Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Timpetö
Posts: 125
Joined: 2006-03-01 15:09:10
Location: Stockholm
Contact:

Post by Timpetö »

Hej!
Heter Tien fyller 16 i december.
Bor i en stockholmsförort
Min fritid går till att
1. Sitta för mycket vid datorn
2. Spela gitarr

Gick just grundskolan och hoppas komma in på något bra gymnasium.

jag tränar också ju-jutsu(en kampsport) och jag hjälper till att instruera i det också, hoppas på att ta svart bälte till ht-09..........
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Hööj - Det är så vi säger här :-/

Namn: Daniel "stig" Gunnar Jansson Star Ståhl - Texten med streck under är de som jag oftast blit tilltallade med.
Bostad, Hemmort, Ställen jag syns till på: Jag bor i Mora, Mora igger i mitten av dalarna tror jag. Jag bor tillsammans med Morsan, Farsan, Syster och brorsa. Jag är äldsta "barnet" i famlijen. Har stor aplaner på ett framtida liv på Åland. Jag syns ganska ofta i Älvdalen på nått kallhygge (iaf nu under sommaren) Då jag springer runt med min MP3 spelare och en plant kartong och ett plant rör och odlar skog. Syns även gansak ofta i Evertberg i älvdalens kommun där jag leker bonde med mina polare där uppe. Har aldirg varit utanför sveriges gränser. Norge å vänt en gång bara.
Intressen: Är ganska motor intresserad, Har skruvat med allehanda fordon. MEst Volvo av den anledningen att folk här är tokiga i Volvo ovh anser att BMW är en "kuk-förlänare". Vet vad nästan varena liten pryl på en bil heter och har store planer på att tatuera in en sprän skiss på en B20 på ryggen. Då jag personligne tycker att B20 är den bästa motor som tillverkats. Datorer är ju även det ett stort intresse för mig. Photoshop är en god vän till mig även det. Elektronik och billjud är även nått som sitter som klistrad i skallen på mig. Jag tror jag har en sällsynt sjuksom som jag inte vet namnet på men som jag vet finns då man har ett begär av att allt man kollar på försäka plocka isär med blicken och se vilka delar den innehåller och hur den är uppbyggd. Finns säkert mer att skriva kanske lägger till den någon gång.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Dags med en update!

Som sagt så heter jag Sebastian Karl Stefan Tallbom och är ynka 14år. Jag bor i en liten trea i Kista, lite närmare bestämt Ärvinge. Jag har totalt vänt på dygnet och kommer nog att sova dom ljusa stunderna på sommaren. Fö så är jag fortfarande sockerberoende och älskar just coca cola, inte en aning om varför men det påverkar min ekonomi stark, oj vilken ekonomi?

Är som sagt väldigt intresserada av datorer och elektronik i allmänhet. Spelar inte så värst mycket och om jag nu spelar så är det farcry, bilsepl eller gta-serien.

Jag känner 486-moddare och Chybber på forumet som är väldigt nära vänner ;)

Det var inte så mkt iaf =)

//Sebastian - Ha de´!
Timpetö
Posts: 125
Joined: 2006-03-01 15:09:10
Location: Stockholm
Contact:

Post by Timpetö »

markmc, då är ju vi nästan grannar, bor i akalla
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

En update då.

Jag heter Fredrik, är 16år och bor i Stockholm (Gröndal). Bor i en trea med mina föräldrar i ett ganska så mysigt område. Nära till vatten och bad :]
För tillfället så jobbar jag på ett dagis (sommarjobb) i Örnsberg och det är skitkul faktist, man känner sig väldigt uppskattad hos småbarnen där.
Till skillnad från markmc så har mitt sockerberoende sjunkigt ganska rejält, är inte alls lika beroende av cola som jag var förr då jag kunde få riktig abstinens. Är förövrigt barnsligt förtjust i datorer fortfarande och är väldigt intresserad av HiFi (funderar på att spara ihop till en hemmabioanläggning för några tusen senare). Jag känner inte så värst många här på forumet IRL men det är: Mr_Tobbe och Stjernqvist. Så de flesta av er har nog inte sett mig IRL och jag har inte sett er heller :P

Ska förövrigt börja gymnasiet i höst, det blir John Bauer i Liljeholmen, EC-IT :)

Det var nog allt om mig :P
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

*
Last edited by lillis on 2013-07-25 13:36:40, edited 2 times in total.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Andrej var namnet och resten tog jag bort för att jag inte vill bli googlad!
Last edited by Andrej on 2011-10-13 18:45:09, edited 1 time in total.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Mr Einstein är född 1967 och är norsk medborgare :-)
Fast jag har varit bosatt i Sverige sedan 1989 och kommer nog att stanna här...tror jag.
Men jag får hemlängtan ibland...:-(

Intressen:
Kampsport
Bildkonst
Foto
Data (Flash, Photoshop, musikprogram mm)
Last edited by Mr Einstein on 2007-11-23 3:18:46, edited 2 times in total.
Datanoob
Posts: 1
Joined: 2006-10-02 22:35:45

Post by Datanoob »

Hej hej, heter Marcus och går nu i 9an, hoppas att jag kan lära mig lite om datorer här :)
User avatar
Stuggi
Posts: 1157
Joined: 2005-02-24 20:04:04
Location: Jakobstad, Finland

Post by Stuggi »

Jag har ingen aning om jag har skrivit här tidigare eller inte, så jag gör det nu...

Jag är en 17årig typ som tillbringar mesta tiden av sitt liv i relation till datorer och teknik. Jag har ca. 6-7 datorer som jag använder regelbundet, så det ger väl en liten bild av mitt "beroende". När jag lyckas slita mig från nåt tekniskt så spelar jag elbas (har tagit lektioner i 5 år), läser en bok eller springer på stan med vänner och bekanta.

Utöver detta så går jag på andra året i gymnasiet. Jag bor tillsvidare hos mina föräldrar i Jakobstad i Finland (på andra sidan potten från Umeå)
Main: A64 3800+ Venice med AC Freezer 64 Pro | 1 Gb RAM | X850XT/2HDTV med Zalman VF700-Cu | 4x 250 Gb WD Caviar SataII
Laptop: Hp Nx6125 | Amd Turion ML-32 1,8 Ghz | 512 Mb RAM |Radeon X300 | 60 Gb
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

Tjänare. Jag heter Robin hakon och jag bor i en håla som heter Skultorp, och jag älskar Dreamhack och att spela nya spel även gammla. jag är 16 och jag går resturang programmet så jag ska bli kock.och jag gillar att läsa på 64bits.se. Det var nog allt tror jag ;D
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Eftersom att min förra är rätt utdaterad så gör jag en ny. :)

Jag heter (fortfarande) Andreas, och bor i härnösand. Är 15år och går i 9:onde klass på en skola som heter Franzénskolan. Har nyskilda föräldrar, vilket är lite jobbigt. Jag slutade spela fotboll förra hösten, och har aldrig varit så lättad som jag är nu. :) När man skulle hålla koll på träningarna och komma i tid osv blev det lätt jävligt stressigt, så nu slipper jag det. De få pengar jag har går oftast till datorn, men det händer att det går till något annat nån gång ibland. Ska snart köpa nya högtalare, vilket jag ser fram emot grymt mycket. (Är man prylbög så är man!) Var nyss på LAN och spelade Quake, CS och lite NFS. :)
100m från pappas lägenhet har vi en affär vid namn Escape Data, vilket är rätt trevligt. :) Synd att man inte har några pengar för tillfället bara.
Nå, gymnasieval: Jag funderar på medie eller el-programmet. Har inte bestämt mig riktigt än.


