Kläder från USA?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Kläder från USA?

Post by Rejs »

Tänkte eventuellt passa på att beställa lite kläder från USA när dollarn är nere en bit.

Är ute efter ställen som ex. http://se.zoovillage.com/

Är ute efter vår/sommarkläder så som shorts, t-shirts osv.

Någon som beställt från något ställe som vet att de är okej (Man får det man beställt osv...)

Likande ställen som www.tshirthell.com är också välkommet...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

De är visserligen inte amerikanskt, men jag beställer kläder från asos.com. Funkar riktigt bra och min typ av kläder för det mesta. Pundet har väl sjunkit en del med?

(Jag skulle inte beställa kläder från USA om jag var du, enligt mig så har det mesta en konstig passform, eller ingen alls)
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Kläder från USA?

Post by Dissident »

eastbay.com kanske? Tank pa att genomsnittsamerikanen vager 200 kilo, sa om du ar XL i Sverige ar du M i USA.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

phonak wrote:De är visserligen inte amerikanskt, men jag beställer kläder från asos.com. Funkar riktigt bra och min typ av kläder för det mesta. Pundet har väl sjunkit en del med?

(Jag skulle inte beställa kläder från USA om jag var du, enligt mig så har det mesta en konstig passform, eller ingen alls)
Ah asos.com var en bra sida. Finns det ingen motsvarande amerikansk?
Dissident wrote:eastbay.com kanske? Tank pa att genomsnittsamerikanen vager 200 kilo, sa om du ar XL i Sverige ar du M i USA.
Den sidan var lite för sportig.

Ja jag försöker nog hitta en måttsida innan jag beställer.


Btw någon som vet vad skillnaden på "Beefy Tee" och "Vintage Tee"

Är beefy typ hip hop-t-shirt som ska hänga nere vi knäna eller vad?
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Beefy är för amerikaner, vintage är för indiekids som står med fötterna pekade inåt och har en haircut like Spock.
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

Hur funkar det att handla ifrån www.tshirthell.com? Med tull och och frakt, någon som har erfarenhet därifrån?.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

zajpner wrote:Hur funkar det att handla ifrån www.tshirthell.com? Med tull och och frakt, någon som har erfarenhet därifrån?.
Har kompisar som beställt där ifrån ett par ggr har inte kunnat få kontakt med dem än bara...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

lillis wrote:Beefy är för amerikaner, vintage är för indiekids som står med fötterna pekade inåt och har en haircut like Spock.


Vad ska jag ha då som inte är något av dem?
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

vintage om du inte vill ha en t-shirt dress ;)
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Köp Svenskt då gynnar du svensk industri och ekonomi.

Svenskt är ändå bättre än Amerikanskt.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Tackar den hade jag hittat. Mycket okej grejer där.
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Threadless är en bra sida och jag är mycket nöjd med de t-shirts jag har beställt hem. Inga problem med frakt och leverans. Efter beställning var tröjorna i min brevlåda efter 7 arbetsdagar..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Zoovillage

Post by patrik åkerhage »

Hur tusan gör man om man vill in på den amerikanska zoovillagesidan? kikade på flaggorna, men där va ju inte deras flagga med. svindyrt med ed hardy svenskt pris.. tänkte jämföra med dollarn..



edit: ah. det va kanske det du menade när du sa att du ville hitta sidor LIKNANDE Zoovillage :p (att det inte finns ngn usa sida där)
/ MoXX
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Re: Zoovillage

Post by phonak »

patrik åkerhage wrote:Hur tusan gör man om man vill in på den amerikanska zoovillagesidan? kikade på flaggorna, men där va ju inte deras flagga med. svindyrt med ed hardy svenskt pris.. tänkte jämföra med dollarn..



edit: ah. det va kanske det du menade när du sa att du ville hitta sidor LIKNANDE Zoovillage :p (att det inte finns ngn usa sida där)
du hittar lite ed hardy prylar om du kollar på macys.com eller bloomingdales.com skulle jag tänka mig om du vill jämföra..
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: Zoovillage

Post by egar »

patrik åkerhage wrote:Hur tusan gör man om man vill in på den amerikanska zoovillagesidan? kikade på flaggorna, men där va ju inte deras flagga med. svindyrt med ed hardy svenskt pris.. tänkte jämföra med dollarn..



edit: ah. det va kanske det du menade när du sa att du ville hitta sidor LIKNANDE Zoovillage :p (att det inte finns ngn usa sida där)
Du ska inte bära Ed Hardy.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Zoovillage

Post by patrik åkerhage »

egar wrote:
patrik åkerhage wrote:Hur tusan gör man om man vill in på den amerikanska zoovillagesidan? kikade på flaggorna, men där va ju inte deras flagga med. svindyrt med ed hardy svenskt pris.. tänkte jämföra med dollarn..



edit: ah. det va kanske det du menade när du sa att du ville hitta sidor LIKNANDE Zoovillage :p (att det inte finns ngn usa sida där)
Du ska inte bära Ed Hardy.
Finnar har ingen talan.. Bär du vad du gillar så bär jag vad jag gillar. så klä du dig i lack o läder... så kör jag på Ed hardy..
/ MoXX
Post Reply