Din senast sedda film.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Enchanted - 8/10
Extremt mycket disney, med allt vad det innebär, men jag tyckte den var rolig. Jag var 'iofs in the mood' när jag såg den, så kanske därför jag uppskattade den såpass mycket.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

[Rec] 5/5
http://swedish.imdb.com/title/tt1038988/

Skräck, Spanien 2008

Detta är den otäckaste skräckfilmen jag sett, skulle jag tro. Det är som en mix utav Blair Witch och 28 Dagar Senare. Det är alltså en spansk skräckfilm, som är ganska lik Blair Witch, man ser allt genom en skakig kamera, fast inte lika irriterande skakig. Filmen handlar om en reporter och en kameraman som gör dokumentärer. Den här natten är de och följer några brandmän, och får följa med när de rycker ut då en kvinna sitter fast i sin lägenhet. Men när de kommer dit är den gamla kvinnan helt hysterisk och biter en konstapel. Polisen omringar huset och stänger in dem, då det tydligen finns ett virus i lägenheten, som smittar.

Det som gör filmen så speciell är att den känns så förbannat verklig! Vissa stunder glömmer man att det är en film och tänker att det är ett riktigt nyhetsinslag. Och människorna man följer är såna man gillar, särskilt den kvinnliga reportern, som faktiskt inte är en dum blondin som man bara vill ska dö.

Skådespelet mycket verklighetstroget. En av de bästa filmerna på mååånga år. Denna och The Mist då. Ljudet är asbra också, många gånger trodde jag det kom konstiga ljud utanför mitt fönster, men det var i filmen.

Måste ses, jag är långt ifrån lättskrämd, men jag höll på att skita på mig flera gånger.

http://www.youtube.com/watch?v=ib5ZSj6ST0U
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

AshTray wrote:Ljudet är asbra också, många gånger trodde jag det kom konstiga ljud utanför mitt fönster, men det var i filmen.
Haha, samma sak hände mig!
Jag stängde av ljudet två ggr och lyssnade för jag visste inte om det va nån utanför eller i filmen! ;D
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

AshTray wrote:Shoot Em Up 2/5
Tråkig Max Payne-action med Clive Owen.
Du missförstod filmen.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Into The Wild och Enchanted made me both cry like a little girl.

Fruktansvärt bra filmer båda två.
Last edited by Ramza on 2008-03-31 17:03:04, edited 1 time in total.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ramza wrote:In The Wild och Enchanted made me both cry like a little girl.

Fruktansvärt bra filmer båda två.
Du ska inte försöka dig på att se Into The Wild när du ändå är igång?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

lillis wrote:
AshTray wrote:Shoot Em Up 2/5
Tråkig Max Payne-action med Clive Owen.
Du missförstod filmen.
Absolut inte, jag älskar den typen av filmer. Bara att just den här var jävligt dålig.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

AshTray wrote:Absolut inte, jag älskar den typen av filmer. Bara att just den här var jävligt dålig.
Det har aldrig gjorts någon film av den här typen förut. Du har fel.
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

lillis wrote:Det har aldrig gjorts någon film av den här typen förut. Du har fel.
Crank begs to differ.
Men jag tycker att Shoot Em Up var klart bättre.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Det finns mer än en film där de slänger sig som Max Payne och pangar?
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

AshTray wrote:Det finns mer än en film där de slänger sig som Max Payne och pangar?
Oja.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Vantage point:

En stor besvikelse.
Börjar lovande, dvs de första 15 minuterna är helt ok. Därefter blir filmen seg och utdragen och man känner att man inte kommer någonstans i handlingen. Ingenting händer. Visst, de få händelsefylla stunder som finns i filmen är helt ok, men de ryms alla in i en tre minuter lång trailer typ. Resten av filmen är bara empty space.

Sedan en sådan sak som att en fet gubbe och en liten flicka på tio minuter hinner springa lika lång sträcka som en ambulans i maxfart lyckas tillryggalägga gör inte saken bättre. Att flicksatan dessutom ska springa rätt ut i motorvägen för att sedan frysa till is och ropa "mamma" i två minuter när en bil kommer rusandes mot henne i 250km/h, för att i sista sekund bli räddad av hjälten som sprungit 200 meter och sedan hoppar och tar tag i henne samtidigt som den framrusande bilen gör en overkill-manöver är liksom pricken över i:t.

1/5 - ettan erhållas endast då det fanns en tanke med filmen på de första tio manussidorna samt att det fanns tre stycken scener med underhållningsvärde i...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Kalimac wrote:Crank begs to differ.
Nä. Crank försökte. Shoot em up försökte inte, och i detta ligger dess charm.
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

The Eye 4/5

Riktigt bra rysare med Jessica Alba.
Har sett det innan, men i denna film görs det riktigt bra.
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Sweeny Todd The Demon Barber Of Fleet Street - 3/5

Jag brukar inte titta på musikaler, men denna gick faktiskt att titta på, största anledningen är väl för att Mr Depp är med i den.
Blodigt och ett bra slut!
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Ramza wrote:Into The Wild made me cry like a little girl.

Fruktansvärt bra film
Såg Into The Wild i morse. Otroligt härlig film. Väldigt bra berättarstil och härliga scener som sätter känslobarometern på svaj.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
manne1x2
Posts: 13
Joined: 2006-04-06 1:32:50

Post by manne1x2 »

August Rush

Kan jag rekommendera.handlar om en adopterad unge och hans mamma och pappa som åter förenas med hjälp av musiken typ.helt klart en se värdig film.

4/5


http://www.apple.com/trailers/wb/augustrush/
I Fight for freedom
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Into the Wild är en utav de bästa filmerna någonsin.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Visserligen en serie men har precis kollat klart på första säsongen av "Terminator: The Sarah Connor chronicles". Var mycket skeptisk i början men detta är en MYCKET bra serie. Helt i klass med andra stjärnor som 24, Battlestar galactica, Jericho, Heroes, Rome, Lost för att nämna några.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Kikade på Cloverfield i helgen, var rätt bra fan.
4/5
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Dan in Real Life
http://www.imdb.com/title/tt0480242/

Håller med om IMDBs betyg om de hade satt en halv stjärna till. Förväntade mig att det skulle vara lite mer rolig men helt klart en skön rulle. Påminner mig lite om Tomten är far till alla barnen.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

The darjeeling limited

Betyg: 4/5

Kommentar: Innehåller allt en Wes Anderson-film ska innehålla, härlig dialog, lagom udda karaktärer, bra musik etc. Den är dock inte lika vass som The royal tenenbaums.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Slipstream
http://www.imdb.com/title/tt0499570/

Riktigt jäkla skum film...

EDIT: Någon mer som sett den och fattar vad det handlar om? Förstår inte symboliken i den alls. Om det ens finns någon. Vissa scener är ju bara totalt random känns det som, speciellt när de spolar fram och tillbaka ett tag.

Tror inte någon mer än Anthony Hopkins kan förstå det här.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Youth without Youth. - Djup film

9/10

Den är värd att tänka över, en mer svårförstådd "The Fountain" skulle vara en halvbra beskrivning.

Day of the Dead (2008) - Dålig "skräck".

2/10

Zombies har, i min mening, inte samma krafter som spindelmannen.

ReVamped
- Vampyr komedi.

8/10

Ett otroligt gott skratt, det är inte mycket i den här filmen som inte får mig att skratta ordentligt.

Bubba Ho-Tep - Bruce Campbell.

6/10

Man får ta den för vad den är, dålig, bland annat.

Outpost - Skräck.

7/10

En skräckfilm i en bunker, med soldater, och odöda nazister - och dessutom inte dålig!

The Man with the Screaming Brain - Bruce Campbell

2/10

Det enda som talar för filmen är Bruce Campbell, allt annat, bland annat filmen själv, talar emot den. En bra scen när Bruce Campbell jagar småbarn över ett torg ger den en tvåa. Troligen den tråkigaste film jag sett.

Aliens vs. Predator 2 - Action

-

Skräp.

Sex and Death 101 - Komedi

7/10

En helt okej komedi vars slut inte hade samma kvalitet som resten av filmen.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Re: Din senast sedda film.

Post by phonak »

AshTray wrote:Alla forum som är något måste ha en sån här tråd. Och 64bits är något. Hittade ingen tråd så därför skapar jag en, för att säga hur jävla bra den senaste filmen jag såg är. Så vad såg ni senast, skriv lite kortfattat om filmen och sätt betyg, typ 7 ekollon av 13½. Det finns säkert någon filmtips-tråd, men skit i det.

The Mist
IMDB http://www.imdb.com/title/tt0884328/
5/5

Handling från filmpunkten.se
David Drayton och sonen Billy åker efter en kraftig storm in till mataffären i det lilla samhället för att proviantera. Väl där rullar en kraftig dimma in, en dimma som visar sig dölja dödliga varelser. Ryktet bland folk säger att dimman beror på experiment inom ramen för "The Arrowhead Project", vid militärbasen på andra sidan sjön. David och Billy barrikaderar sig i mataffären tillsammans med de lokala invånarna. Där tvingas de kämpa för att skydda sig mot de mystiska varelserna ute i dimman, samt försöka hålla sams inom gruppen.

Helt sjukt vilken bra film! Hade inga speciella förväntningar på denna, tänkte det skulle vara som vilken tråkig King filmatisering som de flesta andra. Men vad jag hade fel. Filmen var, till skillnad mot de flesta andra rysare idag faktiskt otäck. Monstren var otäcka, men det var mer än monster som var skrämmande. När många människor blir instängda i en mataffär kan de bli elaka. Jag satt som klistrad de dryga två timmar filmen höll på. Bra skådisar, snygga effekter och bra atmosfär.

Se den nao!

Slutet var verkligen speciellt, men väldigt bra.
Blev mest äcklad av filmen. Ger slutet 4/5, men hela filmen är bara värd en 2:a enligt mitt tycke.
Post Reply