Nu orkar jag inte skriva mer! ;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
oliolu
Posts: 112
Joined: 2006-10-31 17:29:39

Post by oliolu »

hej mitt namn är oliver,men på internet så brukar jag kalla mig oliolu :P
jag gillar det mesta inom data o jag spelar mycket bf2 ;D
i nu läget så är min dator ganska dålig men den kommer uppdateras ganska snart ;)
jag bor både i nacka och hagsätra(nacka = mamma , hagsätra = pappa)
jag spelar ganska ofta på southpoint 8) ska försöka samla ihop ett gäng till en spel clan :D
jag gillar nog mest hårdvaror,speciellt möss och tangentbord.

om ni vill fråga mig något så är det bara att pm:a mig ;)
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Ska nog ta och uppdatera informationen lite då ganska mycket har förändrats sen senast och jag känner mig skrivsugen.

Mitt namn är fortfarande Viktor och fyllde 20 år den 21 april 2006. Senast jag skrev så var jag i London och jobbade på en byrå där ett väldigt kort tag. Dock så var det bara en projektanställning på 2 veckor men det gav mig lite referenser i mitt CV vilket jag uppskattade. Åkte hem i November hyffsat fattig då London verkligen är ett ställe man inte ska åka till om man inte har ett bra startkapital. Det hade jag, men de tog slut ganska snabbt då jag inte skaffade ett nytt jobb.

När jag kom hem till Sverige hade jag ingen lägenhet eller möbler för den delen då jag gav bort lägenheten samt sålde alla mina Ikea-möbler. Då fick jag bo hemma hos morsan ett tag vilket hjälpte mig otroligt mycket.

Till slut blev tristessen lite för jobbig, då jag inte klarar av att vara sysslolös för länge. Sökte därefter praktikplatser på diverse reklambyråer och en svarade. Där jobbade jag i 2 och en halv månad ungefär tills det var dags för min provanställning i 6 månader. Jobbade ut den och nu är jag heltidsanställd sedan den 22 september. Jobbar som webbutvecklare/orginalare på Victoria GBG AB (www.victoriagbg.se)

Så, istället för att jag flyttade hemifrån, flyttade föräldrarna från mig till Malta istället. Så nu bor jag i en underbar 4:a i Göteborg, Kallebäck för att vara mer exakt och delar den med min vän sedan länge tillbaka.

Det var nog allt, tjipp för denna gång!
Last edited by stealth on 2006-11-29 18:52:13, edited 1 time in total.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Nej men jag får väl också släppa en liten update av mig själv då.. ;)

Namn: Jonathan Lind (tidigare hette jag Henriksson)
Ålder: 19 år.
Status: "Dejtar någon" :P (sen 4 år tillbaka)
Yrke: Studerar på gymnasiet och jobbar på Microstore samt på Appeartex.
Pysslar med i övrigt: Arrangerar lanpartyn, www.welan.se, beundrar min farfar Wilgot Linds konstverk, hoppar och studsar med min flickvän, leker med vänner och datorer och massa annat som jag inte kommer på för tillfället!

Framtidsplaner: Kanske utbilda mig till arkitekt? får se, verkar helt klart intressant iallafall =) Annars tänkte jag mest bli ekonomiskt oberoende och skaffa mig ett par betjänter. :)
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Zerbworld
Posts: 222
Joined: 2005-01-05 16:43:31
Contact:

Post by Zerbworld »

Halloj :D
Jag heter Viktor och är femton år. Jag gillar att spela musik helst gitarr och trummor. Jag brukar oftast sitta vid datorn :P och har gjort en del hemside arbeten åt min pappa, den som är mest känd är väl Magdalena Graafs hemsida
http://www.magdalenagraaf.nu
Och såklart min egen (inte så användbar men ändå)
http://www.zerbworld.se

ja så jag sitter vid min Linux burk och leker, men när jag inte gör det så är jag med mina kompisar eller moppebögar mig lite haha :P Ibland är jag på LAN.
Jag är väl inte nån hyper på datorer precis men jag kan iallafall lite.

jaja.. Jag bor då i Timmernabben (ca 4-5 mil norr om kalmar) hos min mamma. och hos min pappa på Värmdö (en bit öster om Stockholm).
Däri mellan pendlar jag på lov och vissa helger.
Jag har inte träffat nån här på 64bits IRL förrutom Fredrik (enix) som är min pappas kusin, och vi brukar träffas och va som vänner.

PS.
enix wrote: Jag känner inte så värst många här på forumet IRL men det är: Mr_Tobbe och Stjernqvist. Så de flesta av er har nog inte sett mig IRL och jag har inte sett er heller :P
Men jag då Fredrik :P
haha

ja det var allt om mig :P
Hemsida:.www.zerbworld.se
Google....varför lär man sig aldrig :p
User avatar
__...__
Posts: 49
Joined: 2006-12-01 14:39:46

Post by __...__ »

Hej jag heter Per. Jag har alltid haft ett brinnande intresse för datorer. Det började med en 486:a på 33 MHz som jag satt framför. Nu snart 12 år senare så har jag en Celeron D 320 på 2,40 GHz. Tänk vad utvecklingen går fort på 12 år. Jag går elprogrammet på Nils Ericsonsgymnasiet i Trollhättan med inriktning installationselektriker. Jag vet inte om jag ska läsavidare efter studenten. Bor med mina föräldrar och mina två bröder. Ska flytta hemifrån när jag har skaffat jobb.
E8400 3.0GHz|ASUS P5KPL-VM|2x2048MB Kingston PC2-8500|9800GT 512MB|500GB+ 250GB|LG DVD-RW 4163B|BenQ 24"|Win7 Home 64-bit
Compaq 615|Athlon X2 QL-66 2.2GHz|1x2048MB HP PC2-6400|Ati HD3200|160GB HDD|DVD-RW x16|HP 15.6"|Win7 Home 64-bit
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Skriver visst allt fler inlägg här i forumet så det kanske är dags att jag presenterar mig...


Jag heter Fredrik, är 23 år gammal och bor i Linköping där jag pluggar biologi på universitetet. Har endast ett halvår kvar av min utbildning så till sommaren är det väl dags att söka jobb.

Bor på en studentkorridor med sju andra killar. Lite stökigt, men annars är det ganska trevligt att bo här.

Mycket av fritiden tillbringar jag framför datorn eller vid pianot. För tillfället är jag också en smula förälskad i den nyligen införskaffade Xbox 360.

Min första kontakt med datorer var nog den Mac som familjen köpte i början av 90-talet (som för övrigt fungerar utmärkt än idag). Den första PC:n var en Compaq-maskin med en Pentium 75MHz vill jag minnas. Har inget djupare datorintresse, men jag håller mig ända hyfsat uppdaterad med vad som händer i datorvärlden.

Mina intressen är naturvetenskap, musik, datorer samt järnvägar och tåg. Det sistnämnda är ett intresse som har hängt kvar sedan barnsben då min morfar smittade mig med intresset för allehanda rälsburna fordon :)


Ja, det är väl jag i stora drag... ;D
User avatar
robin00
Posts: 207
Joined: 2006-08-07 22:02:57

Post by robin00 »

Robin heter jag 26 år gammal och studerar till civilingenjör i maskinteknik(Linköping) men bor i norrköping. Intressen jag har är sport datorer och ungås med polare. Spelar för närvarande FM 2007 men har precis skaffat cod2. Fifa 07 och americas army är också spel som spelas. Brukar även hänga här även om jag inte alltid är så aktiv i mitt skrivande. Ha det :)
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Linköpingsstudenter tar över 64bits

Post by derfian »

Jag hade tydligen inte skrivit något här än.

Namnet är Kalle, kommer ursprungligen från Dorotea men har gått gymnasium i Arjeplog, gjort lumpen i Östersund och studerar nu 120p Datateknik i Linköping. Medlem och root i datorföreningen Lysator på Linköpings uiversitet.

Intressen:
Datorer - *NIX, programmering och systemadministration
Dödsmetall
Last edited by derfian on 2007-03-27 11:49:10, edited 1 time in total.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Daniel, 21 år gammal.

Bor i Bollnäs för tillfället, just nu pluggar jag på komvux och söker arbete.
Är kreativt lagd men tyvärr påtok för lat... Något jag försöker att 'rätta' till.

Gillar musik, god mat, god dryck, eve online och allt annat som jag anser vara livets goda.

Bor tillsammans med sambon och 4 katter i en 2a.

EDIT - 28/05/07:
Hemlös och Singel numera sen 5 veckor tillbaka... :P
Kan ju dock påpeka att jag inte är lika lat längre! :)
Last edited by rokk on 2007-05-28 6:52:50, edited 1 time in total.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

favorit i repris skulle man ju kunna hoppas, men äh, jag tror inte på sånt.

I alla fall, jag har under mer än 3 års tid haft små perioder här då jag varit aktiv, om det beror på mig eller 64bits kan jag inte direkt svara på.

Har i vår läst miljöpsykologi för att inse att jag saknar matten och fysiken. så till hösten får det bli miljö med fysik som huvudämne. därmed ska jag sluta mig till skaran som utifrån ser seriös ut.

jag gör inte saker med måtta. det jag för stunden gör gör jag helhjärtat. så lagom till tentan har jag istället för att plugga börjat springa. mycket. men på lördag ska jag ge mig ut och tågluffa för hela slanten.

Gammalt:
lyssnar till kajsa (kajs)
har egentligen inte här att göra.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Jag heter Tommy och är Annikas bror.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Kanske dags att berätta vem jag är. Visa en annan bild av mig så att säga.
Mitt namn är Adis, som vissa kanske redan förstått och är född 19870418 :) Efternamnet då? Det har jag också men för att ni ska slippa slå en knut på tungan så skiter vi i den.

De som sätt/träffat mig har misstagit sig för en sak, nämligen att jag skulle vara svensk. Nej, jag kommer från Bosnien. Vad som tog mig hit var kriget där som började 1992. Jag kom till Sverige samma år men i början var det hårda tider också de civila besköts. Jag var väldigt liten då men än idag har jag starka minnen från det. Väl i Sverige bosattes vi i Sandviken där vi bodde några månader. Därefter flyttade vi vidare till Gävle där jag än idag bor.

Det som gjorde att ja började traska i elektronik banor var en kompis till oss som jobbade på Syntronic. Detta började när jag gick i 5an och började bygga lite små saker som jag idag skrattat åt lite. Men fina minnen. Fick även jobba på Syntronic då och då på grund av kontakten kanske man ska säga.

Har gått klart gymnasiet där jag studerade Data/Elektronik och just nu pluggar jag på högskolan i Gävle. Efter elektronikingenjörsutbildningen (långt ord?) så planerar jag att flytta till Österrike där jag hittat ett fint jobb. Har nämligen min morbror där nere som hjälpt mig med det.

Under tiden som jag studerar så jobbar jag även deltid på Kjell & Company i Gävle. Vanligt schema för mig då är att alltid jobba Lördag och Söndag samt någon dag under vanliga arbetsdagar när jag inte har någon lektion i skolan. Skola Må-Fre, jobb Lö-Sö. Precis, aldrig ledig. Eftersom jag har det så bra på jobbet så betalade kjell ett årskort för simning som jag drar nytta av på kvällarna eller direkt efter skolan.

Jag lever alltså aktivt de sista två åren sedan jag tog studenten. Har även valt att avstå från alkohol och så har det varit sedan studenten. Mår jävligt bra samt att jag är ut och spazieren då och då. Finner det väldigt avslappnade.

Det skulle väl då vara allt. En annan bild helt enkelt än den ni ser på forumet.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ADiS wrote:Mitt namn är Adis, som vissa kanske redan förstått och är född 19870418 :) Efternamnet då? Det har jag också men för att ni ska slippa slå en knut på tungan så skiter vi i den.
Nej, vadå? Kom igen. Har en bosnisk tjejkompis som heter Dzamalija i efternamn. Det är inga som helst problem att uttala.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply