Hussein Obama kan bli USA:s nästa president

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Hussein Obama kan bli USA:s nästa president

Post by Mr Einstein »

USA:s värsta fiende var Hussein och fortfarande Osama.
Och nästa President kan komma att heta Hussein Obama.
Det tycker jag är jävligt komiskt.
Jag tror i alla fall att Hussein obama går bättre hem i Mellanöstern än skjutjärnet Bush.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Hoppas att det blir han! :)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Han tycks som ett självklart val över Hillary Förbud Clinton...
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Hoppas innerligt han vinner valet.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag hoppas också på att det blir han.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Det hoppas jag med.
Hillary Clinton som är alternativet vänder tyvärr kappan efter vinden.
Jag vet inte hur det är med Obama.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Mr Einstein wrote:Det hoppas jag med.
Hillary Clinton som är alternativet vänder tyvärr kappan efter vinden.
Jag vet inte hur det är med Obama.
http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?ItemID=14492 wrote:"Long before it was the popular thing to do," declared Oprah in each city, Obama "stood with with clarity and conviction against this war in Iraq." It was the biggest applause line in her speech up to that point and good one. Trouble is, it just wasn't true.

When Barack Obama was a state legislator running for the U.S. Senate in Illinois in 2003 opposition to the war in Iraq was extremely popular in African American communities and among the progressive voters he needed in order to win. Brother Obama was on the case, doing what he had to do to sew up that vote early, showing up at local antiwar meetings and rallies, and making speeches like the one opposing "a dumb war" which is now trotted out as evidence of his fervent and prescient antiwar stand.

Bush invaded Iraq in March 2003, and by late May declared "mission accomplished" and victory in "the battle of Iraq" from the deck of the aircraft carrier Abraham Lincoln. With the president riding high in national polls, this reporter checked Obama's campaign web site and noted that all the evidence of and references to candidate Obama's prior opposition to the invasion of Iraq had been deleted. The visionary Barack Obama appeared to be leaning rightward with the prevailing wind, distancing himself from his prior opposition to the war.

After calls to Obama's campaign office yielded no satisfactory answers, we published an article in the June 5, 2003 issue of Black Commentator effectively calling Barack Obama out. We drew attention to the disappearance of any indication that U.S. Senate candidate Obama opposed the Iraq war at all from his web site and public statements. We noted with consternation that the Democratic Leadership Council, the right wing Trojan Horse inside the Democratic party, had apparently vetted and approved Obama, naming him as one of its "100 to Watch" that season. This is what real journalists are supposed to do --- fact check candidates, investigate the facts, tell the truth to audiences and hold the little clay feet of politicians and corporations to the fire.

Facing the possible erosion of his base among progressive Democrats in Illinois, Obama contacted us. We printed his response in Black Commentator's June 19 issue and queried the candidate on three "bright line" issues that clearly distinguish between corporate-funded DLC Democrats and authentic progressives. We concluded the dialog by printing Obama's response on June 26, 2003. For the convenience of our readers in 2007, all three of these articles can be found here.

Four years after senatorial candidate Barack Obama had to be summoned back into open opposition to the war in Iraq, scant weeks after his admission that he would not bring the troops home before the end of 2013, and in the face of dozens of public statements between 2003 and the present advocating an extra hundred thousand bodies to the Army and Marines, a higher Pentagon budget than even Bush is asking for, and the bombing of Iran and Pakistan, history has been rewritten to make Obama an early, consistent and principled voice for peace. This history is written, of course, by the same media that sold us the lies which enabled the war to begin with.

After years of dishing out celebrity gossip and advice on relationships, decorating, cuisine, fashion and what books to read, Oprah fits nicely into the corporate PR juggernaut behind the Obama campaign. Winfrey didn't become a billionaire by speaking truth to power. She is a master marketer whose skill is assembling and influencing vast audiences on behalf of her corporate sponsors. She knows how to stick to a script, or if need be how to write one. Oprah skillfully employs fake controversies such as Obama's alleged "lack of experience" to draw attention away from questions of real import, like her candidate's serial equivocations on war, peace, health care and NAFTA. She helps create the illusion of difference between Hillary Clinton and Barack Obama when the two are, on almost every issue closer than Siamese twins.
Samtliga kandidater är mediahoror som vänder kappan efter vinden, inte bara Clinton.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

_JesteR_ wrote:Samtliga kandidater är mediahoror som vänder kappan efter vinden, inte bara Clinton.
Ja, då avgörs det väl på om man ska släppa till en kvinna eller en svart kandidat.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Mr Einstein wrote:
_JesteR_ wrote:Samtliga kandidater är mediahoror som vänder kappan efter vinden, inte bara Clinton.
Ja, då avgörs det väl på om man ska släppa till en kvinna eller en svart kandidat.
Det kommer bli en högerkristen, vit, manlig republikan, den här gången också. Varför oroa sig?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Rätt kul, spelade C&C3 för nån vecka sedan och då censureras namnet "Hussein" (bland många andra ord) om man skriver det i chatten. Hade varit något fantastiskt med en Hussein som president i USA. Tror sannolikheten är mycket låg för att det skall ske... Även om han tekniskt sett skulle vinna så finns det säkert krafter i USA som kommer fixa till det, som i valet för 8 år sedan ;).
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

http://youtube.com/watch?v=p8-l4d0xeqU&feature=related

Det är rätt, säg inte allt du tänker på. I övrigt vill jag tillägga att det här med namnet Hussein har diskuterats överjävligt länge i USA. Så plz, håll debatten på en uppdaterad nivå, k thx? :(
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Obama wrote:We have to work with Musharaf, because the biggest threat to American security right now, are in the north west provinces of Pakistan.
Oooookay...
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

"We have evidence that clearly indicate that somebody has done something, so we will go wherever and kill people indiscriminately."
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

1. Man
2. Kvinna
3. Svart man
4. Svart kvinna
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Longstock wrote:1. Man
2. Kvinna
2,5 Arnold Schwarzenegger
Longstock wrote: 3. Svart man
4. Svart kvinna
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Ghlargh wrote:
Longstock wrote:1. Man
2. Kvinna
2,5 Arnold Schwarzenegger
Longstock wrote: 3. Svart man
4. Svart kvinna
Tror du verkligen Arnie skulle hamna bakom en kvinna?

Tror själv på att han hade kommit på 1,5...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

För att bli president i USA måste man vara född i USA.
En Österrikisk lobotomerad invandrare har inte en chans.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Mr Einstein wrote:För att bli president i USA måste man vara född i USA.
En Österrikisk lobotomerad invandrare har inte en chans.
Han har lyckats rätt bra i Californien tycker jag faktiskt...

Men har för mig att det är något sådant... Eller att man måste ha bott i landet 25 år?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

CSM101 wrote:Han har lyckats rätt bra i Californien tycker jag faktiskt...

Men har för mig att det är något sådant... Eller att man måste ha bott i landet 25 år?
Måste vara född i USA samt bott där de senaste 14 åren.
När det gäller miljön så tror jag faktiskt Arnold The Governator har gjort en del bra grejer i californien.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Mr Einstein wrote:Måste vara född i USA samt bott där de senaste 14 åren.
När det gäller miljön så tror jag faktiskt Arnold The Governator har gjort en del bra grejer i californien.
Så var det ja.

Han har gjort lite med ekonomin med, förutom miljön, så jag tycker ändå han gör ett bra jobb.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Ron Paul verkar väl också hyffsad?
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Mjo, men han är inte lika omtyckt av storföretagen och median. Han och hans anhängare har blivit stämplade som terrorister av den konservative "nyhetsreportern" Glenn Beck, dessutom har Ron politiska ambitioner som strider mot företagens intressen. Har man inte median och företagen på sin sida, är det tyvärr väldigt svårt att vinna ett val.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Av någon oförklarlig anledning började en bunt folk lobbya för en ändring av infödingslagen när Ahnold blev guvenör.

Egentligen är det en otroligt förlegad och korkad regel som härstammar från tiden då man fortfarande hade ett kallt krig med england, man ville förhindra att en engelsman blev president, men om man tänker på att hela USAs befolkning härstammar från invandrare som kommit de senaste fem hunda åren (utom indianerna, de kom några tusen år tidigare från ryssland) inser man hur löjligt det är att ingen invandrare kan bli president.
Last edited by Ghlargh on 2007-12-26 10:51:38, edited 1 time in total.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Och detta är landet han blir president i:
http://eggmann.blog.is/blog/eggmann/ent ... /#comments
Heh... någonstans har paranoian tillåtit att ta överhanden så totalt att det inte längre finns något utrymme för att inte överreagera.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Efter att ha läst ett antal sådana historier börjar man dra sig för att någonsin besöka USA, vi är redan ikapp många av de mildare polis-stat-filmerna och börjar närma oss några av de riktigt elaka.

Jag pratade med en kvinna som skulle åka till USA för att hoppa på en båt där, hon skulle allt som allt befinna sig mindre än 24 timmar i landet.
För detta var hon tvungen att beställa tid för en visum-intervju på ambasaden 8 månader i förväg.

Amerikanerna beter sig som om de inte vill ha nån som helst kontakt med resten av världen utom när de själva håller i automatvapen, inte undra på att deras ekonomi faller samman...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply