Leta fel

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Axeflower wrote:När man svarar på trådar är "trådens historia" i omvänd ordning ju.
Det är väl kanske inte fel, men ovant är det.
Ovant eller negativt, fundera på det. Det kan vara rätt så praktiskt då man oftast behöver kika på de senaste inläggen när man kommenterar något.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

När man ska svara på en tråd är valen för Tecken storlek vita vilket gör att de bara syns när de är markerade.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

jag har även blivit utloggad medan jag skrev ett meddelande. Går det att öka tiden för en inloggning?
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

ojoj, snyggt forum!! ögonvänligt är det också :)

tänkte på en sak, men måste man verkligen registrera om sig? ...kollade i "användarlista" och där hade vissa en datum på feb 16 då dom har registrerat sig.

och det viktigaste ::) ::) alla inlägg försvinner ju :P
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

siC wrote:tänkte på en sak, men måste man verkligen registrera om sig? ...kollade i "användarlista" och där hade vissa en datum på feb 16 då dom har registrerat sig.
Det är för att det är det datumet vi satte upp forumet. De som har testat forumet och hjälpt till har därför ett tidigare registreringsdatum än den 7e mars.
jonas wrote:jag har även blivit utloggad medan jag skrev ett meddelande. Går det att öka tiden för en inloggning?
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=148
nova wrote:Längst ned på alla sidor står det att
forumet är i "Debug Mode".
Är det det eller är det ett skrivfel?
Eftersom forumet är en betaversion ligger det som standard i "debug mode". Vi kör just nu RC-3, men "final" bör väl dyka upp inom en inte allt för avlägsen framtid. ;)
Deadalus wrote:men vad tråkiga ni är; bara 255 tecken i signaturen...
Det är standardinställningen i phpBB2, och det bör väl räcka?
hej.
none

Post by none »

testar bara, det enda buggiga hittils är min stavning :)
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

tror jag har hittat ett fel i rulllisten med alla avdelingar, om man vill till den sidan som visar alla ska man väl trycka på , 64Bits forum. men ddå säger den att det inte fins ngt sånt.
User avatar
CJ
Posts: 167
Joined: 2002-03-07 22:44:10
Location: Mölndal

Post by CJ »

LiNC wrote: Det är standardinställningen i phpBB2, och det bör väl räcka?
Jovars, men ska det vara så långt mellan raderna i signaturen?

edit: Det har ju inte du...

edit2: Man ser inte om ett inlägg är ändrat, skall det vara så också?
62.51 | 1 - 0 EQ | Frölunda | 24. ANDERSSON, Niklas | (44. SALO, Sami)
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Deadalus wrote:Jovars, men ska det vara så långt mellan raderna i signaturen?

edit: Det har ju inte du...
Tror jag får passa vidare den här frågan till fred, men jag tror att det har att göra med att jag själv har lagt in en -tag runt min signatur.
Jag suger ärligt talat på html. ;)

Deadalus wrote:edit2: Man ser inte om ett inlägg är ändrat, skall det vara så också?


Jag rekommenderar dig en titt i forumets FAQ:

Hur gör jag för att redigera eller ta bort ett inlägg?
Du kan bara ta bort eller redigera dina egna inlägg. För att redigera ditt inlägg, klickar du på "Redigera"-knappen vid ditt inlägg. Om någon redan har svarat på ditt inlägg kommer ditt inlägg att markeras med en bit text som säger att du har redigerat det, när du gjorde det senast, och hur många gånger du har gjort det. Denna markeringen kommer bara att visas om någon har svarat på ditt inlägg. Den kommer dock inte att visas om en moderator eller administratör har redigerat inlägget. Vanliga användare kan inte ta bort sitt inlägg om någon har svarat på det.
hej.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Marabou_Man wrote:tror jag har hittat ett fel i rulllisten med alla avdelingar, om man vill till den sidan som visar alla ska man väl trycka på , 64Bits forum. men ddå säger den att det inte fins ngt sånt.
Det är bara själva kategorierna som visas, för att göra listan lite mer överskådlig.
hej.
User avatar
CJ
Posts: 167
Joined: 2002-03-07 22:44:10
Location: Mölndal

Post by CJ »

LiNC wrote: Tror jag får passa vidare den här frågan till fred, men jag tror att det har att göra med att jag själv har lagt in en -tag runt min signatur.
Jag suger ärligt talat på html. ;)


Titta va fint det blev :D
62.51 | 1 - 0 EQ | Frölunda | 24. ANDERSSON, Niklas | (44. SALO, Sami)
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

mkk@64bits.se wrote:
Axeflower wrote:När man svarar på trådar är "trådens historia" i omvänd ordning ju.
Det är väl kanske inte fel, men ovant är det.
Ovant eller negativt, fundera på det. Det kan vara rätt så praktiskt då man oftast behöver kika på de senaste inläggen när man kommenterar något.
Det kan nog vara bra då det oftast är det senaste inlägget man skall svara på. Och då man nog vill se det. Det är nog mest en vanesak.

För övrigt så är forumet riktigt snyggt.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Har hittat en till störande sak.
När man ser att det har kommit ett nytt inlägg i ett forum så blir ju ikonen framför orange. Men om man sen går in i forumet och sedan går tillbaka till huvudsidan igen så visar den fortfarande att det finns nya inlägg där. Den ändrar sig inte förrens man har läst varenda tråd med nya inlägg som finns i forumet.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Axeflower wrote:Har hittat en till störande sak.
När man ser att det har kommit ett nytt inlägg i ett forum så blir ju ikonen framför orange. Men om man sen går in i forumet och sedan går tillbaka till huvudsidan igen så visar den fortfarande att det finns nya inlägg där. Den ändrar sig inte förrens man har läst varenda tråd med nya inlägg som finns i forumet.
det baserar sig vilken tid man gick in i forumet.
testa att öppna ett nytt fönster istället för att gå bakåt.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Axman wrote:
Axeflower wrote:Har hittat en till störande sak.
När man ser att det har kommit ett nytt inlägg i ett forum så blir ju ikonen framför orange. Men om man sen går in i forumet och sedan går tillbaka till huvudsidan igen så visar den fortfarande att det finns nya inlägg där. Den ändrar sig inte förrens man har läst varenda tråd med nya inlägg som finns i forumet.
det baserar sig vilken tid man gick in i forumet.
testa att öppna ett nytt fönster istället för att gå bakåt.
Ok men den funkar inte ändå så bra.
Jag trycker på "64bits.se Forum -> + Allmänt prat" den länken till startsidan.
Borde det inte funka då?
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Nu kommer jag och tjatar om stora bokstäver igen ;)
När man har skrivit inlägg och navigeringsrutan kommer upp står det Här (med stor bokstav) mitt i meningen.
Hindrar ju inte funktionalliteten men ser lite konstigt ut.

edit: fortfarande vit text på vit bakgrund när man ändrar textstorlek
Last edited by Jonas Lundh on 2002-03-08 20:01:58, edited 1 time in total.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
MadMan
Posts: 272
Joined: 2002-03-08 16:57:57
Location: Stora Gällivare
Contact:

Post by MadMan »

En tanke:

Tycker nästan att länken högst upp i forumet "www.64bits.se" borde öppnas i ett nytt fönster...

...men det kanske bara är jag.

Edit: Nåt skumt med "lästa meddelanden" är det. Har vita "+" på alla trådar trots att jag inte läst dem. Är det inte gult som ska markera oläst?

Edit 2: Det verkar bara vara ibland som alla meddelanden mitt i allt blir lästa (vita)

Edit 3: Och jag är inte utloggad automatiskt när detta händer :)
Last edited by MadMan on 2002-03-09 8:00:13, edited 2 times in total.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

jag tycker att ni borde ändra på en textrad när man har skrivit ett inlägg.

det står något i stil med:
klicka här för att se ditt meddelande
klicka här för att återvända till forumet

istället för den övre raden borde det stå att man återvänder till tråden, för det är ju inte bara mitt meddelande som syns, som i förhandsgranskningen?

men det är ju jag... :)

edit: fortfarande har ni inte ändrat den dubbla negationen vid registreringen som jag nämde tidigare, hade jag så fel?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

tkh wrote:istället för den övre raden borde det stå att man återvänder till tråden, för det är ju inte bara mitt meddelande som syns, som i förhandsgranskningen?

men det är ju jag... :)
Inte bara du. Det skulle vara tydligare men det är väl en vanesak.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

nu är jag här igen... :-*

det är som så... att om man skriver ett kort inlägg, så hamnar signaturen högre upp, och det blir en lucka under denna, vid de personliga knapparna. jag skulle helst vilja se att signaturen låg på samma sätt som förr, alltid längst ned

detta är väl inget fel direkt.. bara än en gång min lilla åsikt :)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

tkh wrote:nu är jag här igen... :-*

det är som så... att om man skriver ett kort inlägg, så hamnar signaturen högre upp, och det blir en lucka under denna, vid de personliga knapparna. jag skulle helst vilja se att signaturen låg på samma sätt som förr, alltid längst ned

detta är väl inget fel direkt.. bara än en gång min lilla åsikt :)
Det beror på att signaturen helt enkelt är lite text som läggs till efter inlägget, och inte ligger i en egen tabellcell, vilket gör att den alltid börjar där inlägget slutar, dvs inte alltid "längst ner". Tyvärr.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

fred wrote:
Det beror på att signaturen helt enkelt är lite text som läggs till efter inlägget, och inte ligger i en egen tabellcell, vilket gör att den alltid börjar där inlägget slutar, dvs inte alltid "längst ner". Tyvärr.
Aww. Inget som kommer att ändras på? :-/
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Skulle det vara bättre så då? Då skulle man nog skippa den där korta vita linjen och eftersom att den skulle läggas i en egen cell så blir det istället en lång blå linje, med samma färg som alla borders har just nu.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

fred wrote:Skulle det vara bättre så då? Då skulle man nog skippa den där korta vita linjen och eftersom att den skulle läggas i en egen cell så blir det istället en lång blå linje, med samma färg som alla borders har just nu.
Det tycker jag skulle vara rättså underbart ;)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

fred wrote:Skulle det vara bättre så då? Då skulle man nog skippa den där korta vita linjen och eftersom att den skulle läggas i en egen cell så blir det istället en lång blå linje, med samma färg som alla borders har just nu.
ja, det tycker jag iaf. går det att fixa så att de som inte vill ha någon signatur, inte heller har en linje där nere....?
iofs så har de flesta en signatur, så det gör väl inte så mycket
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Locked