Ny dator, nytt problem. Windows laddar inte!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Ny dator, nytt problem. Windows laddar inte!

Post by Des »

Fick hem min nya dator igår, och idag så skulle jag sätta ihop allt o så.

Men när jag skulle starta den så startade den om när den precis skulle ladda windows! ?!? Varför gör den det? Nätagget borde ju klara den datorn, så jag tycker att det inte kan vara det som är felet iaf. Har testat 2st hdd's men det blev likadant med båda. Har testat ett annat minne utan framgång. Vart sitter felet tror ni? ;(


Med vänligaste hälsningar!
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
WipeClean
Posts: 403
Joined: 2004-09-10 9:15:37
Location: Dalarna

Post by WipeClean »

Prova att ta ur så mycket delar som möjligt och prova.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Har testat det, så jag bara har grafikkort, minne, mobo, processor och hårddisk.. Samma fel.

Måste man ha en splitter ny windows installation? För den jag har har jag använt till förra datorn. Den enda drivrutin jag installerat på den är grafikkorts drivare, men jag har ju samma grafikkort så..
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
bearZ
Posts: 129
Joined: 2002-03-08 6:46:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by bearZ »

Blir det samma om du försöker starta i felsäkert läge?
I Iraq blir fångar torterade genom att tvingas äta griskött, dricka sprit och utföra sexuella handlingar.
I Sverige kallar vi detta för julbord.......
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Ja, jag kan inte alls komma in i windows.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
WipeClean
Posts: 403
Joined: 2004-09-10 9:15:37
Location: Dalarna

Post by WipeClean »

Anteaeg wrote:Har testat det, så jag bara har grafikkort, minne, mobo, processor och hårddisk.. Samma fel.

Måste man ha en splitter ny windows installation? För den jag har har jag använt till förra datorn. Den enda drivrutin jag installerat på den är grafikkorts drivare, men jag har ju samma grafikkort så..
Då har du felet, om det inte var samma MB i gamla datorn.

Men byter man hårdvara helt och hållet så är en ren WinXP installation att föredra... ;)
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Okej, jag har skivan hos en kompis, men jag ska hämta den någon gång framöver så får vi se om det fungerar då. ;) Jag hör av mig om det blir något problem då.


Tack för hjälpen!
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Nu är det såhär att mitt Asus R9600XT verkar vara trasigt. Det ena minnet blir hur j'vla varmt som helst på bara någon sekund. Artifacts även fast det är oklockat. Kan det vara kortslutning någonstans? Jag hittar inga kondensatorer som är svullna eller liknande. Vafan ska man hitta på?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Anteaeg wrote:Nu är det såhär att mitt Asus R9600XT verkar vara trasigt. Det ena minnet blir hur j'vla varmt som helst på bara någon sekund. Artifacts även fast det är oklockat. Kan det vara kortslutning någonstans? Jag hittar inga kondensatorer som är svullna eller liknande. Vafan ska man hitta på?
Hur är det med kylaren? I min "junk" dator sitter det ett R9600XT och det slutade fungera för att kylaren (orginal) pajade, om så är fallet köp ett arctic cooling som passar det.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Har en VF700-AlCu men det blir ju ingen skillnad om ETT av minnena på det blir överhettat. Har zalman flänsar på minnena men det hjälper inte. Tar man bort flänsen på minnet så blir det brännhett på någon sekund bara.

Fan också att det skulle jävlas, nu när jag skulle sälja det ;(
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Post Reply