Visa din lya! [Bildtråd]

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

IL1
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Var läser du?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Image

Nu har jag uppgraderat med en 17" CRT.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

IL1
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Hah! Communist Party, underbar ordlek faktiskt. ;)

Staden har jag ingen aning om dock.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

egar wrote:Hah! Communist Party, underbar ordlek faktiskt. ;)
Ja, men det är ändå amerikanska fratboys som har kommit på den.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

staretsen wrote:
egar wrote:Hah! Communist Party, underbar ordlek faktiskt. ;)
Ja, men det är ändå amerikanska fratboys som har kommit på den.
Och? Den är fortfarande rolig.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Min datorplats, precis vart på Ikea och handlat lite.. Var för fult innan för att jag skulle kunna visa det i den här tråden.. Det ni ser till höger är min server, Armaturen i taket ovanför skall kopplas in via en dimmer..
Till höger om datorbordet där ni ser något brunt, är en Billy 40cm bokhylla i mellanbrun färg.. Skall in ett 20cm cdställ + en plywood skiva som täcker garderoben.. Sen behöver rummet målas om också... men men .. ett steg i taget ;)

Armaturen:
Image
Bordet
Image
Närbild
Image
Servern
Image

Andra saker som skall göras:
* Skaffa tygpåsar till alla fula kablar som syns överallt.
* Eventuellt skaffa en arm till skärmen så den kan hängas på väggen.
* Måla om diverse andra möbler som inte är med på bild.
* Köpa en RCA förlängningskabel och sätta ut högtalarna lite snyggare i varje ände av bordet.
* Köpa nya gardiner som är kortare, anledningen till att dom är ihopknutna är för att dom är på tok för långa. =)) Skall även sätta upp en rullgardin... Men men, ett steg i taget ;)
Last edited by xianze on 2007-01-08 20:48:41, edited 1 time in total.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

Stilig knut på gardinerna iaf!
Skön stol verkade du då ha ;)
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

DimpZ wrote:Stilig knut på gardinerna iaf!
Skön stol verkade du då ha ;)
sån stol ahr jag med :D
500 på jysk =D haha
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
reggaelover
Posts: 243
Joined: 2005-02-13 23:45:15
Location: Enköping
Contact:

Post by reggaelover »

Så här såg de ut förut
Image

Image

Har flyttat nu så nu ser de ut så här
Image
[Antec Sonata Piano 380W][P4 HT 3.2GHZ@3.6GHZ][Abit AA8 DURAMAX][2x512 Kingston 533MHZ@602MHZ][MSI GeForce 6600 PCIe 256MB 1000MHZ@1300MHZ][Samsung DVD+-RW][Maxtor 200GB][Maxtor 250GB USB 2.0]
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

Gillar som det var i början :).. lackerat chassit själv ?
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

http://bananaphone.bsnet.se/files/lgh/

De första bilderna är från när jag flyttade in i min nya lägenhet förra sommaren. Den sista bilden är tagen för någon månad sen och visar ungefär hur stökigt jag har det just nu. :p
hej.
User avatar
reggaelover
Posts: 243
Joined: 2005-02-13 23:45:15
Location: Enköping
Contact:

Post by reggaelover »

robbobban wrote:Gillar som det var i början :).. lackerat chassit själv ?
Okej, tyckte också de var bättre så men sen flytta jag till morsan istället.
Japp har lackerat chassit helt själv.
[Antec Sonata Piano 380W][P4 HT 3.2GHZ@3.6GHZ][Abit AA8 DURAMAX][2x512 Kingston 533MHZ@602MHZ][MSI GeForce 6600 PCIe 256MB 1000MHZ@1300MHZ][Samsung DVD+-RW][Maxtor 200GB][Maxtor 250GB USB 2.0]
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Ser nästan ut som i Bosnien på landet om det inte var för den där dekalen på sänggaveln ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

mhmm
Last edited by phonak on 2009-12-12 11:54:17, edited 1 time in total.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Shit på något sätt så går det en jävligt tydlig röd tråd genom allas lägenheter/rum/hus/whatever. Alltså jag pratar inte om datorn som en central pjäs utan snarare är det en inredningsdetalj jag inte kan/vågar sätta fingret på. Ur min synpunkt är det hemskt men det viktiga är ju att ni trivs. Det här är ingen flame på något sätt bara min åsikt, jag vet att den inte medför så mycket konstruktiv kritik men jag var bara tvungen att komma med en annan syn på det hela eftersom de flesta här verkar rörande överrens i sin kritik.

Jag tänker inte lägga upp bilder hemifrån mig, inte för att jag inte törs, helt enkelt bara för att det skiljer sig så mycket från allt annat så jag tror det skulle missförstås. Plus att jag är nöjd, det räcker.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Joo kom igen nu ziimzallabiim nu vart vi nyfikna!
Visa oss din lya!
Hur menar du med röd tråd? vad strävar alla efter? minimalism?
Förklara gärna om du kan =))
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

xianze wrote:...minimalism?
Det där var roligt.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Verkligen, minimalism är väl tvärtemot vad "alla här" strävar efter, ironin är hilarious. Jag vill undvika att trampa folk på tårna då det handlar om smak, och smak som alla vet är ju oerhört individuellt. Vad jag påstår är att ur mitt perspektiv så är hemmen jag sett i den här tråden svensk landsort/förort/svensson stil, något av det mest smaklösa och tråkiga jag vet. Det finns väl en, kanske två som har något på gång men det känns fortfarande som det saknas fingerspetskänsla och lite väl mycket "IKEA var här 2006!".

Men som sagt jag skriver inte det här för att jag tycker mig bättre än någon (kanske nån då) utan för att jag tycker att det inte ser ok ut och jag saknar det åsiktsperspektivet i resten av kommentarerna.

Sen vet jag också att pengar kan vara en starkt bidragande orsak till att det ser ut som det gör i vissa fall. Så till alla er där ute med fantastiska idéer men mindre pengar, ni får ursäkta. Jag själv känner att mitt eget hem skulle kunna vara mycket finare med mera cash till exempel. Egna snickerier och lite fulmålat här och var samt en och annan ikeamöbel.

En annan sak som format min uppfattning är att jag jobbat med design, inredning, arkitektur, mode och stilbildande i väldigt många år och har en tydlig uppfattning och smak. Något jag verkligen inte tycker ska vara påtvingat alla men jag måste ju få yttra min mening.

Men för att vara extra tydlig säger jag det återigen, det viktiga är att man trivs själv, inte vad en reklamare från Stockholm tycker.

Nu blev det en himla massa ursäktande också men det behövs väl om man trampar på så många tår samtidigt.

Förlåt.

ps. stealth, tapeten är fin.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

ziimzallabiim wrote:Verkligen, minimalism är väl tvärtemot vad "alla här" strävar efter, ironin är hilarious. Jag vill undvika att trampa folk på tårna då det handlar om smak, och smak som alla vet är ju oerhört individuellt. Vad jag påstår är att ur mitt perspektiv så är hemmen jag sett i den här tråden svensk landsort/förort/svensson stil, något av det mest smaklösa och tråkiga jag vet. Det finns väl en, kanske två som har något på gång men det känns fortfarande som det saknas fingerspetskänsla och lite väl mycket "IKEA var här 2006!".

+ en massa ursäktande
Kan det inte bero på att det just är sådana typer som huserar på det här forumet? Samtidigt som väldigt många här är unga studenter och således fortfarande bor hemma eller i studentlya. Då finns det andra saker att lägga pengarna på än att fixa till ett rum för att få till det precis så som man vill ha det.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

egar wrote:
ziimzallabiim wrote:+ en massa ursäktande
Kan det inte bero på att det just är sådana typer som huserar på det här forumet? Samtidigt som väldigt många här är unga studenter och således fortfarande bor hemma eller i studentlya. Då finns det andra saker att lägga pengarna på än att fixa till ett rum för att få till det precis så som man vill ha det.
Du borde läst "+ en massa ursäktande" biten.

Tillägg: Smak och pengar är inte samma sak, bara för att du inte har råd att hänga upp något annat än en obskyr tavla på väggen berättigar inte det (smakmässigt) att en obskyr tavla ska hänga där. Jag pratade alltså om smak kontra icke smak, inte råd/inte råd.

Edit igen: med smak i ovanstående tillägg menar jag det i en slags allmän förklaring om vad som är god smak och vad som är dålig smak. Inte varje individuell smak som nämts tidigare får vara precis hur obskyr som helst bla bla bla bla....
Last edited by ziimzallabiim on 2007-01-09 15:22:08, edited 3 times in total.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag kan hålla med dig zim, bra förklarat också. Tack för komplimangen :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

ziimzallabiim wrote:mängder av text
Jag förstår vad du säger och känner likadant själv om min lilla studentlgh ibland. Hade varit kul att kunna lägga en massa pengar på att få det riktigt, riktigt fint. Men det får väl vänta tills man får jobb och får lite riktiga pengar.. :)
hej.
Post Reply