Visa din lya! [Bildtråd]

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

ziimzallabiim wrote:
egar wrote:
ziimzallabiim wrote:+ en massa ursäktande
Kan det inte bero på att det just är sådana typer som huserar på det här forumet? Samtidigt som väldigt många här är unga studenter och således fortfarande bor hemma eller i studentlya. Då finns det andra saker att lägga pengarna på än att fixa till ett rum för att få till det precis så som man vill ha det.
Du borde läst "+ en massa ursäktande" biten.

Tillägg: Smak och pengar är inte samma sak, bara för att du inte har råd att hänga upp något annat än en obskyr tavla på väggen berättigar inte det (smakmässigt) att en obskyr tavla ska hänga där. Jag pratade alltså om smak kontra icke smak, inte råd/inte råd.

Edit igen: med smak i ovanstående tillägg menar jag det i en slags allmän förklaring om vad som är god smak och vad som är dålig smak. Inte varje individuell smak som nämts tidigare får vara precis hur obskyr som helst bla bla bla bla....
Är lite snurrig i skallen verkar det som. Jag missade att lägga till det att man kanske inte vill fixa till ett boende som man inte skall bo i någon längre tid framöver, och av den anledningen väljer att lägga pengarna på något annat. Samtidigt menar jag inte heller att man måste handla sin inredning på NK Home eller Mio, utan lika väl kan hitta skitbra prylar på säg Myrorna, Göfab 10an eller Ikea.

Själv känner jag att jag har det helt okej i min lilla lya och trivs bra. Samtidigt som jag vill fixa till mycket mer så känner jag inte att det är värt det då jag har en hyresrätt som jag förmodligen inte kommer att bo i så länge till.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Här skrev jag en lång harang om ikea kontra icke ikea. Den var så dåligt formulerad och låg så mycket i riskzonen för att behöva vidareutvecklas i all evighet så jag tog bort den.

För att kommentera egar:
Jag är av uppfattningen att det egentligen inte behövs så mycket pengar. För att göra någonting spektakulärt, javisst, men för att bara få till en skön hemmamiljö som känns någorlunda fräsch behövs det inte så mycket. Jag tror att ork, tid och intresse är de tre stora resurserna för att skapa ett fint hem.

Om att handla sin inredning på dyra respektive billiga ställen håller jag fullständigt med. Så länge det funkar, både design som funktion. Den balansen är alltid den viktigaste och inget är överordnat det andra, imo.

Som jag sagt tidigare, känner du att du trivs är du hemma, no worries. Men att du väljer att inte lägga ner tid på ditt boende även fast du vill bara för att du "förmodligen" ska flytta snart, är för mig inte att känna att man trivs, det är att stå ut med situationen.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

ziimzallabiim wrote:Som jag sagt tidigare, känner du att du trivs är du hemma, no worries. Men att du väljer att inte lägga ner tid på ditt boende även fast du vill bara för att du "förmodligen" ska flytta snart, är för mig inte att känna att man trivs, det är att stå ut med situationen.
Fast jag har redan lagt ner tid på att inreda mitt boende och skulle jag göra något mer så är det sådant som jag förmodligen kommer att få fixa när jag flyttar härifrån. Det är av den anledningen jag inte vill lägga ner mer tid och pengar på inredningen. Annat blir det då jag flyttar och köper mig en egen lägenhet, då jävlar! ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Själv är jag utanför min lägenhet mer än innuti den om dagarna, bortsett från vissa helger då jag endå sover bort dem. Så för mig är det totalt ointressant att lägga varken tid eller pengar på något som jag knappt kommer märka av. Kanske senare men inte i det här stadiet av mitt liv.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

ADiS wrote:
Ser nästan ut som i Bosnien på landet om det inte var för den där dekalen på sänggaveln ;D
Tallriken på sänggaveln är från Sarajevo. ;)
IL1
Stoffe Man
Posts: 20
Joined: 2005-11-17 18:43:14

Post by Stoffe Man »

Image
bodde här förut, men tröttnade på't...
User avatar
Joe_Baker
Posts: 613
Joined: 2006-10-31 17:52:36
Location: 101:sta luftburna, 502 regementet

Post by Joe_Baker »

Stoffe Man wrote:Image
bodde här förut, men tröttnade på't...
Myyysigt. ;)
"Bunch of slack-jawed faggots around here."

