Vad ska man göra när man blir riktigt arg?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Big_Bird wrote:
-SE- wrote:Tror dem helt enkelt underrespekterar mig lite. Får väl langa iväg nårra högrar mot dem så att dem förstår att jag menar allvar. En annan grej som jag har testat o är rättså kul är att stöta till dem i matsalen så deras fina tröja blir ful.
Skit i dem, du blir av med dem nästa gång du kommer till en ny skola, gymnasiet eller högskolan... när man lämnat mellanstadiet behöver man max stå ut med idioter i tre år.
Rättså bra tänkt faktiskt. Har värk överallt nu så jag kan inte göra mkt, men vi får se vad jag gör med dem nästa gång.

Jester: Ingen ledare här, dem är kanske 20 stycken men det är just nu bara 2 som är kaxiga nog och säger det.

Vi får se vad som händer, är riktigt jävla förbannad just nu. Dubbelmoraliska lärare har man ju också. Det tror jag 9/10 normala människor stör sig på också.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Bryr mig inte ett skit... Minns inte ens senast då jag var arg på en annan människa. Men allt handlar ju om hur man är som person. Vissa kan döda för att man kallar dem för nåt, medan andra, som jag själv inte ens hör vad dem säger :D
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Säg ifrån, var i samma situation i början av gymnasiet. Kan inte säga att jag var direkt mobbad men det var en dryg jävel i klassen och en tag tog han min keps och sprang i väg. Jag fick tag i honom tryckte upp honom mot en vägg, även att han var större än mig, stirrade rätt in i ögonen och sa att nu får det fan vara nog. Han insåg väl att det inte var så kul längre, slutade och vi blev hyfsade kompisar.

Skulle inte rekommendera dig att slå ner dem, men säg i från, visa ingen rädsla och låt adrenalinet göra jobbet. Även fast jag bara är 170 och inte särskilt vältränad funkar det bra även på folk som är både större och mer vältränade.

Allt handlar om pondus och att inte visa rädsla, då kan fan en dvärg fälla en jätte :D
我思う、ゆえに我あり
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

XitArS wrote:Bryr mig inte ett skit... Minns inte ens senast då jag var arg på en annan människa. Men allt handlar ju om hur man är som person. Vissa kan döda för att man kallar dem för nåt, medan andra, som jag själv inte ens hör vad dem säger :D
Sån är jag också. Kanske man ska vara glad för? :D
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

kr1sse wrote:Sån är jag också. Kanske man ska vara glad för? :D
Ignorance is not always a bliss.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det finns tre lösningar beroende på vilken karaktär trackasserierna har.

1. Ignorera.

2. Håll med helt och fullt vad de än säger.

3. Polisanmäl om det handlar om grova påhopp. Även om det inte leder till dom kan det ge ett uppvaknande. Försök spela in, t.ex. på en mp3spelare eller kamera med ljudupptagning.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

har inte varit inne på den här sidan på länge.

du kanske skulle kunna snacka med dom o fråga varför dom håller på.

börja träna på gym eller någon kampsport,det känns bra när man vill få tankarna på något annat.

ignorera dom är ju väldigt svårt o göra också.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Människor som känner ett behov av att kränka någon annan har med 100% säkerhet osäkerheter inom sig själva.
Personer som är helt nöjda med sig själva och sitt liv skulla aldrig komma på tanken att med vilja få någon att må sämre.

Fråga personen "Mår du verkligen så dåligt att du måste försöka trycka ner andra för att för en kort stund känna dig som att du kanske är lite bättre ändå? Har du märkt att det inte funkar, att det inte gör att du mår bättre på lång sikt? Se till dig själv och räta ut dina egna problem innan du ödslar energi på andra människor."
Detta kanske inte ger något direkt resultat just den sekunden, men förhoppningsvis kan det väcka tankebanor hos personen som får denne att lägga om stilen efter ett tag.

"Att du mobbar mig betyder bara att du mår dåligt inombords." är väl ett kortare sätt att säga det på.

Jag har väldigt svårt att ta illa upp av någon som försöker trycka ner mig, då jag vet att denna person har det värre än vad jag har det. Jag tycker bara ärligt synd om dem.
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Maqe2 wrote:"Mår du verkligen så dåligt att du måste försöka trycka ner andra för att för en kort stund känna dig som att du kanske är lite bättre ändå? Har du märkt att det inte funkar, att det inte gör att du mår bättre på lång sikt? Se till dig själv och räta ut dina egna problem innan du ödslar energi på andra människor."
Yup. Actually worked for me once.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

thimp wrote:Skulle inte rekommendera dig att slå ner dem, men säg i från, visa ingen rädsla och låt adrenalinet göra jobbet. Även fast jag bara är 170 och inte särskilt vältränad funkar det bra även på folk som är både större och mer vältränade.

Allt handlar om pondus och att inte visa rädsla, då kan fan en dvärg fälla en jätte :D
Håller med.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

kr1sse wrote:
Maqe2 wrote:"Mår du verkligen så dåligt att du måste försöka trycka ner andra för att för en kort stund känna dig som att du kanske är lite bättre ändå? Har du märkt att det inte funkar, att det inte gör att du mår bättre på lång sikt? Se till dig själv och räta ut dina egna problem innan du ödslar energi på andra människor."
Yup. Actually worked for me once.
Då hör det ju till saken om personen i fråga hade förtjänat det?
Som trådskaparen lägger fram det så verkar hans illafarande vara relativt oprovocerat av honom själv.
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

palindrom wrote:Ignorance is not always a bliss.
And denial is not only a river in Egypt.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Om det är mobbning som det handlar om ska du informera alla involverade om att det är mobbade ungar som gör school shootings.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply