skulle kunna göra något snyggt där med tavlor som fungerar som en bild tillsammans eller hur man ska säga... :)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

fisk wrote:Snyggt och stilrent som fan.

*avis*
Hehe, du har ju faktiskt varit där...men det är lugnt, jag förstår om du inte känner igen dig ;)
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Hur pass bra är det med en träpanel inne i badrummet, med tanke på fukten? :-/

Skitsnyggt förresten 8)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

_JesteR_ wrote:Hur pass bra är det med en träpanel inne i badrummet, med tanke på fukten? :-/
Panelen i sig mår fortfarande väldigt bra efter 3 års bruk, och den är enkel att plocka bort och byta ut då den bara är spikad i en enkel läkt. Fuktskyddet sker med den våtrumstapet som ligger under panelen, och läkten är självklart skruvad med silikontätning ;)
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Var har du köpt konsten till höger där? Om jag får fråga :)

I övrigt, snyggt som fan phastas.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Eruku wrote:Var har du köpt konsten till höger där? Om jag får fråga :)

I övrigt, snyggt som fan phastas.
Tackar :)

Köpte tavlan av en kompis som behövde ekonomisk hjälp, var hon har fått tag i den vet jag inte, men...

Fotografen heter Henri Silberman, och snabb googling på hans foton ger en massa hits på olika ställen som säljer posters. Just den jag har heter "The Manhattan Skyline"
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

Jäklar vad snygg lägenhet. Kanonjobb med köket också.

GG.. jag menar snyggt jobbat! 10/10.
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
Post Reply