Kroppshår

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Kroppshår

Post by vlinder »

64bits behöver livas upp lite så jag bidrar med min del till kakan.

Jag har lite funderingar kring kroppshår. Vad tycker ni om det? Är ni hårfobiker som vägrar röra en tjej med hår på andra ställen än huvudet, eller tvärtom kanske tänder på det?

Tänker tjejer och killar olika?

Jag kan iaf erkänna att jag är lite hårfobiker, men kan tycka att det är sexigt med liiite hår, dock inte på mig själv. Är kroppshår något manligt?

Flummigt inlägg, jao.
noli turbare circulos meus
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

och en sak till; propsar ni på er flickvän eller pojkvän att hon/han ska raka sig, men är inte lika nog med det själv?
noli turbare circulos meus
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag är inte så brydd av mig. Dock ser det lite trevligare ut med välvårdat kroppshår.

Personligen brukar jag trimma/raka det mesta när sommaren står för dörren. På vintern tycker jag om att vara lite hårig.

Ofta brukar det nog vara min partner som propsar på att jag ska hålla koll på mitt kroppshår. Ack denna frihet att vara singel!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag är ett offer för 90- och 2000-talets porrkultur. Således blir jag äcklad av för mycket hår på (vad jag anser vara) fel ställen.
Aotearoa - tino rangatiratanga
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

Personligen anser jag att manligheten sitter på mage-bröst! =)
Givetis har man heltäckande matta höhö ;D

Nedre regioner ser dock bäst ut med en ansad miljö.

har hört att vissa killar börjat raka benen för dom tycker de är "snyggt".
helvete vad tramsigt, fag hela bunten ur min synpunkt.

sen vänder vi oss till tjejer, dom skall givetvis vara helrakade
men gör vi ett undantag så menar jag jävligt ansat.

och ja, jag har en del förutfattade meningar =)
• ο β ε ο •
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Jag är ett offer för 90- och 2000-talets porrkultur. Således blir jag äcklad av för mycket hår på (vad jag anser vara) fel ställen.
Jag växte upp med 80-talets porrkultur och anser det vara exotiskt men inte på något sätt nödvändigt att raka sig i tid och otid.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Jag växte upp med 80-talets porrkultur och anser det vara exotiskt men inte på något sätt nödvändigt att raka sig i tid och otid.
Ahh, jag minns inte hur jag gillade håriga människor "där nere" när jag inte uppnått tonåren. Tonåring var jag först under nittiotalet, och det var den tidens "trender" som formade min uppfattning om "rätt och fel" rörande kroppsbehåring.

Hmm, minns jag helt galet i att vi var någorlunda jämngamla? Jag är 78:a.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Lagom är bäst!
Kan inget om mycket
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag trivs bäst med damer som framförallt trivs med deras egen kroppsbehåring, även om jag föredrar att benen och armhålor är rakade. Själv har jag blivit befriad från allt vad hår heter på bröst/rygg etc vilket nästan uteslutande har varit uppskattat.

Sen trimmar jag själv vissa ställen, speciellt armhålor / down in the djungle.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

stealth wrote:Jag trivs bäst med damer som framförallt trivs med deras egen kroppsbehåring, även om jag föredrar att benen och armhålor är rakade.
Jag lagger mitt ord pa det har.

Samt: Arligt talat, hor det har hemma pa detta forum? Det kanns bara krystat.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Bad_and_ugly wrote:Lagom är bäst!
Iz da shieat!
Tänkte på detta ämne förr, men runt den undre regionen mer. Att så någon med feta jävla bush får mig att må lagom illa. Minns när man hade idrott i gymnasiet och vissa såg ut som bara fan. Nej, det ska vara trimma, behöver inte vara rakt... En kille som rakar benen, brösten, ryggen, röven osv... han är fan ingen man! Självklart ska benen vara håriga som fan! ;D Att killar rakar sig under armarna kändes förr konsitgt. Men jag gör det ibland och det känns väldigt skönt! Samma sak på huvet, kortare hår=enklare att tvätta.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

mig själv: är rätt så hårig och har tyvärr dessutom börjat få begynnandehår på ryggen (22 år). har en mata på bröstet och rör inget hår förutom armhålor som kan trimmas ner ibland men håret får alltså vara kvar utan bara kortar det för det blir lite skönare men behåller sin luftighet. Där nere trimmar jag någon gång ibland men använder en hårtrimmer på typ 2-3 så det är fortfarande rätt buskigt. trimmar det nog inte för ngon speciell anledning egentligen bara händer en två ggn om året.

flickvännen: har alltid varit rakat sen vi träffas, Men någon period då och då har hon låtit det växa ut lite där nere vilket jag tycker ser bätre ut eftersom det blir lite 4årings fi--a över det hela annars. Armhålor och ben rakas där armhålor rakas manist medan ben kan bli lite små håriga ibland, inget stör mig ärligtalat men armhålor ch ben har jag nog blivit invand att det inte ska ara något hår men minimalt med hår hade hon kunnat ha utan att jag hade brytt mig, ror mer det är om man använder short, kjol eller nån topp utan armar som hon själv hade brytt sig mer..


men men who gives a shit, tror dock att jag var mer emot det när jag var yngre..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Jag tycker tjejer gärna få ha kvar nåt där nere, men det behöver ju inte vara värsta busken. Rakade ben och armhålor är annars en självklarhet för mig. När det gäller mig själv så trimmar jag hellre än rakar bort allt. Det kliar och sticks så satans mycket annars. Jag stannar där. :)

Jag tror att tjejer tänker ungefär likadant när det gäller kroppshår. Lagom är bäst. En kille behöver inte ha lika mycket hår som en Ken-docka för att vara fräsch och snygg.
Last edited by Bodego on 2007-09-08 18:12:53, edited 1 time in total.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

jag tycker faktiskt att det ser ofräscht ut, rakar under armar och skrevet hahaha
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Jag har en fin pälsmage =)) dock har jag råkat fyllevaxa den ett par gånger och sådär. Annars tycker jag om välansat eller lagom i hår.. Ibland orkar man inte med massa könshår och tar bort allt. Men omväxling förnöjer.. Brukar i övrigt raka armhålor etc...
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

På mig själv: Så länge det inte är på ryggen och för mkt "där nere" e ja nöjd :P. Rakar mig faktiskt under armarna, av den enda anledningen att man inte luktar svett lika lätt.

På tjejen: Rakade ben, under armarna e ganska självklart. "Där nere" får det gärna vara ansat.
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

lillis wrote:Samt: Arligt talat, hor det har hemma pa detta forum? Det kanns bara krystat.
Varför skulle inte det höra hemma här? Om folk skriver om vardagsmat, eller saker de har sett på stan, varför kan man då inte skriva om kroppshår som är en rätt stor grej nu för tiden?
noli turbare circulos meus
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Ett offer inför modern porr är även jag när det gäller kvinnors behåring.

Armar får vara hur fjuniga som helst, även benen, så länge det inte är mörkt hår.

På ansiktet är fjun okej så länge ingen mustasch syns.

Armhålor ser något skabbiga ut med behåring, tyvärr :/

Vad gäller underlivet får det gärna vara behåring mellan naveln och klitoris men helst inte på sidor.

Och ja, själv rakar jag mig inte någonstans utöver ansikte, vilket tyder på en viss dubbelmoral. -_-

Så är det bara.

EDIT: Däremot tror jag man blundar för skavanker som dessa om man är förälskad i personen i fråga. Vet inte själv.
Last edited by Joel on 2007-09-08 19:58:42, edited 1 time in total.
meh
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Ja det glömde jag, tjejer med synlig mustasch, värsta jag vet.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Quinnor ska ha hår på huvudet, resten ska porrakas. En man får gärna kroppsvaxa sig. Jag menar, Robin Williams får aporr att bli chockerade på grund av sin kroppsbehåring.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

Image
noli turbare circulos meus
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

vlinder wrote:Image

Hhahahahaha ja stackars kim, värsta olustiga känslan när ett hår fastnar i halsen urk
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det ska vara lite hårigt!!! Det är nästan samma sak som med string, förstår inte vad det stora med det är. Det är inte sexigt. Visar allt för mycket. Det som är hett i mina ögon, det är sådana trosor som går över halva röven... Kan inte beskriva hur jävla sexigt det är! Men nu kom jag av ämnet här.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Det ska vara rakat o lent överallt på en tjej (utom på huvudet då :P). Kan dock vara riktigt sexigt med trimmade underliv också, men det passar absolut inte på alla. Heltäckande matta är äckligt, avtändande och fult emå. En tjej med håriga ben är bland det vidrigaste som finns...

När det kommer till mig själv så ser jag till att trimma håret under armarna samt det mellan benen. Ibland rakar jag till och med bort allt (tjejen gillar det bäst så). Lider ej av märkbar behåring på rygg eller bringa så där behöver ingenting göras.

Tycker personligen att det ser äckligt ut med män som har en svart matta på bröstet, eller på armarma.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

ADiS wrote:Det ska vara lite hårigt!!! Det är nästan samma sak som med string, förstår inte vad det stora med det är. Det är inte sexigt. Visar allt för mycket. Det som är hett i mina ögon, det är sådana trosor som går över halva röven... Kan inte beskriva hur jävla sexigt det är! Men nu kom jag av ämnet här.
Du menar sånna som ser ut som ett stort bredd band som går runt? :)

Sånna är grymt snygga. ^^
Post Reply