Riktigt svårt spel

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Har fastnat på korridoren, och jag har förstått att man ska tänka baklängens. Men sen då?
Carpe Diem
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Någon som har några bra Ledtrådar för 4:an?

Helt lost på den...

EDIT: löste den nu...

Jävla sjö...
stirrat på den länge nu utan att se något som kan tänkas vara en ledtråd...

liten svart fyrkant var inte rätt så även om man faktiskt kom någonstans. :(
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Trappski wrote:Någon som har några bra Ledtrådar för 4:an?

Helt lost på den...

EDIT: löste den nu...

Jävla sjö...
stirrat på den länge nu utan att se något som kan tänkas vara en ledtråd...

liten svart fyrkant var inte rätt så även om man faktiskt kom någonstans. :(
Sjön var nog svårast på spelet, tycker jag iaf...men hoppas du löser den...kan PM;a tips om du e sugen (fick med hjälp på denna fråga)
/ MoXX
User avatar
marcus(91)
Posts: 100
Joined: 2005-01-29 19:40:55

Post by marcus(91) »

Sitter helt fast på 1an.. har förstått att man ska leta efter siffror.
Men hittar bara några som liknar siffror på väggen. Har försökt ställa in klockan på alla möjliga tider med hjälp av dem.
Är det rätt "siffror" jag har hittat? :P .
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

marcus(91) wrote:Sitter helt fast på 1an.. har förstått att man ska leta efter siffror.
Men hittar bara några som liknar siffror på väggen. Har försökt ställa in klockan på alla möjliga tider med hjälp av dem.
Är det rätt "siffror" jag har hittat? :P .
Hur ska vi veta det när du inte säger vilka siffror du hittat?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
marcus(91)
Posts: 100
Joined: 2005-01-29 19:40:55

Post by marcus(91) »

lither wrote:
marcus(91) wrote:Sitter helt fast på 1an.. har förstått att man ska leta efter siffror.
Men hittar bara några som liknar siffror på väggen. Har försökt ställa in klockan på alla möjliga tider med hjälp av dem.
Är det rätt "siffror" jag har hittat? :P .
Hur ska vi veta det när du inte säger vilka siffror du hittat?
Oh sorry =P.. tänkte inte så långt =D. men står siffrorna i grått på väggen?
De jag har hittat är ett tal på två siffror som är i ganska mörkgrå färg, jag har också hittat två (eller möligen en som ser ut som två) i begie/grå färg. (vet ej hur man stavar [bäsh/bäch]) ^^..

hoppas det framgår lite mer information i detta inlägg än det förra :P

BTW (detta kanske kan vara en ledtråd om det skulle råka vara rätt siffror) men siffrorna jag har hittat ser ut som 8 eller 04 och 26.
Last edited by marcus(91) on 2008-02-07 15:10:32, edited 1 time in total.
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Beige ;)

Gav upp på detta spel... Orkar inte med sådanthär xD
Här var det tomt...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

marcus(91) wrote:
lither wrote:
marcus(91) wrote:Sitter helt fast på 1an.. har förstått att man ska leta efter siffror.
Men hittar bara några som liknar siffror på väggen. Har försökt ställa in klockan på alla möjliga tider med hjälp av dem.
Är det rätt "siffror" jag har hittat? :P .
Hur ska vi veta det när du inte säger vilka siffror du hittat?
Oh sorry =P.. tänkte inte så långt =D. men står siffrorna i grått på väggen?
De jag har hittat är ett tal på två siffror som är i ganska mörkgrå färg, jag har också hittat två (eller möligen en som ser ut som två) i begie/grå färg. (vet ej hur man stavar [bäsh/bäch]) ^^..

hoppas det framgår lite mer information i detta inlägg än det förra :P

BTW (detta kanske kan vara en ledtråd om det skulle råka vara rätt siffror) men siffrorna jag har hittat ser ut som 8 eller 04 och 26.
Du är på rätt väg. Och det var bärs du tänkte på.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Till er som klarat spelet, nu har det ändrats (kolla the beginning) - jäkligt märkligt spel detta..undrar hur det hela kommer sluta.

EDIT: Har ändrats ännu mer, en ny bild samt två stycken nya grejer där det stod "number 12" innan. Dels ett pussel som heter Theend och dels en annan bild.
/ MoXX
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Vill bara dra igång spelet igen, för dem som "klarat" det...för som ni märker så har det ju kommit ännu mer saker till "the beginning" och dessutom har det kommit nytt där det innan stod "number 12"

Jag har lyckats komma vidare och pusslat ihop pusslet samt även kommit steget vidare från "blackprint" (bilden med lampan)

Nu har jag dock inte kommit mycket längre, är det någon som klarat av ännu mer?




Bilder (SPOILER)

Här är alltså "blackprint"-sidan, jag drog ner levels i bilden för att hitta en ny länkadress (se bild nummer 2 för den adressen)
Bild1
Bild2

På den sidan lyckades jag hitta texten "Were working on something bigger" samt den här bilden som de ritat på ett anteckningsblock.
Bild3
/ MoXX
User avatar
gogusos
Posts: 20
Joined: 2008-02-22 18:23:40
Location: Älvsjö
Contact:

Browndyedhotel: Bigblacklake

Post by gogusos »

På sjön. Tänk på namnet: bigblacklake. Fundera sedan på kvadraten och cirklarna. Svart = vitt. Stort = litet
Chuck Norris is the FACT

Helvete.

Dåligt.
User avatar
ichbinjaeger
Posts: 15
Joined: 2008-02-22 18:21:28
Location: Älvsjö

Post by ichbinjaeger »

patrik åkerhage wrote:Vill bara dra igång spelet igen, för dem som "klarat" det...för som ni märker så har det ju kommit ännu mer saker till "the beginning" och dessutom har det kommit nytt där det innan stod "number 12"

Jag har lyckats komma vidare och pusslat ihop pusslet samt även kommit steget vidare från "blackprint" (bilden med lampan)

Nu har jag dock inte kommit mycket längre, är det någon som klarat av ännu mer?




Bilder (SPOILER)

Här är alltså "blackprint"-sidan, jag drog ner levels i bilden för att hitta en ny länkadress (se bild nummer 2 för den adressen)
Bild1
Bild2

På den sidan lyckades jag hitta texten "Were working on something bigger" samt den här bilden som de ritat på ett anteckningsblock.
Bild3

"bilden" i texthäftet är egentligen en text skriven med fonten Wingbats. Översätter man texten till vanliga bokstäver får man en formel:
6 SiO2 + 6 H2O + gravitons -> 6 SiO + 12H + 6O2

som betyder: 6 Silicon Dioxide + 6 Water + gravitos -> 6 Silicon Oxide + 12Hydrogen + 6Dioxide

I lobbyn är det för närvarande en video som liknar en webcam
User avatar
gogusos
Posts: 20
Joined: 2008-02-22 18:23:40
Location: Älvsjö
Contact:

Post by gogusos »

patrik åkerhage wrote:Vill bara dra igång spelet igen, för dem som "klarat" det...för som ni märker så har det ju kommit ännu mer saker till "the beginning" och dessutom har det kommit nytt där det innan stod "number 12"

Jag har lyckats komma vidare och pusslat ihop pusslet samt även kommit steget vidare från "blackprint" (bilden med lampan)

Nu har jag dock inte kommit mycket längre, är det någon som klarat av ännu mer?




Bilder (SPOILER)

Här är alltså "blackprint"-sidan, jag drog ner levels i bilden för att hitta en ny länkadress (se bild nummer 2 för den adressen)
Bild1
Bild2

På den sidan lyckades jag hitta texten "Were working on something bigger" samt den här bilden som de ritat på ett anteckningsblock.
Bild3
Chuck Norris is the FACT

Helvete.

Dåligt.
User avatar
gogusos
Posts: 20
Joined: 2008-02-22 18:23:40
Location: Älvsjö
Contact:

Post by gogusos »

ichbinjaeger wrote:"bilden" i texthäftet är egentligen en text skriven med fonten Wingbats. Översätter man texten till vanliga bokstäver får man en formel:
6 SiO2 + 6 H2O + gravitons -> 6 SiO + 12H + 6O2

som betyder: 6 Silicon Dioxide + 6 Water + gravitos -> 6 Silicon Oxide + 12Hydrogen + 6Dioxide

I lobbyn är det för närvarande en video som liknar en webcam
Filmen är helt klart realtid
Chuck Norris is the FACT

Helvete.

Dåligt.
User avatar
gogusos
Posts: 20
Joined: 2008-02-22 18:23:40
Location: Älvsjö
Contact:

Post by gogusos »

marcus(91) wrote:Sitter helt fast på 1an.. har förstått att man ska leta efter siffror.
Men hittar bara några som liknar siffror på väggen. Har försökt ställa in klockan på alla möjliga tider med hjälp av dem.
Är det rätt "siffror" jag har hittat? :P .
Asså det finns bara två nummer. Tänk inte i timmar i förhållande till klockan. Tänk på minuter tex 4 över eller kanske 28 över. Vem vet? Jo, jag för jag har kommit förbi den.
Chuck Norris is the FACT

Helvete.

Dåligt.
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

gogusos wrote:
ichbinjaeger wrote:"bilden" i texthäftet är egentligen en text skriven med fonten Wingbats. Översätter man texten till vanliga bokstäver får man en formel:
6 SiO2 + 6 H2O + gravitons -> 6 SiO + 12H + 6O2

som betyder: 6 Silicon Dioxide + 6 Water + gravitos -> 6 Silicon Oxide + 12Hydrogen + 6Dioxide

I lobbyn är det för närvarande en video som liknar en webcam
Filmen är helt klart realtid
filmen? Menar du de tre filmsekvenserna som kommit in på thebeginning?
/ MoXX
User avatar
ichbinjaeger
Posts: 15
Joined: 2008-02-22 18:21:28
Location: Älvsjö

Post by ichbinjaeger »

Är det bara patrik åkerhage som har kommit förbi alla tio levels, o ligger på ilovelamp?
Amen helv...
Amen shit då!
User avatar
ichbinjaeger
Posts: 15
Joined: 2008-02-22 18:21:28
Location: Älvsjö

Post by ichbinjaeger »

patrik åkerhage wrote:filmen? Menar du de tre filmsekvenserna som kommit in på thebeginning?
Nej nej, det är en annan sida. Ska jag skriva här eller spoilar jag för andra då?
Amen helv...
Amen shit då!
User avatar
gogusos
Posts: 20
Joined: 2008-02-22 18:23:40
Location: Älvsjö
Contact:

Post by gogusos »

patrik åkerhage wrote:
gogusos wrote:
ichbinjaeger wrote:"bilden" i texthäftet är egentligen en text skriven med fonten Wingbats. Översätter man texten till vanliga bokstäver får man en formel:
6 SiO2 + 6 H2O + gravitons -> 6 SiO + 12H + 6O2

som betyder: 6 Silicon Dioxide + 6 Water + gravitos -> 6 Silicon Oxide + 12Hydrogen + 6Dioxide

I lobbyn är det för närvarande en video som liknar en webcam
Filmen är helt klart realtid
filmen? Menar du de tre filmsekvenserna som kommit in på thebeginning?

Tänk på de lysande strecken på blackprint. ^o^
Chuck Norris is the FACT

Helvete.

Dåligt.
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

gogusos wrote:
patrik åkerhage wrote:
gogusos wrote:
ichbinjaeger wrote:"bilden" i texthäftet är egentligen en text skriven med fonten Wingbats. Översätter man texten till vanliga bokstäver får man en formel:
6 SiO2 + 6 H2O + gravitons -> 6 SiO + 12H + 6O2

som betyder: 6 Silicon Dioxide + 6 Water + gravitos -> 6 Silicon Oxide + 12Hydrogen + 6Dioxide

I lobbyn är det för närvarande en video som liknar en webcam
Filmen är helt klart realtid
filmen? Menar du de tre filmsekvenserna som kommit in på thebeginning?

Tänk på de lysande strecken på blackprint. ^o^

Aha, så det finns alltså mer än ilovelamps-sidan och pusslet då med andra ord. Nu har jag ju aldrig varit nån höjdare på vad alla dessa "tecken" betyder...men jag får försöka klura ut det hela...

EDIT: Har kommit ytterliggare en sida ny "lens"...den sista pricken under "number 12"
Last edited by patrik åkerhage on 2008-02-23 17:36:45, edited 1 time in total.
/ MoXX
User avatar
ichbinjaeger
Posts: 15
Joined: 2008-02-22 18:21:28
Location: Älvsjö

Post by ichbinjaeger »

patrik åkerhage wrote:Aha, så det finns alltså mer än ilovelamps-sidan och pusslet då med andra ord. Nu har jag ju aldrig varit nån höjdare på vad alla dessa "tecken" betyder...men jag får försöka klura ut det hela...

EDIT: Har kommit ytterliggare en sida ny "thelins"...den sista pricken under "number 12"
Såg också att den sista prickan hade blivit "fylld".

Du skriver "thelins", menar du inte "lens"? Det är vad det står för mig
Amen helv...
Amen shit då!
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

ichbinjaeger wrote:
patrik åkerhage wrote:Aha, så det finns alltså mer än ilovelamps-sidan och pusslet då med andra ord. Nu har jag ju aldrig varit nån höjdare på vad alla dessa "tecken" betyder...men jag får försöka klura ut det hela...

EDIT: Har kommit ytterliggare en sida ny "thelins"...den sista pricken under "number 12"
Såg också att den sista prickan hade blivit "fylld".

Du skriver "thelins", menar du inte "lens"? Det är vad det står för mig
Jo, jag menade lens, vet inte vad jag fick det andra från =)
/ MoXX
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

patrik åkerhage wrote:
gogusos wrote:
ichbinjaeger wrote:"bilden" i texthäftet är egentligen en text skriven med fonten Wingbats. Översätter man texten till vanliga bokstäver får man en formel:
6 SiO2 + 6 H2O + gravitons -> 6 SiO + 12H + 6O2

som betyder: 6 Silicon Dioxide + 6 Water + gravitos -> 6 Silicon Oxide + 12Hydrogen + 6Dioxide

I lobbyn är det för närvarande en video som liknar en webcam
Filmen är helt klart realtid
filmen? Menar du de tre filmsekvenserna som kommit in på thebeginning?
Nej, han menar webcamen i lobbyn.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
ichbinjaeger
Posts: 15
Joined: 2008-02-22 18:21:28
Location: Älvsjö

Post by ichbinjaeger »

patrik åkerhage wrote:Jo, jag menade lens, vet inte vad jag fick det andra från =)
Jo, men jag blir inte klokare när jag ser den :P
Amen helv...
Amen shit då!
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

ichbinjaeger wrote:
patrik åkerhage wrote:Jo, jag menade lens, vet inte vad jag fick det andra från =)
Jo, men jag blir inte klokare när jag ser den :P
Nä, inte jag heller...men har du kommit förbi pusslet då, eller ILOVELAMP?
Jag har nu hittat framt till lobbyn iaf...såg faktiskt en gubbe där som rotade bland något som såg ut att vara kläder
Last edited by patrik åkerhage on 2008-02-25 10:33:33, edited 1 time in total.
/ MoXX
Post Reply