Rolla perfekt?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Rolla perfekt?

Post by Stiiig »

har läst runt lite efter ett sätt att rolla en bil skit snyggt. Vi behöver en snabb budget lack till frugans nya bil (bytte bort golfen) då den just nu mestadels har norsk crome som huvudlack och i övrigt vit så ser det inte så mysigt ut. Och då plånkan inte tillåter större projekt just nu så började vi gå i planerna för att rolla bilen. Började söka runt efter bästa sättet att rolla och fick se minst sagt häpnadsväckande resultat. Då folk verkar lägga på oljebaserad färg (inge jekla mekanfärg) i några tunna lager sedan våt slipa det jämt å fint. Sedan nått lager till och lite polering på det. och sist men inte minst klarlack några lager.

Någon som har erfarenhet av just detta på plåt? Är lite delad.... har ju iof tillgång till kompressor å spruta men orka de...
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Re: Rolla perfekt?

Post by Des »

Jag har rollat diverse bilar och aldrig fått något bra resultat. Tipset jag kan komma med är i alla fall att skaffa en ordentlig roller då många gärna luddar av sig. Skulle jag budgetlackera en bil skulle jag hellre använda sprayburkar. Mycket nöje!
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Rolla perfekt?

Post by Stiiig »

Des wrote:Jag har rollat diverse bilar och aldrig fått något bra resultat. Tipset jag kan komma med är i alla fall att skaffa en ordentlig roller då många gärna luddar av sig. Skulle jag budgetlackera en bil skulle jag hellre använda sprayburkar. Mycket nöje!
med spray burkar blir det inte direkt budget... en riktig spray burk med standard färg kostar fan 90:- idag... å då har jag lagt med min 15% rabatt
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Rolla perfekt?

Post by e99mran »

Kolla i den lokala firman vad dekalfilm kostar...med varmluft så får du en perfekt yta. många av stadens gula samt svarta taxibilar är helt stripade och är egentligen vita. materialgången är liten då du kan använda mycket av spillbitarna till att stripa kant i kant.
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
Post Reply