Energisparar Läge.

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
SparriS
Posts: 279
Joined: 2005-02-09 17:02:29
Location: Sverige

Energisparar Läge.

Post by SparriS »

Hej.
Jag har ett stort problem gällande min dator.
Problemet är det att den hamnat i energisparar läge, och det är ett jobbigt problem!
Det var i Måndags då allt började, jag kom som vanligt hem och skulle slå på datorn... men inget händer!
Jag stänger av och slår på skärmen och ser att det står "Energisparar Läge", självklart tog jag det inte på allvar första gången, så jag stängde av datorn och slog på den igen, samma sak händer och jag blir väldigt sur...
Jag drog ut elsladden, stängde av och slog på nätaggregatet men inget hjälper.

Min kompis sa att jag skulle dra ur elsladden och låta den vara i ca 5 - 10 minuter, men det hjälpte inte alls. Det visade sig också att han gjort så då hans dator hammnat i energispararläge och då lysdioden på moderkortet blinkade, och det gör inte min...

Sedan så återställde jag Cmos genom en knapp på moderkortet, och då fungerade det utmärkt, jag blev självklart glad...
Tyvär så höll det sig inte långt, när jag kom hem idag så hade det helt gått tillbaka till Energisparar Läge, och denna gång så är det inte så simpelt som Cmos...


Lite nödvändig information.
När jag slår på datorn så hör jag att den loggar in på windows, då den vanliga windows melodin kommer up. om jag väntar ett tag och sedan stänger av datorn hör jag även när den stängs av, på grund av den löjliga melodin.

Min dator är en HP DX 6100 med lite uppgraderingar, en Pentium 530 med 3,0 ghz och ett nytt grafikkort med en annan fläkt än orginalet.
Några vuxna jag frågat har haft ett liknande problem och då var det moderkorts batteriet som vart sönder, problemet är att jag inte hittar mitt. (ska fortsätta leta)!


Jag uppskattar all hjälp, och blir jätteglad om det löser sig!

Med många tack, Martin!
Screw you guys, i'm going home.
I am 70% addicted to Counterstrike. What about you?
Post Reply