Hultsfred 07, då var det slut...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Hultsfred 07, då var det slut...

Post by Pinto »

Ja då var årets festival slut. Och vet om att det var en hel del personer där ifrån forumet iår, så tänkte att jag startar en tråd.


Själv hade jag inga planer på att åka dit egetnligen då biljetterna var på tok för dyra i år, men jag och min käre vän Philip lyckades få ackreditering och biljetten betald så då var det bara att sätta sig på bussen dit.

Jag och Philip lyckades aldrig få tag på några smuggel bärs konstigt nog vilket resulterade i att vi bestämde oss för att gå till systemet när vi väl kommer fram. Vi kom fram runt 12 tiden på torsdagen till festivalen. Vi båda har varit där innan så vi kände inte att vi hade lust och vara där hela festivalen utan att 4 dagar skulle vara precis lagom. När vi väl kommer precis utanför ingångarna till området så kommer en svart hårig kille fram till mig och säger "pinto?" och jag svarar ja och undrar vem han är. Och så visar det sig att vara Syntetisk här på forumet. Snäll som han är så erbjöd han sig att köpa öl och sprit till mig och Philip eftersom vi hade lite brottom då vi skulle hitta plats och sätta upp tältet innan Flogging Molly skulle börja. Så Philip ger 1000kr till en kille han har känt i ca 5min hehe. Och det slutade även med att vi festade tillsammans den kvällen och jag hade det mycket mycket trevligt.


De banden jag hann med att se i all fylla och så vidare kommer jag lista nu, med dom som var bäst uppifrån och ner.


Wolfmother
Helt klart min bästa upplevelse denna festivalen bandmässigt. Otroligt mycket röj, sjukt bra stämining. Längesedan jag röjde så mycket till en konstert. Andrew Stockdale är rock.

Strike Anywhere
Detta bandet hade jag lyssnat på mycket lite innan. Men det var fan bland det bästa jag sett, otroligt mycket röj och sjukt kul och marsha. Blir att lyssna in sig mer och se dom återigen på Roskilde.

Navid Modiri & Gudarna
Första gången jag såg dom live, väldigt mysigt och väldigt personligt. Glada och roliga var dom på scen också. Mycket bra konsert.

Turbonegro
Euroboy är så jävla grym, får stånd när jag ser han spela gura. Synd att det precis började regna när dom spelade, bra som alltid i övrigt.

Floggning Molly
Det var bara att ge sig in i marshen och bli smutsig det första man blir. Var helt kolsvart efter denna spelningen då det dammade som fan. Roligt och peppande var det, resulterade i en lysande kväll.

The Blood Brothers
Första gången jag såg dom, och har heller aldrig hört dom innan. Var lite tomt på konserten men det var helt okej. Kommer bli bättre nästa gång då ja kommer ha fått chansen att lyssna in mig mer på dom

Suicidal Tendencies
Gick på dom endast för att Philip ville se på dom. Men det var inte speciellt bra, och vi gick efter kanske 2 låtar.


Kunde ha blivit fler band, men det handlar om ork och man vill ha tid för ölen också. Berätta om erna minnen och roliga stunder, samt vilka band ni såg och vad som var bäst.
Last edited by Pinto on 2007-06-18 11:09:16, edited 1 time in total.
We dance to all the wrong songs
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Varför recenserar du bara de dåliga banden? ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag har sett Navid live ett par gånger, det är ganska roligt, mycket energi och sådär. Lite väl mycket 15-åriga popflickor i publiken bara.

Var dock inte på Hultsfred, så jag tänker inte skriva mer nu.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Åkte dit på söndagen den 10:e och var där tills söndagen därpå samtidigt som jag arbetade med att vakta gater. Funkade ganska bra eftersom jag bara arbetade mån, tid och ons.

Hade ingen ork att gå på alla band som jag ville se men jag hann med att se och höra:

Billy Talent
KoRn
Timbuktu & Damn
Ozzy
50 Cent
The Ark

En av de bättre veckorna i mitt liv kan den veckan sammanfattas.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Navid skriver riktigt bra texter. Jobbade tillsammans med honom en del under tiden på Attityd, han har en förträfflig personlighet.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Jag satt mest på campingen och hängde.

Såg på Ozzy dock.

Första delen av konserten var urkass men sen på slutet började det bli riktigt bra.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

iddiJEWTEN wrote: Första delen av konserten var urkass men sen på slutet började det bli riktigt bra.
Jag tycker precis tvärt om. Den första dagen var den bästa dagen enligt mig.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

iddiJEWTEN wrote:Första delen av konserten var urkass men sen på slutet började det bli riktigt bra.
Du menar efter det att han tappat rösten?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

egar wrote:Du menar efter det att han tappat rösten?
Hade han någonsin någon, menar du?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Ja, vafan, dissa inte Navid nu :D Skänare band finns fan inte, måste nog säga att det är det enda svenska jag har respekterat på riktigt länge - och det är inte ens min musikstil...
iDon't care about your problems.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Gnuet wrote:Ja, vafan, dissa inte Navid nu :D
Det är ingen som har dissat Navid ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

lither wrote:Det är ingen som har dissat Navid ...
Faktiskt. Gnuet, vad jiddrar du om? Börja trolla!
Post Reply