My preasures: AMD X2 3800+ 2.0ghz(65W), MSI K9N NEO-F 550, Corsair 667mhz 2048MB,GeForce NX7800GT, NorthQ 400W ATX2.0, 250GB Samsung Spin Point.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Stoffe Man wrote:[img]bild[/img]
bodde här förut, men tröttnade på't...
Är inte det där den bosinska familjen bodde i Gävle?
Stoffe Man
Posts: 20
Joined: 2005-11-17 18:43:14

Post by Stoffe Man »

markmc wrote:
Stoffe Man wrote:[img]bild[/img]
bodde här förut, men tröttnade på't...
Är inte det där den bosinska familjen bodde i Gävle?
jo... hehe, kunde inte låta bli... fast de e irakiska
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Stoffe Man wrote:jo... hehe, kunde inte låta bli... fast de e irakiska
Hehe, förstod det. ;)

Aha, oj, blev liite fel där. ;)
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

haha lit`? något bara... ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Hehe, ne Lidl.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Med risk för några månaders bumpning...

Image
Kommer fler bilder när jag möblerat om hela rasket, nu är det bara datorerna och sängen som flyttats. Jag har skrotat det gamla skrivbordet med.

Edit: Jag råkade leka lite med fokusen på kameran.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Ljust och fint!!
Har ju flyttat så jag ska slänga upp nya bilder på mitt rum och mitt arbetsrum i nedervåningen som snart är klar... :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Öppen låda x/. Jag är besviken.
Glossolalia coats my skin
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

ulflaban wrote:Öppen låda x/. Jag är besviken.
Jag vet, ber om ursäkt. Jag stoppade in en extra fläkt, och jag skulle fixa kablarna lite bättre därav den öppna lådan.


(Lägg märket tills att bordsskivan sviktar...)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

Des wrote:
ulflaban wrote:Öppen låda x/. Jag är besviken.
Jag vet, ber om ursäkt. Jag stoppade in en extra fläkt, och jag skulle fixa kablarna lite bättre därav den öppna lådan.


(Lägg märket tills att bordsskivan sviktar...)
Moderkort på väggen is the shit helt enkelt.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

d4kanale wrote:Moderkort på väggen is the shit helt enkelt.
Det är ju ett Lanparty, då bara måste det sitta på väggen! ;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Image
Mitt bord hos pappa!
Image
Mitt bord hos mamma! (källare och jättemysigt!)
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Snyggt! Men städa pojk! ;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Är nog många som inte orkar ;)

Själv ska jag röja upp i mitt rum när jag byggt nytt skrivbord (ja Ikeas default skrivbord suger röv och ingen av dom passar mitt behov).
Först då kommer jag storstäda :P
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Des wrote:Snyggt! Men städa pojk! ;D
Signatur wrote:"ordning är bara för idioter, genier behärskar även kaos"
;D
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Så, nu har jag både hunnit flytta hem till min fader, haft sönder gångjärnen på lappyn och bytt laptop några gånger. Jag har dessutom flyttat ner i källaren hemma hos min fader.

Jag ska köpa mattor, nya soffa, nytt soffbord, sängöverdrag, ny TV (Helst någon widescreen runt 32") och städa.

Så just nu har jag en reservsoffa och soffbord som ser förjävliga ut men gör sitt jobb och soffan är grymt bekväm. :)

Image

Image

Image

Image

Och anledningen varför det ligger en massa skit på bordet och i soffan är för att jag precis har packat upp alla kablar som låg i sopsäcken jag fick av Punisher. :)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ser väldigt kalt och tråkigt ut.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lither wrote:Ser väldigt kalt och tråkigt ut.
Ska som sagt köpa gardiner, mattor, hyllor och tavlor. Har bott här ner ei några dagar bara. :)
Post Reply