Polisens rättigheter

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Viirus
Posts: 35
Joined: 2007-01-22 16:27:31

Polisens rättigheter

Post by Viirus »

Hej, Det är så att jag blev utsatt för ett inbrott då tjuvarna tog min cross, Men nu är de så att polisen hittade den hos en person i hans garage, Och har nu hållt kvar den på polisstationen i över 2 och en halv månad, Och när jag frågar när jag ska få tbx den så säger dom att dom inte får lämna ut den förns dom har Förhört personen som hade min cross i sitt garage ... Och jag undrar, Hur länge får dom enligt lag hålla kvar ett fordon ( Egendom ) innan dom måste lämna tbx den ?, Och kan jag på nått sätt kräva tbx crossen utan att behöva lägga ner anmälan ... ? Är ju nämligen så att jag tävlar ...

Är tacksam för svar ...
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Polisens rättigheter

Post by übermensch »

Ring dem och fråga. Förklara lugnt, men bestämt, att det är din cross och att du behöver den.


För ett par år sedan bliv min morsas cykel stulen, han som snodde den sålde den samma dag. När hon försökte hämta ut den fick hon till svar att de behövde "reda ut ägandeförhållandena" innan de lämnade tillbaks cykeln till någon. Efter att ha tjatat envist på dem och skällt ut dem fick hon tillbaks den, annars hade de hållt den i veckor. Så prata med dem och gör klart för dem att du vill ha tillbaks den, ge dig inte med ett enkelt svar!
In cars several processors are connected by a bus
Viirus
Posts: 35
Joined: 2007-01-22 16:27:31

Re: Polisens rättigheter

Post by Viirus »

Okey, Ska försöka, Har nämligen försökt och vart bestämmd och allt sånt, Och har redan kunnat bevisa att det är min cross också ... Men endå får jag inte tbx den, Ska ringa till dom nu på engång uppdaterar vad dom sa och hur allt gick lite senare idag ellr imorn :)
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Re: Polisens rättigheter

Post by peking »

Hur gick det för dig? :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
Viirus
Posts: 35
Joined: 2007-01-22 16:27:31

Re: Polisens rättigheter

Post by Viirus »

Inge bra :( Dom vägrar ge tillbaka den ... Dom säger att jag måste vänta ännu längre :S:S Asså ingen som har koll på hur länge dom får hålla kvar grejerna jag får snart ett utbrott ... Att dom ALDRIG kan bli klara med skiten så jag bara får tillbaka den ...
Post Reply