Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Smirnoff
Posts: 363
Joined: 2002-12-30 22:26:50
Location: Gävle

Post by Smirnoff »

Heter Smirnoff (Blir Panaroid om jag lämnar ut namnet), är nyss fyllda 16år *fjortis*,bara ett 2 år kvar tills man blir myndig.
Bor i centrala Gefle, tillsammans med mina päron utan några eleka syskon, men en rik/kunnig storebror sökes :D.

Går sista året i grundskolan, kommer börja förhoppningsvis Teknik med el inriktning.

Är allmänt teknik intresserad, gillar att löda det mesta och skruva, oftast så blir att man inte kan få ihop sakerna sen :D
Sen är jag grym datorintresserad har haft min första dator sedan 94, och surfade ute på internte på 14k modem när jag 8år (år 1995), var jäkligt kul. Sedan dess har jag lärt mig mer och mer och hatet mot M$ bara växt. Och snart hade jag tänkt mig att övergå till linux
Brukar lana ganska ofta så fort det dyker upp ett lan i närheten.
Sedan har jag varit medlem på swec sedan 2001, men blev bannad därifrån av någon konstig anledning ?!? , jag är också medlem på Nh.se och postat där ganska många trådar precis som farbror Mind :)


Sedan är jag sportintresserad, simmar. Och gillar att spela brännboll på somrarna :D.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Sedär, en presentationstråd jag inte sett under min tid som medlem.


Mitt namn är Viktor Axelsson Larsson, är 18 år och pluggar på Göteborgs största mediegymnasium, med inriktningen "Audiovisuell IT" .

Började använda datorn, när jag va ungefär 9 år gammal, då jag satt med min commondore64 manual och läste hur man bäst kunde använda assembler för att göra program för framtiden. Lyckades efter c.a 1 år, göra en slags "fakad" rotozoomer. (detta utan en fpu och en processor som inte kan multiplicera). På senare tid kom min 486 och sen dess har min väg på x86-arkitekturen fortsatt. Spenderade mycket tid på dylikta BBSer också.

För tillfället gillar jag att kalla mig digital artist (:)), jag skapar webb-sidor, både genom design och programmering. Är även hyffsat aktiv i demoscenen, utan att släppa något. Känns lite meninglöst, demoscenen idag känns lite väl, men folket är det inte fel på.

Jag älskar även litteratur, tolkien, douglas adams, nietzsche och många andra. Har mig en söt tös också som heter trollfis här. Ni finner mig förövrigt med dom andra töntarna på #64 kanalen på qnet.

Musiken är viktig, det gör att jag kan sitta uppe länge på nätterna och göra nåt vettigt. metal, synth och skatepunk är väl det som går genom mina högtalare. (Och väldigt mycket HVSC :)).

Over and out.

2004-08-24:
Image
Last edited by stealth on 2004-08-24 16:32:03, edited 2 times in total.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
bebis
Posts: 32
Joined: 2003-06-13 23:24:20
Location: kullavik

Post by bebis »

hm. ok. passande inlägg för mej då. hoho. jag heter emelie. är 15 år och bor i ett jävla trevligt samhälle som heter kullavik som ligger längs västsveriges (guess so, mina geografikunskaper är inte särskilt heta, trots mvg, hoho) kust. dvs helt vid havet. känns fint på sommaren då man kan gå ner till havet på 10 sekunder, men inte lika bra på vintrarna då det tar 45 minuter med bussen in till staden, dvs göteborg. det tar iofs alltid 45 minuter, vilken årstid det än är, men på vintrarna är det allt lite extra färjävligt! jag har just gått ur nionde o därmed sista året ur grundskolan, jag gick på sveriges bästa skola officiellt, dock inte enligt mej, som sagt. jag gick ut med 300 poäng o är därför jävligt stolt över mej själv, trots att jag vet att jag kunde fått mer poäng om jag bara orkat anstränga mej i sådana där löjliga ämnen som gympa, musik o slöjd. mouhah.
jag älskar att shoppa, (är en sann märkestönt, är bara att konstatera). o jag var insatt i politiken förr, då mina åsikter låg åt borgarhållet. de gör de fortfarande, men jag inte lika insatt numer. hehe. fast jag är fortfarande kristdemokrat för det. jag är kristen också, för alla som ville veta. japp. det var värre i somras. men jag tror fortfarande på Gud! jag tycker att psykologi verkar vara ett jätteintressant ämne, o det är kanske lite därför jag valt att läsa samhäll på gymnasiet då man får läsa både psykologi o filosofi (som också är intressant). jag tycker att sigmund freud var en smart man. så ni vet ni vet. fascineras av hans tankar. hmm. hehe. jag vet inte hur jag ska beskriva mej själv. det är så svårt. men folk har helt skilda uppfattningar om mej beroende på om de känner mej, eller om de tycker om mej. jag vill bli advokat i framtiden, eller jag ska det rättare sagt. ;) har hört att jag är bra på att lyssna & ge råd (mest inom ämnet kärleken) så öppna ditt hjärta för mej, if you'd like to.
fråga mej inte vad jag gör här, eller varför jag skrev en sånhär lång o utdragen presentation, men jag hade inget annat o göra. faktiskt! pusshej.
-where there is a will, there is a way-
User avatar
SMURF
Posts: 454
Joined: 2002-04-13 9:38:08
Location: Åland
Contact:

