Kickbikes/Kickboards i trafiken.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag får helt sonika be om ursäkt. Jag läste det som att du var du som provocerade och inte tvärtom.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Frege wrote:Jag får helt sonika be om ursäkt. Jag läste det som att du var du som provocerade och inte tvärtom.
Lugnt ;)

Gebba: Njae, så länge man tar det lugnt och beter sig som en vanlig fotgängare så är det lugnt ;)
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Re: Kickbikes/Kickboards i trafiken.

Post by EZA »

markmc wrote: Och jag som bara älskar att göra folk sura ska då såklart göra så att han måste stanna.
Låter som du borde satsa på din mors yrke när du blir äldre.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Kickbike är för småbarn.. however, om man nu måste använda en sådan så är det enligt mitt eget tycke helt ditt eget fel om du blir påkörd vid övergångsställ (även om nu lagen säger annat), då det kan vara svårt för trafikkanterna att upptäcka dig i tid då du oftas färdast snabbare än vanliga gående... Sen att du inte får använda den i någon galleria är väl förstårligt. Det blir fula sträck efter hjulen., du kan utsätta dig och andra för fara (även om just du håller dig lugn så kanske inte alla andra gör det). Som sagt, de är barnleksak de där. sälj den, jobba, och köp sedan en cross och kör den i gallerian istället.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

EvilGhozt wrote: sälj den, jobba, och köp sedan en cross och kör den i gallerian istället.

Word! Jag vet av en 500cc cross som ska säljas. ;) 2-takt och allt. ;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Att åka kickbike i en galleria är väl helt okej så länge det inte står något vid ingången. Säger väktarna till dig att det är förbjudet, så får du godta det.

Att bilister stannar vid övergångsställe är moraliskt rätt. Det ska man göra. Men man ska inte påpeka att dem körde för fort, det är deras eget bekymmer. Om en bilist stannar vid ett "övergångsställe" där det inte finns någon skylt för det, så tackar man dem. Inte som en del, pekar på dem och försöker få fram "Nu stannar du!".

Sen var det i mina ögon idiotiskt av dem där tjejerna att säga till dig. Fattar inte att du bara sa "Får man visst det" eller liknande. Jag hade stannat o sagt till dem vad som är rätt o fel ang. den situationen. Blir så jävla trött på alla sånna som ska rätta till andra men själva har fel.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Appropå övergångsställen så är det en sak jag är fruktansvärt irriterad på. Allt som oftast står folk och väntar vid övergångsstället, helt stilla, och ser mig komma körandes, och går absolut inte över förrän jag är framme vid övergångsstället och måste stanna! De hade hunnit gå över flera gånger om innan jag ens varit i närheten! Gå över på en gång när det är fritt för i h******!
Det är ju helt absurdt...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Till alla utom Madmodder: Läs mitt inlägg som jag skrev 13 okt, 2006 - 11:12:23.
markmc wrote:Inne i Gallerian så åkt ejag med min kickbike och en väktare sa till mig att jag inte fick åka där inne, så jag lyfter snällt upp kickbiken och går med den. Detta har hänt två gånger och en gång var precis vid ingången och jag var precis påväg att lyfta den.

Ang. ävergångsstället. Jag åker över vägen och stannar i mitten då jag ser att en bil i hög hastighet närmar sig. Jag stannar i mitten och ser att han bromsar in och stannar. Jag skrattar för att han var tvungen att stanna och han inte skulle behöva få fortkörningsböter, med tanke på att det precis innan hade passerat en polisbil som var lite längre fram. Han tutar och och åker vidare och pekar finger åt han, det brukar jag inte göra med tanke på att det finns en jävla massa idioter i trafiken som inte kan behärska deras humör och ska köra över personen ifråga (Visst, jag har kort stubin, men jag skulle aldrig gå över gränsen).
Så, jag har redan sagt att jag har gjort precis som man ska. Jag gjorde som väktarna som sa till mig att göra. Jag stannade vid övergångsstället då jag såg att en bil kom i hög hastighet. Så, vad är det som är problemet med att läsa ett jävla inlägg?

Börjar tröttna på att alla frågar samma sak på tre sidor. Var god och lås mods.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Ja, jag började precis undra om det blivit nåt fel på min webbläsare, då de tre sidorna såg ungefär likadana ut ;D

Enda nackdelen jag kan se med kickbikes/boards är att man vet aldrig om de ska hinna stanna i tid.
Har hänt flera gånger att jag i sista stund upptäckt en fartdåre på en sådan i full rulle på väg rakt ut på vägen, för att på något underligt vis tvärnita precis på kantstenen! Man blir ju lite nervös alltså...
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

markmc wrote:
ziimzallabiim wrote:Folk som inte klarar av att föra sig i en allmänmiljö genom att t.ex stanna mitt i gatan, ta upp två platser i rulltrappa, inte kunna ta sig ombord en buss som andra människor, mm. Är enligt mig bland de minst begåvade i samhället och borde få avhysas med grov respektlöshet utan vidare påföljder.
Hah, precis så som jag tänker! Väldigt irriterande när folk ställer sig mitt i en rulltrappa, eller står och snackar med sin kompis och står på samma trappstep som denne och blockerar. Vissa är snälla och flyttr på sig, men långt ifrån alla, tyvärr.

Och sen dom som stannar (helst i en grupp på 4-5 pers) precis vid slutet av rulltappan och står där och blockerar istället, sånt är också grymt irriterande.

(zim: Nej, jag stannade inte mitt i gatan på det sättet, utan i den lilla "ön" som finns i mitten av dessa övergångsställen. Nu hittar jag inte bild på detta men hoppas att du förstår ;) )
Jag förstår eran åsikt, men kan ni inte hålla med om att det är obekvämt att ha någon som trycker i röven på en när man ska visa upp sitt busskort?
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

kr1sse wrote:Jag förstår eran åsikt, men kan ni inte hålla med om att det är obekvämt att ha någon som trycker i röven på en när man ska visa upp sitt busskort?
What? Jag har inte sagt något om detta. Ziims ansvar ;)
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Image
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

fight!!
Nix
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

markmc wrote:
kr1sse wrote:Jag förstår eran åsikt, men kan ni inte hålla med om att det är obekvämt att ha någon som trycker i röven på en när man ska visa upp sitt busskort?
What? Jag har inte sagt något om detta. Ziims ansvar ;)
Du var lite med på ett hörn. Men jag riktar mig främst mot ziimzallabiim.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Alla vet att väktare tillhör samma art som dörrvakter. Med andra ord är det helt omöjligt att hålla en normal konversation med en sådan, dom kommer bara trampa på dig.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

omkring 80% av väktare är jättetrevliga så länga de inte hittar dig inne i en låst byggnad utan passerkort, problemet ligger i de andra 20% varav de flesta är trevliga när de inte jobbar, men på jobbet fått en otrevlig attityd pga mycket bråk på arbetsplatsen, exempelvis nattvakter i stora städer, dörrvakter på klubbar med mycket bråk.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Ghlargh wrote:omkring 80% av väktare är jättetrevliga så länga de inte hittar dig inne i en låst byggnad utan passerkort, problemet ligger i de andra 20% varav de flesta är trevliga när de inte jobbar, men på jobbet fått en otrevlig attityd pga mycket bråk på arbetsplatsen, exempelvis nattvakter i stora städer, dörrvakter på klubbar med mycket bråk.
När vi ändå droppar statestik. Så skulle jag vilja säga att 90% av alla väktare och dörrvakter tar liknande jobb eftersom dom tycker om att ha den formen av makt, att ställa sig över folk, och det får dom att må bra på något perverst sätt. Dom har alltid rätt, oavsett vad det handlar om. Nu vet jag inte ens varför jag argumenterar emot, mest för att vara dryg, i guess. Men egentligen så vet varken du eller jag vad vi pratar om.

en annan sak som jag undrar är varför man åker kickbike, det är inte coolt.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Pinto wrote:en annan sak som jag undrar är varför man åker kickbike, det är inte coolt.
det är ju huvudsaken, att saker är coola
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Pinto wrote:Alla vet att väktare tillhör samma art som dörrvakter. Med andra ord är det helt omöjligt att hålla en normal konversation med en sådan, dom kommer bara trampa på dig.
Stor skillnad mellan Väktare och Ordningsvakt.

Väktare har en utbildning så att dom får köra värdetransport och likn. Alltså ingen vapenutbildning. Medans ordningsvakter (Som dessutom har en liten badge som det står ordningsvakt på) har en polis utbildning, vilket inte väktare har. Så blanda inte ihop det.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Pinto wrote:en annan sak som jag undrar är varför man åker kickbike, det är inte coolt.
Du menar att jag åker en jävla kickbike för att det är coolt? Va i hela jävla helvetet. Det är en sk. transportmedel, sånt som vissa inte har hört att även kickbikes kan användas till.

Lås trådfan. (Nu har jag bett 5 admins/mods att göra detta, ingen orkar. Har anmält tråden, inget händer. Nu låser ni tråden.)
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

;D
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

markmc wrote:Stor skillnad mellan Väktare och Ordningsvakt.

Väktare har en utbildning så att dom får köra värdetransport och likn. Alltså ingen vapenutbildning. Medans ordningsvakter (Som dessutom har en liten badge som det står ordningsvakt på) har en polis utbildning, vilket inte väktare har. Så blanda inte ihop det.
Jag glömde skriva att jag även räknar in poliser i den skalan. Dom är perversa.

Väktare? Ordningsvakt? same shit diffrent name, om du frågar mig.
markmc wrote:Du menar att jag åker en jävla kickbike för att det är coolt? Va i hela jävla helvetet. Det är en sk. transportmedel, sånt som vissa inte har hört att även kickbikes kan användas till.

Lås trådfan. (Nu har jag bett 5 admins/mods att göra detta, ingen orkar. Har anmält tråden, inget händer. Nu låser ni tråden.)
Det var inte meningen att göra dig upprörd, men cykla istället. Det är ett ypperligt transportmedel som inte nödvändigtvis är coolt, men det är inte töntigt. ;)
Last edited by Pinto on 2006-10-15 18:37:05, edited 1 time in total.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

en cykel är ju enkel att ta under armen också när man måste gå
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Pinto wrote:Det var inte meningen att göra dig upprörd, men cykla istället. Det är ett ypperligt transportmedel som inte nödvändigtvis är coolt, men det är inte töntigt. ;)
Jao, men cyklar är så jobbiga att släpa på bussar och sånt. Sen ska jag införskaffa en cykel är det tänkt. Men det är i vår.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Det är dags att höja nivån lite och skärpa sig för de som postar i tråden. Känner ni att ni inte klarar det, ja då är det bara att inte posta.
In cars several processors are connected by a bus
Post Reply