Det blir president John McCain

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Det blir president John McCain

Post by Moonsky »

Alla tror att det kommer att bli Barack Obama som blir president i USA, och att allting kommer att bli bättre.

Idag är det röstdag. Kolla nu när dom räknar rösterna, så ska du se att det blir John McCain som vinner.
Sen startar dem ett nytt krig, och vid nästa val om 4 år, så blir det republikanerna som vinner återigen.
Last edited by Moonsky on 2008-11-04 22:24:24, edited 1 time in total.
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Tror inte McCain vinner. Och använd "dom" istället, mina ögon blöder.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

McCain vinner. Alla borde fatta att en svart president är en omöjlighet.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Årets val är inte ens spännande. Inget talar för att McCain ska kunna ta hem det. Om man väljer att visa jämna stater (≤5%) från Real Clear Politics statistik så leder Obama med fler än dubbelt så många elektorer som McCain. Det kommer inte att bli någon Clinton vs Dole-skräll, men jag kommer endast att följa valvakan på grund av att Fredrik och Filip håller i den.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

There's always the young Diebold vote.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
stalinn
Posts: 59
Joined: 2008-08-31 14:42:06

Post by stalinn »

Det blir nog Obama som tar det. Men man vet aldrig i USA är det ju inte alltid personen med flest röster som vinner.

Och det finns en risk att en del "white upper class" män har ljugit om att dom röstar på Obama, när dom egentliggen inte är redo för en svart president. Den sk. Bradley effekten är ju en möjlighet, men lär nog inte vara tillräckligt för att McCain ska vinna.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

stalinn wrote:Det blir nog Obama som tar det. Men man vet aldrig i USA är det ju inte alltid personen med flest röster som vinner.

Och det finns en risk att en del "white upper class" män har ljugit om att dom röstar på Obama, när dom egentliggen inte är redo för en svart president. Den sk. Bradley effekten är ju en möjlighet, men lär nog inte vara tillräckligt för att McCain ska vinna.
KGs program på SVT idag hade en gäst som berättade att endast 23 av X hundra olika val hade haft "besök" av Bradley effekten ... så jag är inte så säker på det, fast det är ju ett presidentval, som är mycket viktigare, så det kanske går ändå, det vet jag inte, men det lär vi veta vid 5 imorgon bitti, då de första resultaten kommer in.

Personligen skulle jag rösta på McCain om jag var amerikan, kanske mest för att jag är för lägre skatter osv.
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

lither wrote:men jag kommer endast att följa valvakan på grund av att Fredrik och Filip håller i den.
Samma här :)
Blir lysande underhållning.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

32-16 till Obama. Antal röster då, ska poängteras.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ohio till Obama.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

"We shall overcome."
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Filip och Fredrik, som annars brukar ha riktigt kul program, misslyckades. Efter två timmars tittande ändrade jag över till the real stuff. Gick dock och la mig när Obama hade 190-nånting mot McCains 80/90-nånting.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Longstock wrote:Filip och Fredrik, som annars brukar ha riktigt kul program, misslyckades. Efter två timmars tittande ändrade jag över till the real stuff. Gick dock och la mig när Obama hade 190-nånting mot McCains 80/90-nånting.
Filip och Fredrik hade inte riktigt det bra stödet. Inga höjdargäster, förutom Henrik Schyffert, Kristian Luuk, Bengt Liljegren och Kjell A Nordström. Erik Hörstadius var värdelös. På tok för många reklampauser.
Jag hade hela tiden ABC:s valkarta, BBC och CNN i bakgrunden. De gav bra analyser, medan F&F kryddade med fakta som att "Mr. McCain is aware of the Internet" när frågan "vad använder John McCain för dator?" dök upp.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Longstock wrote:McCain vinner. Alla borde fatta hur fel jag har.
Fixed it for you.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

