Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Jag heter Andreas Ågren, är 24 år och bor ensam i Helsingborg sen drygt 2 år tillbaks, dessförinnan bodde jag i Tågarp tillsammans med mina 2 yngre bröder (varav linc är den ena) och föräldrar.

Jag har vart intresserad av datorer, teknik och vetenskap ända sen jag var liten, första datorn var en C64 och första spelkonsollen var ett 8-bitars Nintendo (senare skaffade vi ett Sega Master Systems som jag har här hemma nu :) ). Detta fortsatte senare med en 486:a som min far köpte och den hängde med ett bra tag. Det var först efter att jag hade gjort lumpen -98 som jag, tack vare muckarbidraget, kunde köpa en egen dator som var en Celeron 366MHz som jag tyvärr inte lyckades överklocka. Denna dator har jag förstås uppgraderat flera gånger sen dess.
Min utbildning består av att jag gick elprogrammet i gymnasiet mellan -94 och - 97, men eftersom jag tröttnade på detta efter 3 år :-/ så bestämde jag mig för att läsa vidare. Att det var programmerare jag ville läsa till kom jag fram till ganska tidigt eftersom jag redan på 64:an hade sysslat lite med programmering och detta intresse återuppväcktes under gymnasietiden när jag lånade lincs dator och gjorde ett 100-tal hemsidor :). Gick därför naturvetenskapliga basåret på komvux och efter att ha gjort lumpen och jobbat 1 år så kom jag in på LTH i Helsingborg på programvaruteknik. Där läser jag nu 3:e året och jag ångrar mig inte en sekund.

Min musiksmak är till största delen riktad mot metal, både i riktigt tunga och lite lättare former, men givetvis kan jag lyssna på annat när jag är på humör och då kan det bli både klassiskt och någon mjuk form av elektronisk musik. Något som jag dock _aldrig_ lyssnar på är trance och allt sånt blipblop-skräp, r&b, pojk-/flickband och annan diverse smörig mainstream.

Och just det, jag tycker om snälla människor. :)
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Fetti
Posts: 214
Joined: 2002-03-16 9:34:52
Location: Suomi
Contact:

Post by Fetti »

Ja bor i ett litet ställe i Finalnd som heter Västerhankmo 8)

Jag har 2 katter (iaf. senast när jag räknade dom) och gillar jag att sitta framför burken o köra moppe... ska börja köra 125a till sommaren också :D

Är tyvärr inte så aktiv här längre... har så mycket jag håller på med :-/
Uh, Oh, That wasn't a Marlboro
AMD Duron 700@770 (110MHz buss) - MSI K7T Turbo- 128+128MB RAM - Seagate 40+15GB -Geforce 2 MX @ 200/200 - 100MB Nic - DVD 8/40 - Brännare 8/4/32- Keytonic Ergoforce- Logitech Mouseman Dual Optical
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Uppdaterar lite eftersom att den gamla texten var några år gammal ;D

Jag heter Tony Granath, är 17 år (fyller 18 den 8:e oktober). Bor i Tumba med min familj, mina datorer och ett djur som är min syster. Min syster är jobbig och ska alltid ha tvn när jag vill ha den, och om man är dum mot henne så blir hon galen. Även fast hon bara är 10 år så kan man få ont när hon slåss och drar i håret och sånt :(.

Jag har varit intresserad av datorer sedan jag var 5-6 år, men det var först när jag fick ADSL år 2001 som jag började bli mer intresserad. Ett tag efter det började jag hålla på med Linux och har kört det sedan 2001-2002 någon gång. Nu har jag dock upptäckt hur underbart det är med Mac, synd att jag inte har råd att köpa en stationär Mac :(.

Sedan så är jag intresserad av demoscenen. Åker på så många demopartyn som möjligt och tävlar gärna i musik. Nu har jag äntligen börjat lära mig OpenGL också, så om ett tag (antaglien ett långt tag eftersom att jag är så jävla lat) så kommer jag nog koda demos också :). Anledningen till att jag lär mig programmera är bara för att jag vill koda demos. Sedan 2003 kodar jag även php, det är ganska kul tycker jag.
Last edited by jb on 2005-03-04 20:34:22, edited 1 time in total.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

UPPDATERAD IGEN:

Petter heter jag. Bor i Umeå med min skumma familj. Lyssnar på Metal. På Fritiden så umgås jag med kompisar och tränar Tae Kwon Do.

Har inte så mycket mer att säga om mig. Om nån undrar nåt är det väl bara att skicka ett PM.
Last edited by peking on 2004-05-20 14:34:22, edited 3 times in total.
User avatar
Gnadde
Posts: 143
Joined: 2002-07-08 21:08:50
Location: Angered

Post by Gnadde »

...
Last edited by Gnadde on 2005-09-15 5:07:58, edited 1 time in total.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Uppdaterad igen ...

Erik Olof Blomqvist heter denna sällskapssjuka fatalist. Född -87, Vattuman. Bor i utkanten av Göteborg vid det finaste bonnesamhället man kan tänka sig, men på rätt sida av vägen, så att säga. Kom gärna på besök med en mjölkkanna i högsta hugg! ;)

På fritiden spenderas mycket tid framför, inuti, bakom och kanske t o m på datorn. Här har jag samlat mycket av mitt liv, eftersom de flesta yrken som min fader har haft har bestått av nån slags datainriktning (GT, under det tidigare namnet I-dag, Ericsson och Cap Gemini).

Hemma plinkar jag gärna ofta på min Yamaha S08 (keyboardprofet!). Spelar och lyssnar på det mesta. Har dock lite svårt för att se ljusstrålen i Dödslig metal, Polsk vals och Eminem-rap. Men ring mig så spelar vi (Niveus - bandet).
Går för tillfället första året på Fässbergsgymnasiet i Mölndal - Estetisk musik. En väldigt passionerad upplevelse.

Nu för tiden brukar jag och mina vänner lajva, spela in film (och redigera den), spela rollspel (DnD och WoW), göra nätradio, lana eller bara ta det lugnt i en insjunken fåtölj.

Min familj består av mamma Marie, pappa Anders och den 20-åriga. Sen har vi två stycken katter; Janson och Tigger.

Tjipp tjipp, som Axman hade sagt!
Last edited by lither on 2005-03-05 13:37:05, edited 4 times in total.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Djurgårdaren
Posts: 43
Joined: 2002-03-20 22:52:45
Location: Förorten
Contact:

Post by Djurgårdaren »

Heter Mathias, är 17 och bor i Stockholm. Blev först medlem på NH, bytte till swec, blev bannad, gick tillbaka till NH och har nu kommit hit <-- kortfattad historia.
[url=http://dajm.mine.nu~mathias/forum/]--> FORUM <-- [/url]
User avatar
bear
Posts: 202
Joined: 2003-01-29 16:56:32
Location: Kisa

Post by bear »

Hej nyböling här

Björn heter jag och är 50 bast, detta är första svenska forum jag
blivit medlem i.
Håller mest på med gamla datorer, det nyaste jag har är
den jag kör just nu Asus P5A med amd K6-II/550@575 FSB 115
ATi rage 128 och dubbla Voodo II.
AIN'T NO TIME TO HATE

I EMU ska du ha låg lön och vara lätt att avskeda. Men du slipper växla.
User avatar
LoneWolf
Posts: 90
Joined: 2003-01-30 20:24:22
Location: Linköping
Contact:

Post by LoneWolf »

Ja då var det min tur då ;D
Jag heter Pontus, bor i Linköping närmare bestämt Vidingsjö. På min sk. fritid brukar jag va med mina kompisar, gå ut med hunden, spela spel eller leka med min älskade Xbox ;). Spelar innebandy i KFUM ( 8) ) Fast vi är skapligt dåliga :). Sen har jag en annan identitet, FjoTiZZeN i meJJ!! ;).
User avatar
Kevlar
Posts: 11
Joined: 2002-12-21 18:41:13
Location: Landskrona
Contact:

Post by Kevlar »

Tjena, har varit registrerad här ett tag men skriver nästan aldrig, blir nog ändring på det nu då jag tröttnat på forumet jag bruakde hänga på, och ni verkar sjysta :-)

Heter Peter ,går andra året på naturvetenskapliga programmet, inriktning ma/da, på Gullstrandsskolan i Landskrona. Är 17 år gammal och bor hemma.

På fritiden sitter jag och och degar framför burken, är med polare eller spelar BF1942. Sysslar även med hemside-snickeri och lite programmering, som jag precis börjat läsa i skolan.

Får lägga till mer om jag lyckas väcka min hjärna :-)
Last edited by Kevlar on 2009-11-16 20:50:01, edited 1 time in total.
iBook 12" 1.2GHz, 60GB hårddisk, 512MB minne, OSX 10.4 Tiger - Bild | iPod mini 6GB
Xeon90
Posts: 299
Joined: 2003-01-11 2:29:24
Location: Umeå

Post by Xeon90 »

jag heter jens bor i umeå
gillar att vara med kompisar,datorn,musik,quake 3....sen vet jag inge mer
tror jag...jakla mycket alla skriver föresten är jag 12 ska fylla 13 till sommaren
Last edited by Xeon90 on 2003-02-27 15:49:10, edited 1 time in total.
User avatar
Arrelius
Posts: 152
Joined: 2002-04-21 15:15:40
Location: Antalus
Contact:

Post by Arrelius »

-
Last edited by Arrelius on 2016-01-30 19:45:40, edited 1 time in total.
User avatar
Damp78
Posts: 74
Joined: 2002-03-29 12:56:43
Location: Göteborg, Frölunda
Contact:

Post by Damp78 »

Jag är Daniel från Göteborg. 24 år gammal står jag nu arbetslös. Fast inte så länge till förhoppningsvis.
Nej, jag har inte DAMP. :o
Tidigare har jag bott med min tjej i Linköping där jag jobbade på en OK-mack, därefter pluggade jag till systemvetare vid högskolan i Uddevalla och nu senast så har jag pluggat till Internetarkitekt.
På min fritid ser jag mycket film (funderar faktiskt på att läsa filmvetenskap på GU till hösten), grejar med musik (spelar trummor i ett pop/rock-band), super och tokar på en av de få bra klubbarna i GBG och ibland tar jag bussen till min tjej i Linköping. (Distansförhållanden suger!)
Jag har aldrig vart nån riktig nörd, har helt enkelt inte vart tillräckligt duktig på programmering och shit... Första datorn var en C-64 med bandstation (tog ibland 20 min innan ett spel hade laddat in, och sen var det inte säkert att det funkade ändå!! Det var tider det!). Sen skaffade jag en Amiga500, sen en P233, sen två PIII500, och nu har jag en 1800+.
Nu ska jag föröka skaffa mig en acceptabel dygnsrytm!

p.s. Jag är utsedd till Västsveriges otrevligaste människa av en bekant, det är nåt att komma till stan med!! 8)
p.s2 TOOL är det bästa i musikväg om ni frågar mig!
Opteron 146@3.0Ghz - Abit AN8-SLi - GW7800gt@500/1250Mhz - Corsair Xpert 1Gb @2-3-3-6 250Mhz - Seagate 250GB + 120GB - Samsung 160Gb - 2xChieftec Dragon Alu (ihopmoddade till en) - Vattenkylning & endel mods.
User avatar
rdj
Posts: 241
Joined: 2002-03-25 17:16:42
Location: /home/Göteborg/
Contact:

Post by rdj »

*
Last edited by rdj on 2007-05-11 23:24:20, edited 2 times in total.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Hi my name is G, and i'm a festis.

Nä jag är Christoffer "Gnuet". Länge försvunnen allvetande hårdvaruidiot. Okey jag tog i lite där, fast inte mycket.

Tror inte det behövs nån pres egentligen, folk känner väll till mig antar jag. För er andra, tala inte med mig. Jag kan vara otrevlig. Eller ni avgör väll det själv egentligen.

KoRn över allt annat!
iDon't care about your problems.
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

Jimmy Engqvist heter jag, är född i Göteborg, och har bott i Göteborg hela mitt liv...och kommer förmodligen alltid bo här.
Flyttade hemifrån för ~1år sen...till Länsmansgården (ghett0).. trivs dock bra, händer ingenting :)
Jag gick på Lindholmens gymnasium, Industriprogrammet. Mina sommarlov tillbringade jag på Volvo Personvagnar i Torslanda, där jag knackar, filar, slipar, bankar justerar plåt, trivdes bra som bara den. Efter gymnasiet fick jag fast anställning där, och ännu mer utbildning, vilket jag är glad över.
Framtiden har jag lite luddiga planer på att bli "Dentmaster".. nej, det har inget med tandläkare att göra ;) En Dentmaster blir "uthyrd" av bilföretag för att fixxa plåt på nya bilar etc som eventuellt blivit skadade till exempel..och dom tjänar deg så det står härliga till :) Hörde att en kille som har varit på Volvo (fråga mig inte varför han var där...) tog 45$ för EN buckla... :o
så USA och Jaguar etc... väntar mig ;) Lite som en hitman fast i plåtknackar-världen ;) hehe..

Har flickvän nu sen kort tid tillbaka, har aldrig varit lyckligare, på tiden nu :)

så.. där har ni mig
"when will now be then?"
".......soon"
donkel
Posts: 45
Joined: 2003-02-22 14:35:59
Contact:

Post by donkel »

JA! sist! fan va gött! det är målet!

Tja jag ska väl som alla andra presentera mig...
Heter Henrik Stenberg
bor i malmö och går 2 året på mediegymnasiet där. Är beroende av vector grafik och musik tillbringar min tid framför datorn eller i replokalen eller varför inte i källaren med mitt trummset?

Jag är så där lagom knäpp och brukar hita så höra backar som möjligt att åka skateboard i det är skoj enda tills man slåt sig, då vill man hem till mormor och dricka hallonsaft och äta kanelbullar.

En anna rolig hobby är att skriva dikter med min klass kamrat matte det blir vacker kan publicera vår diktsamling någon dag!

Må väl folk!
ich bin eine donkel
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

*
Last edited by lillis on 2013-07-25 13:35:54, edited 2 times in total.
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

ojdå, jag hade visst inte skrivit nått här..

Marcus "marcus| / marcuspajp" Karlsson, jag är precis som lillis inte bra på nått annat än mirkk och singel trots att jag är grymt söt ;) Just nu läser jag pc-administration på GTU här i gbg och jag hoppas kunna läsa CCNA till hösten. Jag bor i angered precis som CH och SUBPL8. ork skriva mer..
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

slurp!

Mitt namn är kebab larsson och jag gillar djur, speciellt med en god sås.

eller så heter jag stefan och bor i göteborg (linnéstaden).
jag äter itda ovanför hulebäcks gymnasium på mölnlycke. var så goda att sär skriva.

tack!
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Haningebon
Posts: 2
Joined: 2003-04-14 1:12:18
Location: Haninge

Post by Haningebon »

Tjena!

Jag skrev upp mig som medlem idag i ert forum.

Mitt namn är Johan, 21 år. På fritiden sysslar jag med kroppsbyggning (lite ryckigt just nu), kampsport, motorer, datorer och fiske. Mina arbetsdagar tillbringar jag inne på KTH (the real Campus... alltså vid Valhallavägen) där jag pluggar till civ. ing. inom datateknik.

Jag har följt era diskussioner av och till under en tid utan att registrera mig, men nu kände jag att det var dags.

/J

Kan ju tillägga att jag startade en ny tråd med samma topic... sorry... :oops:

Min ursäkt är att jag var för trött för att orka läsa igenom lite av innehållet inne på Allmänt! (:oops:)
"Friskt kopplat - hälften brunnet"
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Björn var namnet...jobbar som data/nätverkstekniker på gymnasiet i mora...där jag också bor...är -79:a å där med snart 24...har gått elprogrammet inriktning elektronik...gått 1 år på komvux...jobbat på industri...lumpat i vaxholm...degat på datortek (btw något av det tråkigaste jag gjort i mitt liv) jag har jobbat här jag är nu i ca 2 år...

På fritiden pillas/meckas det med datorer och elektronik...blandar drinkar...festas...umgås med vänner...tränar jujutsu (iofs inte just nu men jag ska göra ett ryck till hösten) och lirar lite innebandy/fotboll/vollyboll vid tillfälle...

Är väl kanske lite av en prylbög...men det är juh skitskoj med massa små häftiga prylar :D

Har jag missat nått? Skicka ett PM då 8)
Last edited by elvenman on 2004-09-08 22:37:24, edited 1 time in total.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
busus
Posts: 99
Joined: 2003-05-05 21:45:18
Location: lerum (världsmetropolen)

Post by busus »

hej jag heter emma jag är en indiepoptönt och kunde bara inte låta bli att bli medlem ::)
jag spelar trummor jämt i mitt ganska så grymma band. förövrigt så fyller jag snart 15.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Vad jag heter skriver jag inte då jag är lite lätt paranoid, och generelt ganska Oserös av mig.
bor i lantiga partille, "landet mitt i stan" som deras slogan är, ca 2 mil utanför GBG. 19 bast och fyller ju Vuxen om några månader Image
har haft ett konto här ett tag men använder det inte, har spammat sönder NH rätt rejält på sistonde men nu har det blivit för litet för mig.
ska försöka att inte lägga in för mkt skit här.

hobby: uhm.. lite teknikintreserad och brukar lägga ett finger imellan lite här o var. sitter för mkt framför datorn och väntar på att det ska bli varmare ute så jag kan cyckla upp o ner för några berg utan att frysa.
racar runt lite med morsans 740 ala ca 80hp kvar i motorn.
ser ni beige rostig 740 tvärnita vid övergångställen i partille så kan ni ju vinka.

favorit klädsel = shorts+ Tshirt , ruskigt bekvämt.

familj : 2 päron, 2 syskon, varom 1 av dom har en brud med bulle i ungen. blir väldigt osocial av mig när dom kommer på besök, måste vara nått psykologiskt barndomsminne bakom det.

musik: Synth! techno,acid,hårdrock osv, får abstinensproblem utan musik.

personlighet ? -Lucid! är en komentar jag fick i ett engelskt forum ::)
efter att ha sett filmen Slackers insåg jag att jag har glidit igenom halva skolan på samma sett. antar att jag är en slacker oxå.
annars vet jag inte vad jag ska skriva om mig.

btw cool ide' med denna tråden
User avatar
DraGon
Posts: 101
Joined: 2003-05-21 12:49:14
Location: TraNåS

Post by DraGon »

Tjena,

Ja mitt namn är Dragon, Jocke, jag är 23 år, kommer från metropolen Tranås... :( . Sysslar med datorer, scouter, kollar på film & lyssnar mycket på musik. Det som står mig närmast är; Goht, Synht, Techno, Trance, Goa, Rave, Rock, Dance, punk. Det går hem hos mig. *Jag är väl rätt så haj på datorer om man får skryta lite, eller fick man inte det i denna tråd * Läst IT-teknik & Nätverk efter gymnasiet i två år. Är haj på Windows, hård, & mjukvara, men Linux är jag dåligt på tyvärr, ska väl försöka bli bättre på det.

Ja om ni undrar mer, fråga på via PM, mail, ICQ, MSN..

Hoppas man kommer att trivas här. 8) :) :-*
PIII 550 384 MB Ram. GF 2 MX 32 MB DDR. 80 GB HD. OS WIN XP Pro SP 1.
Post Reply