Post by SMURF »

Tjo!

Såg att jag vart medlem lite över ett år nu så en presentation är kanske inte helt fel.

Sebastian, 27, Åland

Hatar litet till mycket:
1. Skinka i matlagning.
2. Trash, Death, och all metalmusik man kan komma över.
3. Personer som kör under hastighthetsbegränsningarna.
4. Män som inte respekterar kvinnor och barn.
5. Män som begått brott mot kvinnor och barn.

Älskar litet till mycket:
1. Musik som förstärker ens känslor.
2. Att sitta vid datorn
3. Att köra fort (jag försöker ogilla det.. jag vill visa mina medtrafikanterna respekt)
4. Självoffrande personer
5. Min flickvän förstås :)

Avslutar med att säga... Det är bara naivt att tro att vår egoism kan botas utan egen vilja, detsamma gäller tyvärr de personer vars egoism består i glädjen att tro att de kan bota andra.
http://www.glm.owns.it CSclan som gärna spelar mot killar/tjejer som gillar att lira med en öl i handen #CSGLM@Quakenet
www.hattrick.org id 74090 om någon e sugen på fotbollsmatch
I am 71% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
trollfis
Posts: 43
Joined: 2003-04-23 18:34:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by trollfis »

Jag heter Louise Jansson och bor i Göteborg.
Egentligen har jag inte så mycket på 64bits att göra,
men stealth här på forumet är min pojkvän och man måste jue ha koll på vad han pysslar med ;)

Går på Munkebäcksgymnasiet, andra året på samhäll-media.
Spenderar mycket tid framför datorn, slösurfar, sitter på IRC och designar lite ibland.
Last edited by trollfis on 2003-12-25 11:10:30, edited 1 time in total.
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Jag kan uppdatera med att jag är en Choklad-Junkie.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

tjenare jag heter lars roos är 26 år lord_vasagos på nätet och på bf och bor i en håla som heter falun med min tjej sanna som jag är förlovad med och vi har 2 katter som heter lilith och kayla

min intressen är data hårdrock filmer jag har spelat lite gitar men kom på att det inte var min grej =) för jag suger helt enkelt på det =) första datorn jag ägde var en laser 210

jag är arbetslös just nu men det blir väll någon kurs efter sommaren för mig om jag inte hittar nått välbetalt jobb :)
Last edited by lord_vasagos on 2004-09-04 7:47:39, edited 1 time in total.
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

De flesta har väl glömt vem jag är, har inte varit särskilt aktiv på forumet och min förra presentation var lite sådär halvtaskig. Så jag tänkte presentera mig ännu en gång.

Simon, studerande, musik- och teknikintresserad 18åring som precis slutade andra året på gymnasiet. Jag går en 3årig datorinriktad linje som framförallt fokuserar på programmering och lokala datanät .. databaser och sånt där kul. Som person är jag snäll, omtänksam och väldigt blyg. Gillar som sagt tekniska prylar, gärna japanskt .. heh det mesta kommer iofs där ifrån :) Köpte mig en Gamecube förra året, något som jag absolut inte ångrar. Den har jag haft mycket roligt med, och så är den ju så liten och söt. På fritiden är jag med kompisar, fumlar runt någonstans ute, lyssnar på musik, leker med datorn och så läser jag ofta, framförallt då fantasy. Kanske skulle nämna något om var jag bor också, mjo i Borås, ca 7 mil öster om Göteborg. Bor tillsammans med mamma i en ganska liten lägenhet, men jag planerar redan att flytta hemifrån om något, ev några år. Vilket jag tror kommer att bli riktigt roligt eftersom jag gillar inredning och design.

Jag är lite pedantisk av mig men det ser jag bara som ett plus i kanten :)
User avatar
Leffamonx
Posts: 176
Joined: 2002-05-04 19:33:27
Location: Höör
Contact:

Post by Leffamonx »

Olle var namnet. Kan ju passa på att berätta lite om mina olika faser i livet.

Först så lekte jag och sånt men sen kom maskinen som förstörde allt.

*Commendore 64

*Nån skum Mac med 512kb hårdisk (uppgraderades senare till 1mb :P)

*Nintendo

*Super Nintendo

*386:an (Kommer inte ihåg om denna skall byta plats med snes?)

*486:an

*Woow en 100mhz:are

*266mhz:are , nu börjar vi snacka

*350mhz med vodoo2. Oboy vad glad man blev då. Btw det var den stora Theme Park och Transport Tycoon tiden *tårögd*

*800mhz, hjumlans massa år senare fick jag den, monstermaskinen

*2100+, 1024DDR, gf3ti200, SB live platinum, 200gb

Här slutar min livshistoria, hoppas den fortsätter...

// Leffa
Leffamonx speakz:
Palla med...
User avatar
Crazy Ferret
Posts: 8
Joined: 2003-07-06 0:21:45
Location: Motala
Contact:

Post by Crazy Ferret »

Oscar var namnet. Har återkommit hit på deltid efter att ha varit härifrån i nästan två år.
Jag kommer från Motala i västra Östergötland, är 21 år fyllda och jobbar för tillfället som arbetsledare på stans största restaurang.
Min fritid - den lilla jag har - influeras till stor del av musik i alla former. Spelar huvudsakligen gitarr och elbas men hanterar även halvdussinet andra instrument. Sedan går självklart en del energi och för mycket pengar till mitt datorintresse.
Kontaktas lämpligtvis på UIN 111322653.
Så avslutningsvis en liten bild på mig...
Image
Med reservation mot fel i tolkning av ursprungskälla, överklockning, hårdvarufel, programvarufel, mental instabilitet, fel i såväl åsikter som stavning, grammatiska fel, språkliga fel i språk utöver modersmål, brister i utbildning, omdöme och hygien.
User avatar
Tunis
Posts: 402
Joined: 2002-04-21 23:23:00
Location: Stockholm

Post by Tunis »

Hej hej. Heter egentligen Daniel Tunberg. Är polare med Ola här på 64-Bits, och terroriserar hans hem nästan varje helg :P ;D Annars pluggar jag NVR (Natruvetenskaplig linje med inriktning räddningstjänst), trivs bra. Men det är som allt annat själsligt, det går upp och ner ;D

Hmm, datorer för mig är frihet och kunskaps faktorn den ger. Det är ju förstås beroende på vad man gör framför datorn. Kan inte riktigt kalla mig allsysslare med datorer, för jag kan inte halv-lite om allt, men jag vill ;D Ja ja. Ses väll som en vanlig liten sjuttonåring som tror att han kan allt om världen, som man ofta gör i denna åldern. He he ;)

Bor: Med familj på sex (inklusive mig och en hund) i södra stockholm i en liten förort som heter Långsjö. Gillar att göra allt möjligt, men musik är viktigt för mig, samt datorer då, vänskap kommer därimellan vare sig man vill eller inte tycker jag :) Lanar med Ola och Co. Trevligt gäng med vad jag tycker vår egen stil och känsla i själva gruppen, unika, och lite halv dysfunktionella samtliga av oss ;D Men det är bra... :P Är trött nu, och jag har inte något mer att säga som inte är onödigt. Natti natti.
Similem habent labra lactuam.
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

Tjena!

Jag heter Christian Kullman, och jag har börjat skriva här lite smått igen. Ingen flickvän har jag fast jag gärna skulle vilja ;) Jag lyssnar på ganska mycket olika musikstilar, "min musik" helt enkelt, det som jag tycker är bra. Fast mest hårdrock/metal blir det. Jag bor hos farsan i medborgarplasten (någon som bor här? :D) på tjärhovsgatan 42A. Och såhär på sommarlovet är jag med polarna, badar med polarna, gör något annat ute eller så är jag inne vid datorn/tvn eller något ;) Hos morsan bor jag just nu i kärrtorp, men ska kanske flytta till gullmarsplan. För övrigt så ska jag börja 9:an i Björkhagensskola, jag fyller alltså 15 år i November iår. Den 13:ionde November för att vara exakt, dagen före Iron Maiden spelar i Globen :) Någon mer?

Nyaste bilderna på mig som jag har på datorn:

http://www.home.no/qlex0r/Allt/me.JPG (den är några veckor, så jag har lite längre hår nu)
Edit:
http://www.home.no/qlex0r/Allt/me2.JPG (nyare bild, från igår faktiskt. Fast jag ser hemst ut från sidan :[ )
Fint att jag ser lite orangehårig ut längst fram på mitt huvud 8) Jag är ju bara brunhårig ;) Måste vara solen eller något :)
Yui
Posts: 41
Joined: 2003-08-29 15:25:27

Post by Yui »

Jaha, du har ni fått en ny här på forumet.

Är en grabb på 19 år, studerar El/Data på viskastrand i Borås, tredje året. Är fildelningsförespråkare och väldigt intresserad av Open Source.

Växte upp i en familj där min äldsta bror var datornörd. Fick därför tidigt lära mig att hantera i princip varenda jävla Commondore-modell som fanns tillgänglig. Senare blev det konsoll mest för min del.
Datorintresset återkom dock när jag som 13 åring fick en dator att leka med. Först var det Doom-serien, sen Quake och Diablo som satte fast mig långa nätter framför skärmen. Har sen dess lirat quake-serien till för ungefär ett par år sedan då jag la av. Intresset försvann delvis pågrund av min då värdelösa dator och dels pågrund av att jag satt med modem.
Numera är det mest fildelning och diskutionsforum som gäller.

Övriga intressen är 1) politisk filosofi (med favoriter som Foucault, Deleuze, Camus, Nietzsche etc..) 2) bodymodification, ni vet piercing, tatuering, branding, scarification och sånt.. och 3) musik. Framförallt att lyssna på musik. Jag har försökt mig på att skapa lite själv, men misslyckats totalt.

När det gäller musik lyssnar jag i stort sett på allt från mainstream pop till avgrunds grind till hiphop till electroclash och tillbaka. Även om det nog fortfarande är och antagligen alltid kommer vara så att hårdrocken ligger närmast hjärtat.

Och just det, jag är hårdkokt ateist/nihilist rakt in i ryggraden också.
User avatar
apelsin
Posts: 1
Joined: 2003-08-30 15:41:33
Location: göteborg
Contact:

Post by apelsin »

hej.
Tänkte ge er en mer "riktig" presentation.
jag heter Jenny är 15år och bor i Lindome (ca 2mil söder och gbg)
Jag är en liten äcklig poptönt som ni antagligen kommer börja hata om ni inte redan gör det :]. Jag skall snart börja ta gitarr lektioner och bli 1337 på gitarr, spelar även synth.
Jag tittar på anime, serier som love hina, ebichu, neon genesis evangelion, tenchi muyo m.m.
Jag är kär i lillis, lillis och jag brukade driva med folk på ventrilo och IRC, han är väldigt söt och har långt blondt hår som ni nog redan vet. den pojken tycker jag om väldigt mycket.

När jag var liten hade vi en dator, då spelade jag massor med dos-spel, det var roligt kommer jag ihåg. ;). jag tror inte jag fattade så mycket då och tror att jag kan lite mer nu. Nu för tiden har jag en hyffsat bra pc och en bärbar skitdator, pc:n heter evert och min bärbara heter apelsin, jag älskar båda djupt ;P.
Jag har kört fbsd två gånger, för tillfället använder jag windows.
jag scriiinar irssi btw. servern står på bbb-lina som är gasnka stabil, jag har inte bredbandsbolaget som det ser ut som när ni whoisar mig på IRC, utan endast sepedåligt telia som min pappas företag betalar. :]
Har IRC:at i några år nu och spelade även cs förut (har dock mognat nu ;] ).

Min lillasyster, sara (1989:a) är en av mina största idoler. Hon är tv-spelsnörd, ja indeed. hon spelar final fantasy m.m och älskar anime som love hina och neon genesis evangelion. Hon har redan bestämt sig för att göra tvspel när hon blir stor. Hon är fräsig och en jävla liten slacker som endast lyssnar på japansk popmusik. Tänkt förövrigt snart dra in henne på IRC eftersom jag tycker hon börjar mogna nu, men agj vet itne om jag vågar, för alla som pratar/träffar henne blir kära i henne, för hon är verkligen tuff.
Min andra syster heter Malin, är 9år och otroligt tuff. hon är ungefär lika knäpp som jag. en gång sa jag "gör något porrigt", då gjorde hon en jätterolig porrpose, haha, den bilden är så kool.


det var nog jag. jag har konstig humor förresten, men jag dyrkar nile city och hipp hipp.
yeah!
User avatar
Svartvit
Posts: 49
Joined: 2003-09-15 0:36:30
Location: Djungeln

Post by Svartvit »

Ålder: 16
Dator: Dålig
Musiksmak: Väldigt utvecklad
Politisk läggning: http://www.digitalronin.f2s.com/politic ... 75&Y=-5.79
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
User avatar
pid00
Hedersbit
Posts: 725
Joined: 2002-10-11 19:32:10
Contact:

Post by pid00 »

Hej hej! :)

Mitt namn är Björn och jag bor i Skara som ligger i Västra Götaland. Jag är 15 sommrar gammal.
På fritiden brukar jag m00:a och mirkka lite :)

Have a nice m00!
Facts are stubborn things.
User avatar
Riley
Posts: 75
Joined: 2002-06-11 21:10:33
Location: Småland.Tranås
Contact:

Post by Riley »

Tjenixen!

Namn: Richard Gustafsson
Ålder: 18
Bor: Tranås, fast bor och studerar just nu i jönköping
Studerar: Modell & Design teknink
Är: Allmänt vanlig..
Gör: Sitter mest framför min dator i tron på att nåt kul ska hända...

Jaha, är de nåt mer ni vill veta så fråga på!

Laters...
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Jag får väll orka skriva lite här jag också.

Jag är 17 år och heter Mattias Danielsson. Just nu går jag ipå Herrgårdsgymnasiet i Säffle. Jag valde teknik som inriktning.
På fritiden umgås jag med vänner och har slutat med att sporta, då jag höll aktivt på med idrotter som ung och tröttnade nyligen. Spenderar väldigt mycket tid här framför datorn. Blev medlem redan på det gamla forumet och ingen vet vem jag är ändå ;).
Bor hemma med mina föräldrar och en syster som för tillfället har bott i england i ½år, får se hur länge hon stannar där. Var allt om mig och lite till ;).
Last edited by Nitro on 2006-02-06 21:32:06, edited 3 times in total.
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Tjaha så nu när man skulle gå in och ändra i presentation så är den borttagen dammit varför? Ähh skit samma men iaf här är den.

tilltals namnet är Jonatan och efternamnet är Perdal min far är från norrland så det är därför jag har ett knas efternamn. Har exact flyttat till en 2:a i Majorna i Göteborg där jag inte hittar mer än till och från vardags rummet. Så om det är någon som är i majorna dom närmsta dagarna och hör en explosion så är det bara jag som försöker lista ut hur man lagar mat med en gasspis.

Jag är 22 år och studerar för tillfället och det är väl lagom kul specielt när man sitter på skolan slöa burkar och postar mess på 64Bit. för närvarande vill jag nog bli något innom IT branschen typ fiperoptisk svetsare eller elektromekaniker vet ej hur det stavs. Min enda mål för tillfället är att få mina pengar från CSN har plugat i månader nu och CSN vägrar att betala ut mina pengar vad det beror på vet inte ens CSN när jag frågar dom helt knas är det iaf. Men det är väl det mesta.

oohhh innan jag glömmer det så ska jag åka spårvagn för första gången i mitt liv idag det kommer att bli intressant =) specielt med tanke på att jag inte vet riktigt vart i Majorna jag ska åka för att komma relativt när min lägenhet men det ger sig väl jag för nog söka lite på google så är det fixat.

Som tur är hejar jag på Frölunda så nu kanske man orkar sig iväg på någon hemma match. det blir nog värre för min homie som flyttar in i samma kåk som jag sen eftersom han hejar på Färjestad.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
User avatar
P!ngU
Posts: 60
Joined: 2003-09-07 2:56:00

Post by P!ngU »

tadam nu kommer den presentationen ni alla väntat på.. Ni har alla undrat '' kommer den snart eller??'' ni tyckte han var som doom3 men till slut kommer den P!ngU´s presentation ;) ;)

grabben födes i en byhåla vid namn Fagersta(liger nära västerås) 1988
han växte upp där och hade en stora syster när ''cp ungen'' var 6år skiljdes hans föeldrar och han flytade med han far ner till älvängen (en ennu mindre by... fast den liger ganska nära gbg så de går bra)

han e så LAN-kåt att han LAN-ar ungefär varje helg ;D så nu ska han och några kompisar starta en LAN-förening i ALE (för det e nästan bara små-hemma lan i ALE)

som sagt har han en syster(21) en far(45) och en mor(40)
han inget djur men det gör inget för han har datorn :D när det inte fins nått LAN festar han med vänner lr jobbar med skolan.

fins det nått mer att säga?? tror nog inte det men jag kan väll lägga till isåfall
för lat för detta.
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

är samma gamla tysta zerax som jag var förut i de andra presentations-trådarna
Antingen eller. Något av dom
Foto!
Ellen
Posts: 35
Joined: 2003-12-04 16:08:49

Post by Ellen »

Känner mig lite lost här på 64. Heter iaf Ellen, och är 15 år. Har min pojkvän Adam här på 64. Mest därför jag gått med, för att kolla vad han har för sig :)
Ska snart välja gymnasium, vilket är lite småjobbigt. Finns så otroligt mycket att välja bland och jag har ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor.
Bor för övrigt i Sävedalen, granne med Adam ;)
Kan inget om datorer, eller..jag vet hur man sätter på eller stänger av dom. Är det problem så får någon annan hjälpa till (oftast Adam).

Någon gång ska jag åka på Dreamhack har jag bestämt :)
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Jag är en mindre lyckad 20-åring som inte lyckades gå ut gymnasiet och inte heller fulfölja komvux...är sjukskriven just nu.

Så vad gör jag på dagarna då? Blir mycket data plus toa besök, duscha, lagga mat och annat livsnödvändigt trams. Då jag lever på soss springer jag dit ca 1 ggr/månad......jag springer en del till sjukhuset 1ggr/vecka....som tur har man frikort så man slipper betala....hmm vad ska man mer skriva? vill inte göra reklam för min sida eller så men det står en del saker där om mig så jag inte annser vara direkt lägliga att ta upp här så vill du veta mer kolla där.

Ja vad gör jag på min dator då...hänger på 64bits såklart sedan försöker jag lära mig nya saker hala tiden så som programering, ASP, flash och en massa annat nyttigt och onyttigt......

Höll på att glömma har ju en flickvän oxå som jag brukar kramas med oxå.....

// oliv sömnproblem jämt online.."typ"
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
Epic_p1
Posts: 317
Joined: 2003-09-14 11:44:24

Post by Epic_p1 »

Hrm.

Jag heter Eric, är 14år. Bor i Örgryte, göteborg i en vit villa med mina 3(!) lillebröder. Emil(12), Felix(9) och Filip(7) och naturligtvis mamma(39) och pappa(40).
Fritiden spenderas framför datorn.
Går i klass 8 på den lilla skolan Böskolan. (~300 elever)
Jag har inget djur, vi hade en hund när jag var mindre. Fast jag muckade gräl med stackars hunden och det hela slutade med att han bet igenom handen, jag fick ett maffigt bandage och hunden försökte vi sälja, Men han hade kvarstående aggresivion (gah. stava!).
Vi försökte sälja honom till polisen (han var en STOR schäfer hane) fast de ville inte ha honom p.g.a hans sjukdom. Sjukdomen innebär att han blir arg skitsnabbt(bra för polisen) fast han kan inte lugna ner sig, så han e arg länge... (alltför länge). Han avlivades på nåt djursjukhus ;(

Tjea, jag vill gärna arbeta inom IT/Data. För att uppnå detta så behövs en enorm skärpning i skolan. Gillar jag inte någonting, eller det är svårt halkar jag efter som fasen och måste ha kvarsittning, vilket bidrar till att jag inte klarar av skolan ännu mer.
#mac.se @ EFnet
User avatar
cyb
Posts: 111
Joined: 2003-11-10 16:53:28

Post by cyb »

18 år, går Samhäll/Media på Munkebäck. Nästa år ska jag läsa Tekniskt baår på Chalmers och sedan blir det datateknik/informationsteknik.
Bor i Kärra på hisingen och på fritiden sitter jag vid datorn eller läser läxor. Jag kodar lite PHP, håller på med linux eller spelar quake3/neverwinter nights.
På helgerna brukar jag dock ta mig till lämplig metalkonsert för omväxlings skull.

på irc hänger jag i t ex #saunalan på efnet eller #freebsd.se på freenode. Om ni skulle vilja hälsa på! :)
Post Reply