böglyft wrote:"We shall overcome."
Eller som mexikanerna säger "We shall come over".
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Image
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lither wrote:
Longstock wrote:Filip och Fredrik, som annars brukar ha riktigt kul program, misslyckades. Efter två timmars tittande ändrade jag över till the real stuff. Gick dock och la mig när Obama hade 190-nånting mot McCains 80/90-nånting.
Filip och Fredrik hade inte riktigt det bra stödet. Inga höjdargäster, förutom Henrik Schyffert, Kristian Luuk, Bengt Liljegren och Kjell A Nordström. Erik Hörstadius var värdelös. På tok för många reklampauser.
Jag hade hela tiden ABC:s valkarta, BBC och CNN i bakgrunden. De gav bra analyser, medan F&F kryddade med fakta som att "Mr. McCain is aware of the Internet" när frågan "vad använder John McCain för dator?" dök upp.
Henrik Schyffert, Kristian Luuk och Erik Hörstadius... precis den trojkan jag skulle vilja be kommentera amerikansk inrikespolitik.
Vadå, kunde Orgeltanten, Ebba von Sydow och Anette Kullenberg komma?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Jag tycker det är positivt med en svart president. Sen är frågan om han lyckas bra i sin roll. Det får tiden utvisa.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:
lither wrote:
Longstock wrote:Filip och Fredrik, som annars brukar ha riktigt kul program, misslyckades. Efter två timmars tittande ändrade jag över till the real stuff. Gick dock och la mig när Obama hade 190-nånting mot McCains 80/90-nånting.
Filip och Fredrik hade inte riktigt det bra stödet. Inga höjdargäster, förutom Henrik Schyffert, Kristian Luuk, Bengt Liljegren och Kjell A Nordström. Erik Hörstadius var värdelös. På tok för många reklampauser.
Jag hade hela tiden ABC:s valkarta, BBC och CNN i bakgrunden. De gav bra analyser, medan F&F kryddade med fakta som att "Mr. McCain is aware of the Internet" när frågan "vad använder John McCain för dator?" dök upp.
Henrik Schyffert, Kristian Luuk och Erik Hörstadius... precis den trojkan jag skulle vilja be kommentera amerikansk inrikespolitik.
Vadå, kunde Orgeltanten, Ebba von Sydow och Anette Kullenberg komma?
Henrik Schyffert snackade mycket om humor (som vanligt) och en gnutta valkampanjande. Kristian Luuk presenterade hur tidigare kampanjmaterial sett ut och fick prata av sig lite med Micke Storåkers. Alla tre var förträffliga. Jag förstår mig inte på ditt sätt att ställa en analys av något du inte ens vet vad det handlade om. Måhända att de inte diskuterade inrikespolitik, men det gjorde antagligen SVT så bra i stället. Just därför valde jag Kanal 5 framför en prosaisk valvakeledare vid namn Claes Elfsberg.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

C'mon... behöver man ens ha sett det för att kunna döma ut det när två av mediasveriges mest överskattade 60-talister och Erik Hörstadius, som var pinsamt ute redan på mitten av nittiotalet, får uttala sig om någonting tillsammans med roliga timmens återupptäckare Filip och Fredrik.
Det enda som kan ha saknats var Ronny och Ragge samt Stefan och Krister, samt ett rum fullt med Sarin.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:C'mon... behöver man ens ha sett det
Ja.
Big_Bird wrote:... och Erik Hörstadius
Det var ett jävla gnäbbande om Erik Hörstadius hela tiden. Jag har inte talat gott om honom. Någonsin. Allra minst i den här tråden. Läs om, läs rätt.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Raspberry wrote:Personligen skulle jag rösta på McCain om jag var amerikan, kanske mest för att jag är för lägre skatter osv.
Det är helt magiskt hur oinformerad du väljer att vara och ändå tycker att du har en åsikt värd att uttrycka. Då kan du inte tänka särskilt högt om dig själv.

F.ö. så var det Dennis Kucinich, Mike Gravel eller Ron Paul som borde ha vunnit.

Men som vanligt är det högre makter som styr, och de tar fram pest vs. kolera kandidaterna.

Nej, Obama står inte för så mkt förändring som det låter som...fortfarande IRS, fortfarande CIA, fortfarande Federal Reserve, fortfarande 700 militära installationer världen över (bl.a. Saudiarabien, som ligger till stor grund för dagens amerikanska mellanösternproblematik), fortfarande krig i Irak och Afghanistan, fortfarande en enorm regering som slukar pengar och bestämmer över 300 miljoner människor med samma lagar istället för att vara en liten regering vars enda uppgift är just att förena de 50 individuella staterna och deras regeringar.

Men ja...det lär inte bli sämre än det varit de senaste 8 åren, så om man ser det som en vinst så....wohoo I guess.
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lither wrote:
Big_Bird wrote:C'mon... behöver man ens ha sett det
Ja.
Big_Bird wrote:... och Erik Hörstadius
Det var ett jävla gnäbbande om Erik Hörstadius hela tiden. Jag har inte talat gott om honom. Någonsin. Allra minst i den här tråden. Läs om, läs rätt.
Eftersom jag började, så borde det vara upp till mig att definiera vilka jag inte gillar. Eller?
Tänk om, tänk rätt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply