Vilka är dina sommarplaner?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Vilka är dina sommarplaner?

Post by Najze »

Ja nu vill jag höra vad ni har för planer i sommar. Någon bokad resa, festival, konsert, ligga i hängamattan eller blir det att jobba kanske?

Själv så vet jag inte riktigt. Jobbar juni ut och sedan vet jag inte om det blir förlängning. Men en resa är inplanerad. Resa bär av till Djerba i Tunisien. Hela familjen åker och det ska bli riktigt roligt. 10 år sedan jag åkte med familjen.

Image

Image
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Raspberry »

Hmm, inget speciellt, leta studentbostad antar jag, och chilla resten ... 8)
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Jonas Axman »

Jobba juni juli och ledig augusti. Men i augusti blir det mc-resa ned till Ungern via polen osv. ca 350 mil på två veckor med besök på auschwitz, vingårdar, termiska bad mm. Be till gudarna att det inte regnar!
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Joel »

Mitt sommarjobb består i att ta hand om hundvalpen som morsan köpte för en knapp månad sedan medan hon jobbar.

... sedan hörde jag henne nämna något om att måla huset, hmm, ska givetvis försöka slingra mig där.

Har omtentor att fixa, så får väl lägga någon timme om dagen på det.

Inga resor eller så inplanerade just nu.
meh
User avatar
mcrj
Posts: 1125
Joined: 2002-03-08 13:58:49
Location: Umeå
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by mcrj »

Klippa trimma klippa trimma klippa trimma semester i vinter. 8)
Mac mini
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by syntetisk »

Najze wrote:Ja nu vill jag höra vad ni har för planer i sommar. Någon bokad resa, festival, konsert, ligga i hängamattan eller blir det att jobba kanske?

Själv så vet jag inte riktigt. Jobbar juni ut och sedan vet jag inte om det blir förlängning. Men en resa är inplanerad. Resa bär av till Djerba i Tunisien. Hela familjen åker och det ska bli riktigt roligt. 10 år sedan jag åkte med familjen.

[en kamel]
[ett hus]
Själv bor jag just nu mittemot Tunisien (på Malta) så jag tänkte åka hem till Sverige och semestra!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Stiiig »

semester är inte att tala om då både jag och frugan studerar :(

Men vi kommer nog ha det så bra ändå. Är många fina bilträffar runtomkring i sommar och chaufför har jag ju då vi väntar vårt andra barn i januari.

Kort sagt så är sommarplanerna att åka på mycket bilträffar. Och ev visa megasquirt installationen på någon av dom.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Fenix »

Eventuellt Newcastle i slutet av denna månaden, eller en resa till Margilan runt oktober om ekonomin räcker till.
Skall även spela en del bowlingtävlingar
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Action
Posts: 2
Joined: 2010-07-07 13:13:32

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Action »

Mina planer är att måla om huset, dödligt tråkigt och jag kan inte skylla på det regnar.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Jonas Axman »

Action wrote:Mina planer är att måla om huset, dödligt tråkigt och jag kan inte skylla på det regnar.
Bjud in kompisarna på målarfest. Du kommer inte att hinna måla när du skall förse dem med färg/öl/mat. =)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Gnuet »

Ledig hela augusti. Har för första året på länge inte planerat något. Lite löst så tänkte jag nog försöka hinna med följande; pilla navellud, dricka kaffe och röka cigarrer. Sen lär ju min kära sambo släpa med mig någonstans - jag brukar inte vara den som misstycker :)

//C
iDon't care about your problems.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Ghlargh »

I sommar har jag hälsat på morsan i Karlshamn och lekt lite med time lapse, har gjort några videor av Östersjöfestivalen som jag dumpat på youtube.

Drottninggatan
Torget
Stora scenen

På grund av ett mjukvarufel i styrningen till kamerorna jag byggt slutade kamerorna ta bilder efter ett par dagar, men videorna blev ju ganska kul iallafall.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
aleisha20
Posts: 2
Joined: 2011-03-01 8:56:21
Location: Vasteras
Contact:

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by aleisha20 »

samma till dig min kära
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Hunter »

Spara pengar till en eventuell AMD Bulldozer. Tänker uppgradera processorn och moderkort till en början, resten har jag redan. Sedan får det bli mer (minst 8GB) och snabbare minnen
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by AshTray »

I sommar ska jag jävlar i mig gå ner nästan 30 kg, nu är jag trött på att känna mig som en redigt feter griz. Gick ner 17 förra sommaren men har gått upp 7 igen under vintern :(
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Hunter »

AshTray wrote:I sommar ska jag jävlar i mig gå ner nästan 30 kg, nu är jag trött på att känna mig som en redigt feter griz. Gick ner 17 förra sommaren men har gått upp 7 igen under vintern :(
Jag tappade ca 6 kg när jag gick nästan 6 mil på en dag
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Joel »

Hunter wrote:Jag tappade ca 6 kg när jag gick nästan 6 mil på en dag
Det mesta lär väl ha varit vatten?
meh
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Najze »

AshTray wrote:I sommar ska jag jävlar i mig gå ner nästan 30 kg, nu är jag trött på att känna mig som en redigt feter griz. Gick ner 17 förra sommaren men har gått upp 7 igen under vintern :(
Jag har gått ner 26 kg sedan oktober. GI-kost :)
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by AshTray »

Damn! Starkt.

Kör också GI, verkar väl vara den bästa dieten. Sån där Nutrilett-skit håller jag mig borta ifrån i fortsättningen :-X
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Hunter »

Joel wrote:
Hunter wrote:Jag tappade ca 6 kg när jag gick nästan 6 mil på en dag
Det mesta lär väl ha varit vatten?
Vet inte, men jag hade knappt inte ätit nåt på hela dagen
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by walliski »

Hunter wrote:
Joel wrote:
Hunter wrote:Jag tappade ca 6 kg när jag gick nästan 6 mil på en dag
Det mesta lär väl ha varit vatten?
Vet inte, men jag hade knappt inte ätit nåt på hela dagen
1KG fett är ungefär 7000 kcal, det sägs även att elitidrottare kan förbruka typ 8000 kcal/dygn...
Fakta baserat på en snabb googling, men det ger lite riktlinjer.

Om man inte är speciellt ofta ute och tränar, tappar man dock 6 kg utan vidare i t.ex. vätska när man lite har börjat röra på sig. Dessutom bryts muskler ned och sådant, men det vet jag inte om inverkar på kroppens massa...
Har du inte ätit något så kanske du rent av har förlorat massa bara i det att ditt matsmältningssystem är tomt.

EDIT: När vi nu ännu glider in på OT, på tal om GI mat, har någon prövat LCHF, eller stenåldersdieten? De är ju lite mot GI hållet...
Här var det tomt...
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Najze »

walliski wrote:EDIT: När vi nu ännu glider in på OT, på tal om GI mat, har någon prövat LCHF, eller stenåldersdieten? De är ju lite mot GI hållet...
Jag provade LCHF innan GI. Jag gick ner i vikt på det med, men är ingen jättefantast av fett i sådana stora mängder, så jag gick över till GI. Mer varierad kost och känns mer rätt för kroppen. Annars är det relativt lik mat man äter, förutom då att LCHF är väldigt inriktat på allt fett. Men gillar du det så kör på..
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by AshTray »

Precis så^

LCHF blev riktigt jobbigt tycker jag, att trycka i sig allt fett, det kändes inte bra.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by walliski »

AshTray wrote:Precis så^

LCHF blev riktigt jobbigt tycker jag, att trycka i sig allt fett, det kändes inte bra.
Min bror håller på med LCHF, så jag har fått pröva på sån mat ibland.. Vet inte om det blir allt för jobbigt med att äta mycket fett. Tror det största problemet vore att maten blir aningen enformig; alltid sallad, broccoli och blomkål, eller nåt ditåt. Med GI kan man ju, om man fuskar lite, äta pasta och sådant. Och bröd!

Kanske borde börja med GI. Min mor har hållit på med den en tid, så hon kanske är med på det också..
Här var det tomt...
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Re: Vilka är dina sommarplaner?

Post by Joel »

En enklare lösning på viktproblem är annars träning. Varför göra det komplicerat?
meh
Post Reply