Streama Em-matcher live?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Streama Em-matcher live?

Post by patrik åkerhage »

Hej, då jag kommer att missa Sverige-Spanien imorgon pga att jag sitter på jobbet då undrar jag om någon vet någon mindre känd sida som streamar den matchen?

Mitt problem är att många sidor här är blockerade, annar skulle jag kunna streama den från någon känd sida.

Men det måste ju finnas andra mindre kända sidor som de kanske inte har blockerat på jobbet som kommer live-streama matchen imorgon.

Någon som kanske har lite koll på detta?
/ MoXX
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

www.tv4anytime.se

kostar 19 spänn
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Jag såg detta nu precis, men tror fan inte ens det går att spela upp de där...kanske är inte java eller flash installerat, vet inte om man vågar installera det här, kanske cp:ar till datorn då...

Kan man streama via mobilen om man har telenor? Fast det kostar väl multum?
/ MoXX
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Den streamar i Windows Media Player så du behöver nog inga speciella plug-ins.

Har finns det kanske nåt också..
http://www.livescorehunter.com/Live-Str ... P2P-Links/
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Jag verkar inte kunna få igång några videos än så länge..men det kanske inte funkar något förän jag betalt, har testat streama parlamentet lite, men blir bara ett kryss och en vit ruta.

Försöker installera Java och Flash, men verkar inte fungera så bra tyvärr.
Men tror du att om jag pröjsar 19 kr, att det då kommer fungera att streama matchen imon från den sidan?

Den här datorn e ganska så seg, tjatar om att det virtuella minnet är för lågt, testade att höjda det, men kanske kräver en omstart?
/ MoXX
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Det finns ju program som är markerade "gratis" och dom ska du kunna se utan att betala 19kr.
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

nja, tv4anytime verkar inte funka så bra, får inte igång något.

Den andra sidan tror jag inte heller kommer igång, WMP ville inte spela upp. Ska testa att streama en livematch kl 00:00 sen med o se om det funkar...fast det kanske är 01:00 svensk tid eller hur räknar man nu?

Står hela tiden "fel på sidan" längst ner, som att den bara skiter i att ladda resten sen bara. Hoppas verkligen jag kan hitta ett sätt att se matchen, vore guld värt!

Testar jag exempelvis Abu Dhabi Sports på den sidan du länkade får jag fram felmeddelande: Image
/ MoXX
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Skriv ner så många bra sidor ni kan komma på!

Post by patrik åkerhage »

Jag har letat lite, men det går ju inte att testa då de inte streamar något. Kommer komma till jobbet kl 18:30, så försök komma med så många sidförslag som möjligt! (matchen börjar ju redan vid 18 va?)

Kunde iaf se highlights från "www.goalcentre.com" - Kan ju hoppas att det är samma typ av format då om de sänder live stream från matchen på den sidan!

Justin.tv eller nåt verkar bra, men den e blockad här, så ni behöver inte länka till den.

Vill inte ha länkar till sidor som använder sig av sopcast eller andra program, för verkar inte kunna installera program här ändå. Så det får alltså vara en mediaspelare-format-sida.

Vore toppen om det fungerar så jag kan se matchen på jobbet! =)
/ MoXX
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Radio sänder väl ändå fortfarande matcher?
Dyslexi
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

fick bli radio, kunde inte streama nånstans, inte ens mobilen, trots att jag ringde telenors kundtjänst och de lovade att jag kunde streama den, varpå jag betalade 80kr, men sen så visade de sig att de inte alls hade med den som live-stream...segt!

Och fan att de förlorade!!
/ MoXX
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Vart radio på jobbet för mig med rätt kul att radio komentatorena dissar många spelar och tycker sverige var allmänt kassa. Medans när jag såg på fyran senare tyckte "experterna" där att sverige gjorde en "godkänd" match.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

myp2p och sopcast?
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

phonak wrote:myp2p och sopcast?
spärrat såklart
/ MoXX
Post Reply